معرفی بهترین هدفون‌ های زیر یک میلیون (شهریور ۱۴۰۰)

انواع هدفون‌ و هندزفری همیشه جزو محبوب‌ترین لوازم جانبی بازار بوده‌اند؛ همچنین این‌روزها که برخی سازندگان گوشی هوشمند هندزفری را از جعبه گوشی حذف کرده‌اند، کاربران تمایل بیشتری به خرید انواع هدفون‌ پیدا کرده‌اند.

هدفون‌ ها باتوجه به بازه‌ی قیمتی و کاربردشان به دسته‌های بسیاری قابل تقسیم هستند که در ادامه این مقاله بهترین هدفون‌ ها تا سقف ۱ میلیون تومان را در انواع دسته‌های مختلف معرفی می‌کنیم.

ابتدا بیایید با هم بدون‌تعارف باشیم و تکلیف‌مان را در همین‌جا روشن کنیم؛ هدفون‌ های زیر ۱ میلیون تومان در خوش‌بینانه‌ترین حالت می‌توانند یک هدفون‌ میان‌رده‌ی خوب باشند؛ پس باید سطح انتظارات معقولی داشته باشیم.

انواع هدفون ها

خب دسته‌بندی را از مسئله اصلی این‌روزهایمان آغاز می‌کنیم؛ بازه قیمتی!

 هدفون اقتصادی یا ارزان

دسته اول، هدفون‌ های اقتصادی یا ارزان قیمت هستند که کاربرد محدودی دارند و برای تمام فعالیت‌ها نمی‌توانند مناسب باشند؛ البته می‌توانید قید بی‌سیم بودن هدفون را زده و در بازه قیمتی پایین یک هندزفری سیمی خوب بخرید.

هدفون‌ میان‌رده

دسته دوم هدفون‌ های میان‌رده هستند که گاهی برخی امکاناتشان در حد بالایی قرار دارد. می‌توان گفت سیاست شرکت‌ها در این بازه قیمتی در فدا کردن برخی امکانات گران‌قیمت به نفع ویژگی‌های محبوب کاربران، خلاصه می‌شود، تا مثلاً با حذف قابلیت شارژ بی‌سیم و استفاده از جنس بدنه معمولی، بتوانند کیفیت مکالمه‌ی خوبی را در یک هدفون جای دهند.

هدفون‌ پرچمدار

دسته سوم شامل بهترین محصولات هر شرکت می‌شود و به هدفون‌های پرچمدار و بالارده شهرت دارند و در اینجا دیگر خبری از نادیده گرفتن برخی امکانات برای کم‌کردن هزینه‌ها نیست؛ اتفاقاً شرکت‌ها در تلاش‌اند تا با گنجاندن هرچه بیشتر امکانات، از باقی شرکت‌ها پیشی بگیرند.

نوع دیگر دسته‌بندی بر اساس اتصالات هندزفری‌ها است و به دو دسته بی‌سیم و سیمی تقسیم می‌شوند.

هندزفری سیمی

هندزفری سیمی؛ از انواع معمول و اولیه هدفون‌ ها است که توسط سیم به پخش کننده صوتی و یا دستگاه هوشمند وصل می‌شوند که رابط آن‌ها اکثراً از نوع ۳.۵ میلی‌متری است.

هندزفری بدون سیم

هندزفری بی سیم، وایرلس یا بلوتوثی؛ در واقع هر سه یک نوع هندزفری هستند و از طریق اتصال بلوتوثی قابلیت وصل شدن به دستگاه هوشمند شما را دارند و باید برای استفاده از آن‌ها، مانند گوشی هوشمندتان آن‌ها را نیز شارژ کنید.

اخطار: در بازار هندزفری‌ها، مدل‌های غیر اصل و کپی بسیار فراوان پیدا می‌شود و باید حواستان هنگام خرید هندزفری جمع باشد. اینجا کمکی که می‌توانیم به شما کاربران عزیز سایمان دیجیتال بکنیم این است؛ به شما این اطمینان را می‌دهیم که تمام هندزفری‌های موجود در فروشگاه سایمان دیجیتال همه اصلی و اورجینال هستند.

در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین هدفون‌های بی‌سیم و بلوتوثی زیر یک میلیون بازار از برندهایی مانند ردمی، هایلو، کیو سی وای، جی بی ال و وان‌مور بپردازیم. توجه داشته باشید که این لیست از قیمت کم به زیاد مرتب شده و اگر بهترین گزینه‌ها در این بازه‌ی قیمتی را می‌خواهید باید به انتهای لیست نگاه ویژه داشته باشید.

هندزفری بلوتوثی هایلو مدل GT3

هایلو یکی از زیرمجموعه‌های خوش نام شیائومی است که در زمینه تولید هدفون‌های بی‌سیم فعالیت می‌کند. هایلو GT3 سومین نسل از هدفون‌ های این شرکت است که با داشتن ابعادی کوچک و وزن سبک می‌تواند بدون خسته کردن شما مدت زمان طولانی مورد استفاده قرار بگیرد.

 

هندزفری بلوتوثی هایلو مدل GT3 | هدفون یک میلیونی
هندزفری بلوتوثی هایلو مدل GT3 | هدفون یک میلیونی

این هدفون‌ها به خوبی داخل گوش قرار می‌گیرند تا صدای بیرون را تا حد امکان کاهش دهند. GT3 با پشتیبانی از بلوتوث نسل ۵ ارتباطی خوب و پایدار را نوید می‌دهد و همچنین امکان استفاده از هر یک از گوش‌های چپ و راست به صورت مجزا وجود دارد.

ساقه‌های این هدفون به یک پد لمسی مجهز شده که به راحتی می‌توانید به کمک آن فرمان‌های مختلف شامل رد و برقراری تماس، قطع و پخش موزیک و فعال سازی دستیار صوتی را انجام دهید. با یک بار شارژ کیس این هدفون قادر خواهید بود ۲۴ ساعت از آن استفاده کنید و این عدد برای خود هدفون‌ها حدود ۴ ساعت است و فرآیند شارژ نیز به کمک درگاه Type-C انجام می‌شود ( سه چراغ موجود به روی کیس شارژ حدودD کیس را به شما نشان می‌دهند).

در آخر شایان ذکر است که این هدفون برای هر دو پلتفرم اندروید و ios قابل استفاده می‌باشد.

هدفون‌ بی‌ سیم شیائومی مدل Redmi AirDots

این مدل یکی از هدفون پرفروش شیائومی می‌باشد که به لطف اندازه کوچک و ارگونومی خوب می‌تواند کربران زیادی را مجاب به خرید کند. به لطف ارگونومی مناسب این هدفون در حال ورزش و دویدن نیز از گوش خارج نمی‌شود و با خیال راحت می‌توانید حین ورزش به موسیقی مورد نظر خود گوش دهید.

هدفون بی‌ سیم شیائومی مدل Redmi AirDots | هدفون یک میلیونی

این هدفون‌ها از بلوتوث ۵ برخوردار هستند و به محض خارج شدن از کیس در صورت روشن بودن بلوتوث گوشی، تبلت یا کامپیوتر به سرعت به آن متصل می‌شوند. خود هدفون‌ها باتری ۳۰ میلی آمپر ساعتی دارند و کیس آن‌ها به یک باتری ۳۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز شده است و سازنده وعده داده که این هدفون بتواند ۱۲ ساعت مداوم موسیقی پخش کند.

توجه داشته باشید که این مدل نیز برای هر دو پلتفرم اندروید و ios قابل استفاده می‌باشد.

هدفون‌ بی‌ سیم هایلو مدل T15

T15 هدفونی دیگر از هایلو است که در کنار ارگونومی خوب و قیمت مناسب و … دو ویژگی کلیدی دارد که ارزش خرید آن را بسیار افزایش می‌دهد. ویژگی اول پشتیبانی از قابلیت noise cancelling است که به کمک آن صدای نویز محیط کمتر وارد می‌شود و تجربه‌ی لذت بخش‌تری از گوش دادن به موسیقی خواهید داشت، به علاوه هنگام مکالمه نیز صدای محیط کمتر به شخص مورد نظر شما منتقل می‌شود.

 

هدفون بی‌ سیم هایلو مدل T15 | هدفون یک میلیونی
هدفون بی‌ سیم هایلو مدل T15 | هدفون یک میلیونی

ویژگی دوم نیز ظرفیت بالای کیس این هدفون است. کیس هایلو T15 ظرفیتی ۲۲۰۰ میلی آمپر ساعتی دارد و به لطف آن می‌تواند ۶۰ ساعت شارژدهی کند که عددی بسیار عالی به حساب می‌آید. در واقع ظرفیت کیس به قدری زیاد است که می‌توانید در مواقع ضروری از آن برای شارژ کردن گوشی خود در نقش یک پاوربانک بهره ببرید.

فرمان‌های مختلف در این هدفون به کمک پد لمسی منتقل می‌شود و ۳ نقطه‌ی داخل کیس نیز میزان شارژ باقی مانده‌ی آن را به شما نشان می‌دهد. از دیگر ویژگی‌های این هدفون‌ می‌توان به بلوتوث ۵، پشتیبانی از گواهی IPX5 و برخوداری از دستیار صوتی اشاره کرد.

توجه داشته باشید که این مدل نیز برای هر دو پلتفرم اندروید و ios قابل استفاده می‌باشد.

هدفون بی سیم هایلو مدل GT5

 

هدفون بی سیم هایلو مدل GT5 | هدفون یک میلیونی
هدفون بی سیم هایلو مدل GT5 | هدفون یک میلیونی

این هدفون‌ به سبب ویژگی‌های بسیار خوب در کنار قیمت مناسب ارزش خرید بالایی دارد و از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های آن می‌توان به تأخیر ۶۵ میلی ثانیه‌ای (برای انجام بازی‌های آنلاین اهمیت بالایی دارد)، تراشه با کدک AAC (که باعث افزایش کیفیت صدا و تاخیر کمتر می‌شود) و شناسایی هوشمند ورود و خروج از درون گوش‌ها اشاره کرد.

هندزفری سیمی سامسونگ مدل EO-IC100BWEGWW

اگر به‌هر دلیلی علاقه‌ای به هزینه اضافی و هندزفری بلوتوثی ندارید و کیفیت برای شما مهم‌تر است، می‌توانید سراغ یکی از بهترین هندزفری‌های سیمی بازار از برند AKG سامسونگ بروید. این هندزفری باسیم که رابطی از نوع USB-C دارد، توانایی تفکیک سیگنال‌های چپ و راست را تا ۱۰ باربر بیشتر از هنزفری‌های ۳.۵ میلی‌متری دارد.

 

هندزفری سیمی سامسونگ مدل EO-IC100BWEGWW | هدفون یک میلیونی
هندزفری سیمی سامسونگ مدل EO-IC100BWEGWW | هدفون یک میلیونی

کیفیت ساخت بالا، برند معتبر، کیفیت پخش موسیقی عالی، قابلیت کنترل صدا و موزیک و امکان دریافت یا رد تماس از دیگر ویژگی‌های مثبت این هدفون سیمی سامسونگ است.

هدفون بلوتوثی کیو سی وای مدل T10

شرکت کیو سی وای در سال ۲۰۰۹ در چین تأسیس شده و با شرکت‌های سرشناسی مانند سامسونگ، موتورولا و … همکاری داشته است. این شرکت در طول این سال‌ها توانسته کیفیت خوب محصولات خود را به کاربران اثبات کند و به فروش خوبی نیز دست یابد.

 

هدفون بلوتوثی کیو سی وای مدل T10 | هدفون یک میلیونی

این هدفون تنها ۱۰۰ گرم وزن دارد که حمل و نقل آن را بسیار ساده می‌کند و همچنین ارگونومی خوب آن باعث می‌شود در صورت استفاده طولانی مدت احساس خستگی نکنید. از طرفی گواهی IPX5 به شما این اطمینان را می‌دهد که می‌توانید با این هدفون‌ها هنگام ورزش موسیقی گوش دهید و تعریق هم باعث خرابی آن نمی‌شود.

این هدفون با هر دو پلتفورم اندروید و ios سازگاری دارد و با پشتیبانی از بلوتوث ۵ اتصالی پایدار را نوید می‌دهد. این هدفون‌ها هیچ دکمه‌ای ندارند و فرمان‌ها به حالت لمسی انجام می‌گیرد. یکی از قابلیت‌های جذاب این هدفون این است که شما در کنار کیفیت صدای خوب از چهار میکروفون بهره مند می‌شوید که این باعث می‌شود کیفیت بهتری را در زمینه مکالمه تجربه کنید.

در آخر نیز با توجه به ظرفیت باتری ۶۰۰ میلی آمپر ساعتی کیس سازنده شارژدهی ۲۱ ساعتی را وعده داده است و شارژ سریع هم باعث می‌شود با ۱۰ دقیقه شارژ بتوانید حدود ۱ ساعت با این هدفون‌ها کار کنید.

هایلو MoriPods یا T33

هندزفری بی سیم هایلو T33 که به موری پادز معروف است، یک هدفون همه‌کاره در رنج قیمتی ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان است. با اینکه این هدفون کیفیت مکالمه بسیار خوبی دارد؛ اما با توجه رده‌ی قیمتی که در آن قرار دارد همچنان از کیفیت پخش صدای خوب و قابل‌قبولی بهره می‌برد.

 

رنگبندی هایلو موری پادز | هدفون یک میلیونی

از دلایل انتخاب موری پادز ، می‌توان به عمر باتری ۶ ساعته هر ایربادز، استفاده از تراشه کوآلکام، بلوتوث نسخه ۵.۲ و استفاده از ۲ میکروفون در هر ایربادز اشاره کرد؛ البته این هندزفری از نوع داخل گوشی نیست و سری سیلیکونی ندارد (چیزی مشابه ایرپادز ۲ اپل)، که باعث می‌شود هنگام استفاده از آن‌ها صداهای اطراف بشنوید.

هدفون بی سیم شیائومی مدل Mi Bluetooth Neckband Earphones Basic

اگر به خرید هدفون بی‌سیم گردنی علاقه مند هستید این مدل از شرکت شیائومی می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. این مدل از بلوتوث نسخه ۴.۲ استفاده می‌کند که کمی قدیمی‌تر از نسخه ۵ است و باعث می‌شود پایداری کمتری در اتصال وجود داشته باشد.

 

هدفون بی سیم شیائومی مدل Mi Bluetooth Neckband Earphones Basic | هدفون یک میلیونی

این هدفون به طور کلی ۳۵ گرمی است که عدد بسیار خوبی به حساب می‌آید و راحتی شما در طول استفاده طولانی مدت را تضمین می‌کند. قطر درایور این هدفون ۱۰ میلی متر است که باعث می‌شود کیفیت صدای مطلوبی به گوش برسد. در انتها نیز شیائومی شارژدهی ۷ ساعته این محصول را وعده داده است که در مقایسه با هدفون‌های بالا عدد چندان عالی ارزیابی نمی‌شود.

هدفون‌ بی‌ سیم هایلو مدل T19

با شرکت هایلو که به طور مختصر در بالا آشنا شدید و می‌دانید که هدفون‌های باکیفیتی تولید می‌کند. هایلو T19 یکی از جدیدترین هدفون‌ های این شرکت است که از ویژگی‌های بسیار جذابی مانند شارژ بی‌سیم و تشخیص قرار گیری در گوش برای پخش و توقف موسیقی برخوردار است.

 

هدفون بی‌ سیم هایلو مدل T19 | هدفون یک میلیونی
هدفون بی‌ سیم هایلو مدل T19 | هدفون یک میلیونی

این ویژگی‌ها باعث می‌شود که این هدفون بیش از پیش خود را به هدفون‌های پرچمدار و گران قیمت نزدیک کند و شما در هنگام استفاده حس بهره‌گیری از محصولی گران قیمت را داشته باشید. خود هدفون‌ها می‌توانند تا ۷ ساعت شارژ دهی کنند و اگر شارژ دهی کیس را هم در نظر بگیریم، مجموعا می‌توانید ۳۵ ساعت به روی شارژدهی این هدفون حساب کنید که عددی بسیار خوب است.

این هدفون با پشتیبانی از کدک‌های AAC و apt X نوید کیفیت صدایی خوب و رضایت بخش را به شما می‌دهد و ارگونومی و وزن مناسب آن نیز مزید بر علت می‌شود تا این هدفون ارزش خرید بالایی پیدا کند. این هدفون زیبا با هر دو پلتفورم اندروید و ios قابل استفاده است.

هندزفری بدون سیم هایلو W1 یا T60

هایلو W1 که با نام T60 نیز شناخته می‌شود، یکی از زیباترین و بهترین هندزفری های بی سیم در بازه قیمتی ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان است. این ایربادز که از جدیدترین محصولات هایلو است، می‌تواند به‌راحتی عنوان بهترین هدفون یا هندزفری بی سیم از نظر مکالمه تا ۱ میلیون تومان را اذان خود کند.

 

هدفون بلوتوثی هایلو W1 | هدفون یک میلیونی

به جز کیفیت بالای مکالمه، طراحی شیک و زیبا و همچنین کیفیت پخش موسیقی مناسب به همراه تأخیر بسیار کم در بازی‌ها ارزش خرید این هدفون وایرلس را چندین برابر می‌کند.

بلوتوث ۵.۲، گواهی IPX4 برای مقاومت در برابر قطرات آب و عرق از دیگر امکانات T60 هستند؛ همچنین اندازه نسبتاً بزرگ و عدم پشتیبانی از شارژ وایرلس را می‌توان از نقاط ضعف این هدفون دانست.

هندزفری بلوتوثی شیائومی مدل Air 2SE

هندزفری Air 2SE را می‌توان به راحتی یکی از بهترین گزینه‌های موجود در این لیست به حساب آورد. این هندزفری که هر یک از گوش‌های آن تنها ۴.۵ گرم وزن دارد به خوبی در گوش‌ها قرار می‌گیرد و به لطف درایور ۱۴.۲ میلی متری و همچنین پشتیبانی از کدک AAC صدایی واضح و باکیفیت را به گوش شما می‌رساند.

 

هدفون‌
هندزفری بلوتوثی شیائومی مدل Air 2SE | هدفون یک میلیونی

فرمان‌های مختلف در این هندزفری نیز به کمک پد لمسی موجود به روی هر یک از گوش‌ها انجام می‌شود و پشتیبانی از Environmental Noise Cancellation باعث می‌شود تا هنگام مکالمه صدای نویز کمتری منتقل شود (این قابلیت را با active noise cancellation اشتباه نگیرید).

این هندزفری با توجه به نرخ تأخیر بسیار کم گزینه‌ی مناسبی برای گیمینگ نیز به حساب می‌آید و با هر بار شارژ می‌تواند مجموعا ۲۰ ساعت شما را همراهی کند (هر گوش با یک بار شارژ ۵ ساعت شارژدهی می‌کند). این هندزفری نیز با هر دو پلتفرم اندورید و ios سازگاری دارد.

هدفون‌ بی سیم جی بی ال مدل Live 220BT

شرکت جی بی ال قطعا نیاز به معرفی ندارد و همگی آن را به داشتن اسپیکرهای بسیار باکیفیت می‌شناسیم. اینجا اما خبری از اسپیکر نیست و یک هدفون بی‌سیم گردنی با کیفیت را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

هدفون‌
هدفون بی سیم جی بی ال مدل Live 220BT | هدفون یک میلیونی

کیفیت صدا قطعا یکی از مهم‌ترین یا حتی مهم‌ترین فاکتور یک هدفون است و Live 220BT در این زمینه به لطف درایور ۸ میلی متری داینامیک بسیار عالی عمل کرده و همان طور که از نامش مشخص است صدایی مانند کنسرت‌های زنده برای شما تداعی می‌کند.

یکی از قابلیت‌های جذاب و دوست داشتنی این هدفون این است که زمانی که در حال گوش دادن به موسیقی مورد علاقه خود هستید نیازی نیست تا موسیقی را متوقف کنید تا صدای محیط به شما برسد و به لطف قابلیت TalkThru و با فشردن کلید اختصاصی Ambiant Aware این هدفون صدای محیط را افزایش داده و صدای موسیقی را کاهش می‌دهد تا به راحتی بتوانید بدون توقف آهنگ با دیگران صحبت کنید.

فرمان‌های مختلف را می‌توانید با دکمه‌های موجود به روی این هدفون انجام دهید و گوش‌های آن نیز به حالت آهنربایی به یکدیگر متصل می‌شوند تا فضای کمتری را اشغال کنند. این هدفون با دستیارهای صوتی از جمله الکسا و گوگل اسیستنت سازگاری دارد.

در نظر داشته باشید که این هدفون در حالت حداکثری می‌تواند ۱۰ ساعت شارژدهی کند که عدد قابل قبولی است اما کاملا هم عالی نیست (شارژ شدن هم ۲ ساعت زمان می‌برد).

هدفون‌ بی‌سیم وان مور مدل Triple Driver BT

همان‌طور که از نام این محصول مشخص است، Triple Driver BT از ۳ درایور صوتی بهره می‌برد که به معنی کیفیت صدای بهتر هنگام پخش موسیقی است. علاوه‌بر  داشتن ظاهری مدرن و کیفیت پخش موسیقی عالی، امکان مکالمه با میکروفون این هدفون گردنی نیز وجود دارد که تماس‌های قابل‌قبولی را می‌توان با آن برقرار کرد.

 

هدفون‌
هدفون گردنی وان مورد triple driver BT

سرعت شارژ و نگهداری شارژ مناسب، کیفیت ساخت بالا و سازگاری با انواع گوشی‌های هوشمند از دیگر نقاط مثبت این هدفون بلوتوثی است؛ همچنین نداشتن گواهی ضدآب و نسخه بلوتوث کمی قدیمی آن از نقطه ضعف‌های Triple Drver BT هستند.

هندزفری بلوتوثی Redmi Airdots 3

ردمی ایرداتس ۳ که یکی از جدیدترین محصولات ردمی است، طراحی نسبتاً متفاوتی دارد و از ارگونومی خاصی بهره می‌برد؛ البته اکثر امکانات آن با مدل‌های موری‌پادز و W1 مشترک است. این هندزفری بی سیم شیائومی در واقع جایگزین Airdots 2 شده است که نسبت به این مدل پیشرفت‌های قابل‌قبولی کرده است.

هدفون‌
هندزفری ردمی ایرداتس ۳

ازویژگی‌های ایرداتس ۳ می‌توان به ۷ ساعت طول عمر باتری، پنجره بازشو سازگار با MIUI برای نمایش سریع درصد باتری کیس و ایربادها و گواهی IPX 7 اشاره کرد؛ همچنین اگر این هندزفری های وایرلس امکان شارژ بی‌سیم را نیز پشتیبانی می‌کردند، تبدیل به گزینه‌ای عالی در رنج قیمتی ۱ میلیون تومان می‌شدند.