راهنمای خرید گوشی شیائومی
راهنمای خرید گوشی شیائومی

تاریخچه شیائومی

برند Xiaomi یک شرکت الکترونیکی چینی است که در زمینه ساخت گوشی موبایل فعالیت می‌کند. شرکت شیائومی در سال ۲۰۱۰ توسط لی جون و ۷ شریک دیگر در شهر پکن تأسیس شد. شیائومی در ابتدا تنها ۱۴ کارمند داشت که بر روی توسعه یک رابط کاربری خاص (MIUI) برای اندروید مشغول به کار بودند اما در کمتر از یک سال توانست اولین گوشی هوشمند خود را با نام Mi 1 در بازار عرضه کند. پس از آن روز به روز بر موفقیت‌های شیائومی افزوده می‌شد تا آنکه در سال ۲۰۱۵ توانست با فروش بیشترین گوشی در کمتر از ۲۴ ساعت رکورد گینس را بنام خود ثبت کند. در سال ۲۰۲۱ نیز موفق شد تا غول گوشی سازی جهان سامسونگ را پشت سر بگذارد و عنوان پرفروش‌ترین برند موبایل جهان را به خودش اختصاص بدهد. با در نظر گرفتن محبوبیت این برند چینی در بین مردم خصوصاً مردم ایران، تصمیم گرفتیم تا انواع گوشی های شیائومی در دسته‌بندی‌های مختلف معرفی کنیم تا بتوانید با بررسی آن‌ها بهترین گزینه را انتخاب کنید.

بهترین گوشی های شیائومی در ۲۰۲۱

۱. بهترین گوشی شیائومی از نظر کاربران و کارشناسان

راهنمای خرید گوشی شیائومی

بدون شک یکی از بهترین، قدرتمندترین و گران‌ترین گوشی های شیائومی Mi 11 Ultra است. شیائومی در ساخت این گوشی هوشمند از یک نمایشگر خارق‌العاده AMOLED با اندازه ۶.۸ اینچ و وضوح تصویر ۳۲۰۰×۱۴۴۰ پیکسل استفاده کرده که قادر است بیش از یک میلیارد رنگ را به نمایش دربیاورد. علاوه بر این از نرخ نوسازی تصویر ۱۲۰ هرتز، +HDR10 و تکنولوژی Dolby Vision نیز پشتیبانی می‌کند. تراشه قدرتمند کوالکام اسنپدراگون ۸۸۸ ۵G به عنوان مرکز پردازش‌های این گوشی هوشمند در نظر گرفته شده است که با همراهی ۸ و ۱۲ گیگابایت رم می‌تواند به‌سادگی بسیاری از بازی‌ها و برنامه‌های سنگین را به اجرا دربیاورد. شیائومی Mi 11 Ultra به دوربین سه‌گانه با سنسورهای ۵۰ مگاپیکسلی اصلی، ۴۸ مگاپیکسلی پریسکوپ تله‌فوتو و ۴۸ مگاپیکسلی التراواید مجهز شده است که عکس‌های فوق‌العاده‌ای را ثبت می‌کند. شاهکار شیائومی به یک باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت تجهیز شده که می‌تواند برای ساعت‌ها شارژدهی داشته باشد. پوشش کامل باند ۵G، پشتیبانی از شارژ سریع ۶۷ وات و اسپیکر استریو از جمله ویژگی‌های این گوشی هوشمند است.

مشخصات گوشی Mi 11 Ultra

تراشهکوالکام اسنپدراگون ۸۸۸
پردازنده گرافیکیAdreno 660
تعداد سیم‌کارتدوسیم‌کارت/نانو سیم‌کارت/ هم‌زمان فعال
دوربین۵۰ مگاپیکسل اصلی

۴۸ مگاپیکسل التراواید

۴۸ مگاپیکسل تله‌فوتو

سیستم‌عاملاندروید ۱۱، MIUI 12.5
حافظه داخلی۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت
رم۸ و ۱۲ گیگابایت
امکان افزایش حافظه داخلی / نوع کارت حافظهندارد
باتری۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت

 

خرید گوشی Mi 11 Ultra

۲. پرفروش ترین گوشی شیائومی

بررسی‌های انجام شده حاکی از آن است که گوشی پوکو ایکس ۳ پرو یکی از پرفروش‌ترین مدل‌های شیائومی در چند ماه اخیر است. شیائومی در ساخت این گوشی هوشمند از یک صفحه‌نمایش IPS LCD با اندازه ۶.۶۷ اینچ و وضوح تصویر ۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل استفاده کرده است که از نرخ تازه‌سازی تصویر ۱۲۰ هرتز و +HDR10 پشتیبانی می‌کند. تراشه قدرتمند کوالکام اسنپدراگون ۸۶۰ به عنوان مرکز پردازش این گوشی هوشمند در نظر گرفته شده است که با همراهی ۶ و ۸ گیگابایت رم به سادگی می‌تواند به انجام بسیاری از پردازش‌ها پاسخ مثبت دهد. گوشی Poco X3 Pro در دو نسخه مختلف با حافظه ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت به فروش می‌رسد که فضا ذخیره‌سازی مناسبی را در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین شما می‌توانید با جایگزین کردن یک کارت حافظه Micro SD حافظه گوشی خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید. پوکو X3 Pro به دوربین چهارگانه با سنسورهای ۴۸ مگاپیکسلی اصلی، ۸ مگاپیکسلی التراواید، ۲ مگاپیکسلی ماکرو و ۲ مگاپیکسلی عمق‌سنج مجهز شده است که قادر به ثبت عکس‌های با کیفیتی است. Poco X3 Pro از یک باتری با ظرفیت ۵۱۶۰ میلی‌آمپر ساعت تغذیه می‌کند که می‌تواند برای ساعت‌ها شارژدهی داشته باشد. پشتیبانی از شارژ سریع ۳۳ وات و اسپیکر استریو از دیگر ویژگی‌های گوشی پوکو ایکس ۳ است.

مشخصات گوشی شیائومی پوکو ایکس ۳ پرو

تراشهکوالکام اسنپدراگون ۸۶۰
پردازنده گرافیکیAdreno 640
تعداد سیم‌کارتدو سیم‌کارت / نانو سیم‌کارت / همزمان فعال
دوربین۴۸ مگاپیکسل دوربین اصلی

۸ مگاپیکسل دوربین التراواید

۲ مگاپیکسل دوربین ماکرو

۲ مگاپیکسل دوربین عمق‌سنج

سیستم‌عاملاندروید ۱۱، MIUI 12.5 for POCO
حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت
رم۶ و ۸ گیگابایت
امکان افزایش حافظه داخلی / نوع کارت حافظهدارد / microSDXC
باتری۵۱۶۰ میلی‌آمپر ساعت

 

خرید گوشی poco x3 pro

۳. بهترین گوشی شیائومی برای بازی

 

 

گوشی شیائومی پوکو F3 محصولی قدرتمند از برند شیائومی است که خرید آن را برای انجام بازی به کاربران توصیه می‌کنیم. پنل جلویی گوشی Poco F3 میزبان یک نمایشگر ۶.۶۷ اینچی AMOLED با وضوح تصویر ۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل است که از نرخ بازسازی تصویر ۱۲۰ هرتز و +HDR10 پشتیبانی می‌کند. پردازش‌های این گوشی هوشمند توسط تراشه قدرتمند کوالکام اسنپدراگون ۸۷۰ ۵G انجام می‌شود و همراهی ۶ و ۸ گیگابایت رم سبب شده تا بتواند به سادگی از پس اجرای بازی‌های مختلف برآید. شیائومی گوشی پوکو اف ۳ را در دو نسخه با حافظه ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت به فروش می‌رساند که امکان افزایش حافظه در آن به واسطه کارت حافظه جانبی وجود ندارد. شرکت شیائومی گوشی پوکو F3 را به دوربین سه‌گانه با سنسورهای ۴۸ مگاپیکسلی اصلی، ۸ مگاپیکسلی التراواید و ۵ مگاپیکسلی ماکرو تجهیز کرده است که می‌تواند عکس‌های با کیفیتی را به ثبت برساند. انرژی مورد نیاز این گوشی هوشمند نیز توسط یک باتری با ظرفیت ۴۵۲۰ میلی‌آمپر ساعت تأمین می‌شود که می‌تواند برای ساعت‌ها شارژدهی داشته باشد. پشتیبانی از اینترنت ۵G، شارژ سریع ۳۳ وات و اسپیکر استریو از دیگر امکاناتی است که Poco F3 در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. سایر گوشی های گیمینگ را میتوانید در سایت تکنولایف هم مشاهده کنید.

مشخصات گوشی شیائومی پوکو F3

تراشهکوالکام اسنپدراگون ۸۷۰
پردازنده گرافیکیAdreno 650
تعداد سیم‌کارتدوسیم‌کارت/نانو سیم‌کارت/ هم‌زمان فعال
دوربین۴۸ مگاپیکسل اصلی

۸ مگاپیکسل التراواید

۵ مگاپیکسل تله‌فوتو

سیستم‌عاملاندروید ۱۱، MIUI 12.5 For Poco
حافظه داخلی۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت
رم۶ و ۸ گیگابایت
امکان افزایش حافظه داخلی / نوع کارت حافظهندارد
باتری۴۵۲۰ میلی آمپر ساعت

 

خرید گوشی پوکو F3

۴. بهترین گوشی شیائومی از نظر باتری

پوکو M3 محصول دیگر از کمپانی شیائومی است که از یک باتری با ظرفیت ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت بهره می‌برد. باتری به کار گرفته شده در ساخت این گوشی از نوع لیتیوم پلیمری بوده که توسط کاربران غیر قابل تعویض است. شرکت شیائومی از یک نمایشگر IPS LCD با اندازه ۶.۵۳ اینچ در قاب جلویی این گوشی استفاده کرده است که می‌تواند محتوا را باکیفیت ۲۳۴۰×۱۰۸۰ پیکسل به نمایش دربیاورد. چیپ‌ست کوالکام اسنپدراگون ۶۶۲ نیز به عنوان مرکز پردازش‌های این گوشی هوشمند در نظر گرفته شده است که می‌تواند با همراهی ۴ و ۶ گیگابایت رم به سادگی بسیاری از برنامه‌ها را به اجرا دربیاورد. شیائومی پوکو M3 در دو نسخه متفاوت با ظرفیت‌های ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت در بازار عرضه شده که امکان افزایش حافظه به کمک کارت حافظه Micro SD در آن وجود دارد. علاوه بر این پوکو M3 از دوربین سه‌گانه با سنسورهای ۴۸ مگاپیکسلی اصلی، ۲ مگاپیکسلی ماکرو و ۲ مگاپیکسلی عمق‌سنج برخوردار است که می‌تواند عکس‌های باکیفیتی را به ثبت برساند. پشتیبانی از شارژ سریع ۱۸ وات، شارژر معکوس و بلندگوهای دوگانه از دیگر ویژگی‌های گوشی Poco M3 است.

مشخصات گوشی پوکو M3

تراشهکوالکام اسنپدراگون ۶۶۲
پردازنده گرافیکیAdreno 610
تعداد سیم‌کارتدو سیم‌کارت / نانو سیم‌کارت / همزمان فعال
دوربین۴۸ مگاپیکسل دوربین اصلی

۲ مگاپیکسل دوربین ماکرو

۲ مگاپیکسل دوربین عمق‌سنج

سیستم‌عاملاندروید ۱۰، MIUI 12
حافظه داخلی۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت
رم۴ و ۶ گیگابایت
امکان افزایش حافظه داخلی / نوع کارت حافظهدارد / microSDXC
باتری۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت

 

خرید گوشی پوکو M3

۵. بهترین گوشی شیائومی از نظر قیمت

شیائومی

در بررسی‌های انجام شده متوجه شدیم گوشی Redmi 9A تنها محصول از برند شیائومی است که قیمت آن بر مشخصاتی که دارد می‌چربد. یک نمایشگر IPS LCD با اندازه ۶.۵۳ اینچ قاب جلویی این گوشی هوشمند را احاطه کرده است که وضوح تصویر ۱۶۰۰×۷۲۰ پیکسل را ارائه می‌دهد. تراشه مدیاتک هلیو G25 به عنوان قلب تپنده این گوشی هوشمند در نظر گرفته شده است که می‌تواند در کنار ۲، ۳ و ۴ گیگابایت رم به سادگی از پس اجرا بسیاری از برنامه‌ها برآید. گوشی جدید شیائومی در سه نسخه با ظرفیت‌های ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت به فروش می‌رسد که فضا کافی را برای ذخیره کردن اطلاعاتتان فراهم می‌آورد. همچنین شما می‌توانید با استفاده از یک کارت حافظه Micro SD ظرفیت حافظه گوشی را به میزان قابل توجهی افزایش دهید. یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی نیز به عنوان دوربین اصلی این گوشی هوشمند در نظر گرفته شده که کیفیت عکس‌برداری آن قابل قبول است. گوشی ردمی ۹A از یک باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت تغذیه می‌کند که می‌تواند برای ساعت‌ها شارژدهی داشته باشد.

مشخصات گوشی ردمی ۹A

تراشهمدیاتک Helio G25
پردازنده گرافیکیPowerVR GE8320
تعداد سیم‌کارتدو / نانو سیم کارت / همزمان فعال
دوربین۱۳ مگاپیکسل
سیستم‌عاملاندروید ۱۰
حافظه داخلی۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت
رم۳ و ۴ گیگابایت
امکان افزایش حافظه داخلی / نوع کارت حافظهدارد / microSDXC
باتری۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت

 

خرید گوشی ردمی ۹A

 

در متن بالا انواع سری گوشی های شیائومی را خدمت شما عزیزان معرفی کردیم که هرکدام به دلیل داشتن یک مشخصه خاص در بین کاربران شهرت یافته‌اند. شما می‌توانید برای بازدید از انواع گوشی های شیائومی به سایت AGS کالا سر بزنید و از قیمت روز گوشی موبایل نیز مطلع شوید.