راهنمای انتخاب بهترین گوشی ساده
راهنمای انتخاب بهترین گوشی ساده

اگرچه امروزه گوشی‌های هوشمند بخش بزرگی از بازار موبایل را به خود اختصاص داده‌اند اما در حالی است که گوشی های ساده همچنان طرفداران خاص خود را دارند. از نظامیان و سربازان که اجازه استفاده از گوشی هوشمند و دوربین‌دار را ندارد گرفته تا کسانی که می‌خواهند از این نوع گوشی‌ها به عنوان گوشی دوم استفاده کنند تنها بخشی از جامعه مصرف‌کنندگان گوشی های ساده هستند. همچنین افرادی نیز هستند که قصد ندارند بابت خرید گوشی موبایل هزینه چندانی بپردازند و یا از پیچیدگی‌های گوشی‌های هوشمند خوششان نمی‌آید. وجود همگی این افراد سبب شده تا خط تولید گوشی های ساده همچنان پابرجا بماند و این دسته از گوشی ها همچنان در بازار وجود داشته باشند. ما در این مطلب با دقت لیست بهترین گوشی ساده را برای شما عزیزان تهیه کردیم تا در صورت نیاز آنها را بررسی کنید و انتخاب بهتری داشته باشید. قیمت گوشی ساده را در سایت AGS کالا مشاهده کنید.

 

سه دلیل مهم برای آنکه گوشی ساده خریداری کنید

قیمت مناسب

داشتن سخت‌افزار قدرتمند و ارائه ویژگی‌های خاص توسط گوشی‌های هوشمند سبب شده تا به صورت پیش این دسته از گوشی‌ها قیمت بالاتری نسبت به گوشی های ساده داشته باشند. علاوه بر این تأثیر قیمت دلار و بازار آشفته گوشی موبایل در ایران نیز بر بازار داغ گوشی‌های هوشمند دامن می‌زند. در این میان برخی از افراد هستند که قصد ندارند بابت خرید موبایل هزینه چندانی بپردازند و یا توان پرداخت قیمت‌های میلیونی گوشی های هوشمند را ندارد؛ با در نظر گرفتن این موارد می‌توان نتیجه گرفت که بهترین گوشی های ساده ۲۰۲۱ اولین گزینه پیش‌روی این افراد هستند.

طراحی ساده و سبک

گوشی های ساده عموماً طراحی ساده و کلاسیکی دارند که به دست گرفتن راحت آن‌ها کمک می‌کند، علاوه بر این استفاده از گوشی های ساده حس و حال قدیمی و نوستالژی را به شما منتقل می‌کند که بسیار جذاب است. معمولاً گوشی‌های ساده دارای وزن کمی هستند از این رو حمل آن‌ها بسیار آسان است و آن‌ها را به جایگزینی مناسب به عنوان گوشی دوم تبدیل کرده است.

آنتن‌دهی خوب و شارژدهی مناسب

با در نظر گرفتن این موضوع که در ساختار گوشی های ساده سخت‌افزار قدرتمندی به کار گرفته نشده و این گوشی های ویژگی خاصی را ارائه نمی‌دهند، به سادگی می‌توان متوجه شد که مصرف انرژی در این گوشی‌ها بسیار پایین است که آن‌ها را قادر می‌سازد تا برای روز‌ها شارژدهی داشته باشند. علاوه بر این گوشی های ساده بر پایه دو اصل برقراری تماس و ارسال پیام کوتاه ساخته شده‌اند از این رو آنتن‌دهی آنان بسیار مطلوب است.

بهترین گوشی های ساده

۱. نوکیا (۲۰۱۹) ۱۰۵

گوشی ساده

گوشی نوکیا ۱۰۵ محبوب‌ترین و ارزان‌ترین محصول شرکت نوکیا است که ما تصمیم گرفته آن را به‌عنوان اولین گزینه در لیست بهترین گوشی های ساده قرار بدهیم. نوکیا ۱۰۵ در ابعاد ۱۴.۴×۴۹.۲×۱۱۹ میلی‌متر و با وزنی معادل ۷۳ گرم ساخته شده است. Nokia 105 از شبکه ۲G در بخش ارتباطات استفاده می‌کند و می‌تواند از دو سیم‌کارت به صورت هم‌زمان پشتیبانی کند. شرکت نوکیا در ساخت این گوشی از یک نمایشگر رنگی TFT با اندازه ۱.۷۷ اینچ استفاده کرده که قادر است بیش‌از ۶۵ هزار رنگ را به نمایش دربیاورد. گوشی نوکیا ۱۰۵ فاقد برخی از امکانات خاص نظیر دوربین و یا سیستم‌عامل بوده بنابراین مصرف انرژی آن در سطح مطلوبی قرار دارد. انرژی موردنیاز گوشی نوکیا ۱۰۵ توسط یک باتری با ظرفیت ۸۰۰ میلی‌آمپر ساعت تأمین می‌شود که در حالت آماده به کار قادر است بیش از ۶۰۰ ساعت شارژدهی داشته باشد.

مشخصات گوشی نوکیا (۲۰۱۹) ۱۰۵

تراشهندارد
پردازنده گرافیکی ندارد
تعداد سیم‌کارتدو سیم‌کارت / نانو سیم‌کارت / همزمان فعال
دوربینندارد
سیستم‌عاملندارد
حافظه داخلی۴ مگابایت
رم۴ مگابایت
امکان افزایش حافظه داخلی / نوع کارت حافظهندارد
باتری۸۰۰ میلی‌آمپر ساعت

 

قیمت گوشی نوکیا ۱۰۵

۲. اُرود ۳۳۱۰

گوشی ۳۳۱۰ محصولی از شرکت ایرانی اُرُد است که در ساخت گوشی های ساده و با کیفیت فعالیت می‌کند. اُرُد ۳۳۱۰ ابعادی در حدود ۱۳.۸×۵۹×۱۲۸ میلی‌متر و وزنی معادل ۸۶ گرم دارد. کمپانی اُرُد در ساخت گوشی ۳۳۱۰ از یک نمایشگر TFT LCD با اندازه ۲.۴ اینچ استفاده کرده که توانایی نمایش بیش از ۶۴ هزار رنگ را دارد. اُرُد ۳۳۱۰ از شبکه ارتباطی ۲G استفاده می‌کند که برای برقراری تماس و ارسال پیام کوتاه مناسب است. از دیگر ویژگی‌های اُرُد ۳۳۱۰ در بخش ارتباطات می‌توان به بلوتوث نسخه ۲.۰ و درگاه microUSB 1.1 اشاره کرد. شرکت اُرُد گوشی ۳۳۱۰ خود را به دوربین VGA مجهز کرده است که کیفیت مناسبی ندارد و تنها برای به ثبت رساندن یک لحظه خاص و نادر به کار گرفته می‌شود. همچنین اُرُد ۳۳۱۰ به یک باتری با ظرفیت ۸۰۰ میلی‌آمپر ساعت تجهیز شده که می‌تواند ساعت‌ها شارژدهی داشته باشد. چراغ‌قوه و کیبورد با حروف فارسی از دیگر امکاناتی است که اُرُد ۳۳۱۰ در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.

مشخصات گوشی اُرُد ۳۳۱۰

تراشهندارد
پردازنده گرافیکیندارد
تعداد سیم‌کارتدو سیم‌کارت / نانو سیم‌کارت / همزمان فعال
دوربینVGA
سیستم‌عاملندارد
حافظه داخلی –
رم –
امکان افزایش حافظه داخلی / نوع کارت حافظهدارد / MicroSD تا ۸ گیگابایت
باتری۸۰۰ میلی‌آمپر ساعت

 

۳. اُرود امپایر ۲۰۲۰

گوشی ساده

گوشی Empire 2020 یکی دیگر از محصولات جذاب کمپانی اُرُد است که شباهت بسیاری به محصول خاص برند معروف ورتو دارد. گوشی اُرُد امپایر ۲۰۲۰ در ابعاد ۱۲.۳×۴۲.۲×۱۳۰.۴ میلی‌متر و وزنی معادل ۱۱۷ ساخته شده است. در ساختار بدنه این گوشی ترکیبی از فلز و چرم به کار گرفته شده که احساس خوشایندی را به شما منتقل می‌کند. گوشی اُرُد مدل Empire از شبکه ۲G برای ارتباط استفاده می‌کند و قادر است از ۲ سیم‌کارت به صورت هم‌زمان پشتیبانی کند. شرکت ارد در ساخت گوشی امپایر ۲۰۲۰ از یک نمایشگر رنگی با اندازه ۱.۷۷ اینچ استفاده کرده است که کیفیت مطلوبی را ارائه می‌دهد. همچنین ارد امپایر ۲۰۲۰ به یک دوربین VGA مجهز شده که صرفاً برای ثبت یک لحظه خاص مناسب است و کیفیت مناسبی ندارد. گوشی ارد Empire 2020 از یک باتری با ظرفیت ۱۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت تغذیه می‌کند که می‌تواند برای ساعت‌ها شارژدهی داشته باشد.

مشخصات گوشی اُرُد امپایر ۲۰۲۰

تراشهMTK6261D
پردازنده گرافیکی –
تعداد سیم‌کارتدو سیم‌کارت / نانو سیم‌کارت / همزمان فعال
دوربینVGA
سیستم‌عاملندارد
حافظه داخلی
۳۲ مگابایت
رم –
امکان افزایش حافظه داخلی / نوع کارت حافظهدارد / MicroSD
باتری۱۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت

 

۴. نوکیا (۲۰۱۹) ۲۱۰

 

گوشی Nokia 210 یکی دیگر از محصولات باکیفیت و پرفروش شرکت نوکیا است. نوکیا ۲۱۰ در ابعاد ۱۳.۸×۵۳.۵×۱۲۰.۸ میلی‌متر و با وزن ۸۲ گرم ساخته شده است. گوشی نوکیا ۲۱۰ از دو سیم‌کارت به‌صورت هم‌زمان پشتیبانی می‌کند و در بخش مخابرات از شبکه ۲G استفاده می‌کند که برای برقراری تماس و ارسال پیامک مناسب است. در قاب جلویی Nokia 210 یک نمایشگر TFT با اندازه ۲.۴ اینچ قرار گرفته که توانایی نمایش بیش از ۶۵ هزار رنگ را دارد. شرکت نوکیا از یک سنسور ۰.۳ مگاپیکسلی در ساخت این گوشی هوشمند استفاده کرده است که کاربرد زیادی ندارد و تنها برای ثبت یک لحظه نادر کارآمد است. انرژی مورد نیاز نوکیا ۱۰۵ نیز توسط یک باتری با ظرفیت ۱۰۲۰ میلی‌آمپر ساعت تأمین می‌شود که قادر است برای روزها شارژدهی داشته باشد.

مشخصات گوشی نوکیا ۲۱۰

تراشهمدیاتک MT6260A
پردازنده گرافیکی –
تعداد سیم‌کارتدو سیم‌کارت / نانو سیم‌کارت / همزمان فعال
دوربین۰.۳ مگاپیکسل
سیستم‌عاملندارد
حافظه داخلی
۱۶ مگابایت
رم –
امکان افزایش حافظه داخلی / نوع کارت حافظهدارد / MicroSD
باتری۱۰۲۰ میلی‌آمپر ساعت

 

خرید گوشی نوکیا ۲۱۰

۵. اُرود ۲۱۶i

 

گوشی ساده

 

در نهایت آخرین گزینه که می‌توان آن را لیست بهترین گوشی های ساده ۲۰۲۱ قرار داد گوشی اُرود ۲۱۶i است. شرکت ارد گوشی مدل ۲۱۶i را در ابعاد ۱۴×۵۰×۱۵۰ میلی‌متر و وزن ۵۹ گرم طراحی و تولید کرده است. در قاب جلویی این گوشی از یک نمایشگر TFT با اندازه ۲.۴ اینچ استفاده شده که می‌تواند بیش از ۶۴ هزار رنگ را نمایش دهد. قاب پشتی ارد ۲۱۶i نیز محل قرارگیری یک دوربین VGA است که کیفیت مطلوبی ندارد. ارد از دو سیم‌کارت به صورت هم‌زمان پشتیبانی می‌کند و در بخش مخابرات برای برقراری ارتباط از شبکه ۲G استفاده می‌کند. یک باتری با ظرفیت ۶۰۰ میلی‌آمپر ساعت نیز وظیفه تأمین انرژی این گوشی را بر عهده دارد که می‌تواند برای ساعت‌ها شارژدهی داشته باشد. چراغ‌قوه و کیبورد فارسی از دیگر امکاناتی است که ارد ۲۱۶i در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.

مشخصات گوشی اُرُد ۲۱۶i

تراشهSC6533
پردازنده گرافیکی –
تعداد سیم‌کارتدو سیم‌کارت / نانو سیم‌کارت / همزمان فعال
دوربین۰.۳ مگاپیکسل
سیستم‌عاملندارد
حافظه داخلی
۶۴ مگابایت
رم۳۲ مگابایت
امکان افزایش حافظه داخلی / نوع کارت حافظهدارد / MicroSD تا ۸ گیگابایت
باتری۶۰۰ میلی‌آمپر ساعت

 

لیستی که در بالا مشاهده کردید، بهترین گوشی های ساده موجود در بازار هستند که قیمت اکثر آن‌ها زیر ۱ میلیون تومان است. همچنین علاوه بر محصولاتی که در لیست بالا مشاهده کردید، محصولات دیگر نیز وجود دارند که عملکرد خوبی را ارائه می‌دهد در حالی که ما به آن‌ها اشاره‌ای نکرده‌ایم. چنانچه شما محصولات بهتری را می‌شناسید حتماً در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.