بهترین گوشی های ۲۰۲۱؛ از نمایشگرهای ۱۴۴ هرتز تا ۱۸ گیگابایت رم

بهترین گوشی های ۲۰۲۱

بازار گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۱ شاهد معرفی دستگاه‌های جذابی بود. سامسونگ سال خود را با معرفی سه مدل از سری گلکسی S21 آغاز کرد که هر سه مدل به‌سرعت به محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار تبدیل شدند. کره‌ای‌ها در ادامه زد فلیپ ۳ و زد فولد ۳ معرفی کردند و حتی توانستند با گلکسی A52s، تکان خوبی به بازار میان‌رده‌ها بدهند. اپل با گوشی‌های قدرتمند آیفون ۱۳ گرد و خاکی در بازار به پا کرد تا بتواند بهترین‌های اندرویدی را پشت سر بگذارد.

گوگل سری مورد انتظار پیکسل ۶ را در دو مدل پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو معرفی کرد، شیائومی سری می ۱۱ را در مدل‌های متنوع به بازار فرستاد و وان پلاس هم از پرچم‌دارهای جدیدش با نام وان پلاس ۹ و وان پلاس ۹ پرو رونمایی کرد. در این میان، لنوو و ایسوس هم از گوشی‌های مخصوص بازی خود رونمایی کردند.

آیفون ۱۳ پرو

بدون شک، آیفون‌های اپل جزو مهم‌ترین گوشی‌هایی هستند که هرسال معرفی می‌شوند. نسل جدید آیفون مثل سال گذشته در چهار مدل مینی، استاندارد، پرو و پرو مکس راهی بازار شده است. با وجود بزرگ‌تر شدن حسگر دوربین اصلی، بیشتر شدن شارژدهی و سریع‌تر شدن پردازنده، آیفون ۱۳ تغییرات اساسی را نسبت به آیفون ۱۲ تجربه نمی‌کند؛ اما در صورتی که به سراغ مدل پرو بروید، تغییرات را نسبت به نسل قبل بیشتر حس خواهید کرد.

یکی از مهم‌ترین تغییراتی که با مدل‌های پرو و پرو مکس آیفون ۱۳ همراه شده، اضافه شدن نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز پویا است که متأسفانه در مدل‌های استاندارد و مینی دیده نمی‌شود. دوربین‌های قدرتمند آیفون که همیشه زبانزد خاص و عام بوده‌اند همچنان می‌توانند انتخاب بین خوب‌های بازار را برای دوست‌داران عکاسی بسیار آسان کنند. تراشه‌ی A15 هم قدرت پردازشی فوق‌العاده‌ای را دراختیار کاربران آیفون قرار خواهد داد.

بررسی گوشی آیفون 13 پرو ؛ مشخصات، قیمت و دوربین ایفون ۱۳ پرو

شیائومی می ۱۱ 

گوشی شیائومی می ۱۱ دارای  بهترین دوربین های موبایل است.شیائومی می ۱۱ اولین گوشی مجهز به اسنپدراگون ۸۸۸ است. در بخش دوربین این گوشی دارای طراحی زیبا و مدرنی می باشد و به جای چینش عمودی لنزهای آن به صورت معربی قرار گرفته اند و این دوربین سه گانه با لنز اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی خود عکس های با کیفیتی را به ثبت می رساند . همچنین حسگر اثر انگشت در زیر نمایشگر و حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی و حافظه رم ۸ گیگابایتی از ویژگی های دیگر این گوشی می باشد که می تواند هر کاربری را مجذوب خود کند.گوشی شیائومی می 11 | Mi 11 - TGplus.ir | خرید قسطی گوشی موبایل

 

 آیفون ۱۲ پرو

از بین تمام گوشی های هوشمند ۲۰۲۰ ، آیفون ۱۲ پرومکس بیشترین و چشمگیر ترین تغییرات را در بخش دوربین تجربه کرده است و دوربین آن از جمله بهترین دوربین موبایل ها در جهان به حساب می آید. دوربین واید آیفون ۱۲ پرومکس از بزرگ ترین حسگر تاریخی گوشی های اپل استفاده کرده است.

این دوربین دارای ۴ دوربین می باشد که شامل ۳ دوربین با حسگر ۱۲ مگاپیکسلی به همراه لنز ۱۳ میلی متری و یک دوربین tof 3d lidar که یک سنسور تشخیص عمق تصویر است.

آیا آیفون 12 پرو مکس ضد آب است ؟ | بررسی مقاومت دستگاه در برابر نفوذ آب | رایااستور

گلکسی s21 اولترا

گوشی گلکسی s21 اولترا جزء بهترین گوشی های ۲۰۲۱ است.گلکسی اس ۲۱ اولترا دارای نمایشگر ۶.۸ اینچی با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ پیکسل است. پردازنده ی به کار رفته در این گوشی اسنپدراگون ۸۸۸ است که با ۱۲ یا ۱۶ گیگابایت رم و ۱۲۸/۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره سازی در دسترس خواهد بود.در بخش دوربین یک دوربین ۴ گانه با سنسور اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی به چشم می خورد.

دوربین 108 مگاپیکسلی گلکسی S21 اولترا چه تفاوتی با نسل قبلی دارد؟ • دیجی‌کالا مگ

سامسونگ زد فلیپ ۳ و زد فولد ۳

با توجه به استقبال خیلی خوب از گوشی‌های تاشدنی سامسونگ در سال گذشته، امسال نیز هیاهوی زیادی حول نسل جدید گوشی‌های تاشوی سامسونگ شکل گرفت. با وجود دوربین زیر نمایشگر و پشتیبانی از قلم، زد فولد ۳ ادامه‌دهنده‌ی ایده‌های شرکت کره‌ای برای یک گوشی هوشمند است که بتواند بیشترین بهره‌وری را برای کاربران به همراه داشته باشد.

در سوی دیگر سامسونگ با گلکسی زد فلیپ ۳ هدف متفاوتی را دنبال می‌کند و به جای تمرکز بر بهره‌وری، کاربرانی را که می‌خواهند از یک دستگاه جمع‌وجور، کارایی یک گوشی هوشمند تمام عیار را دریافت کنند، هدف قرار داده است. نمایشگر ثانویه‌ی بزرگ‌تر و اسپیکرهای استریو در کنار سخت‌افزار ارتقایافته نسبت به نسل قبل، زد فلیپ ۳ را به بالغ‌ترین گوشی تاشوی بازار و یکی از بهترین‌های سال ۲۰۲۱ تبدیل می‌کند.

استقبال چشمگیر خریداران از گلکسی زد فولد 3 و گلکسی زد فلیپ 3 سامسونگ - زومیت

شیائومی می ۱۱ پرو

شیائومی می ۱۱ پرو یکی از مدل های جدید ۲۰۲۱ است که علاوه بر قابلیت های منحصر به فردی که دارد ، دارای پیشرفته ترین لنز های موجود نیز می باشد.می ۱۱ پرو انتظار می رود یک سنسور اصلی ۲۰۰ مگایکسلی با زوم ۱۲۰ برابری داشته باشدشیائومی قصد دارد در این مدل همه چیز را به سطح بالاتری ارتقا دهد. همچنین وجود شارژ بی سیم سریع ۸۰ واتی از ویژگی های فوق العاده این گوشی به حساب می آید.

تصویر رندر شیائومی می 11 پرو طراحی پنل پشتی آن را نشان می‌دهد | دیجی‌کالا مگ

‌پیکسل ۶ پرو گوگل

گوگل امسال سعی کرد تا با سری پیکسل ۶ که از تراشه‌ی اختصاصی تنسور و دوربین‌های قدرتمند بهره می‌گیرند، به جنگ پرچمدارهای قدرتمند سایر برندها برود. در واقع پیکسل ۶ اولین پرچم‌دار تمام عیار گوگل طی این سال‌ها است که می‌تواند تمام انتظاراتی که از یک گوشی پرچم‌دار داریم را برآورده کند. طراحی عجیب و سایکلاپسی ماژول دوربین سری پیکسل ۶، شاید در نگاه اول چندان نظر مساعدی را برنیانگیزد، اما می‌تواند طرفداران پروپاقرصی برای خودش پیدا کند.

شاید تراشه‌ی تنسور نقطه‌ی قوت پیکسل دربرابر رقبای قدرتمندی همچون گلکسی اس ۲۱ اولترا و سری آیفون ۱۳ نباشد، اما عملکرد دوربین‌ها و جذابیت‌های بصری و کاربردی اندروید ۱۲، پیکسل ۶ را به یکی از بهترین‌های ۲۰۲۱ تبدیل می‌کنند، به‌طوری‌که پرچم‌دار گوگل می‌تواند در بسیاری از سناریوها و با اختلافی هرچند اندک، گلکسی اس ۲۱ اولترا را با عملکرد خیره‌کننده‌ی دوربین‌هایش پشت سر بگذارد.

گوگل پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو را با چیپست اختصاصی معرفی کرد • دیجی‌کالا مگ

سونی اکسپریا پرو آی

اکسپریا پرو آی پرچم‌دار سال ۲۰۲۱ سونی است که نه‌تنها در بخش قدرت پردازشی، بلکه در بخش دوربین هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. همان‌طور که انتظار می‌رود، اکسپریا پرو آی از تراشه‌ی ۵G اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام استفاده می‌کند. به‌عنوان دوربین، سونی حسگر یک اینچی با دقت ۱۲ مگاپیکسل و لنزی که با همکاری زایس ساخته شده و گشودگی دیافراگم متغیر f/2.0-4.0 را دراختیار می‌گذارد، برای پرچم‌دار ۲۰۲۱ خود در نظر گرفته است. بدون شک وجود حسگر یک اینچی برای دوربین یکی از نقاط قوت اکسپریا پرو آی درمقابل رقبایش به حساب می‌آید.

نقد و بررسی سونی اکسپریا پرو آی | Sony Xperia Pro-I | رایااستور

ویوو X70 پرو پلاس

ویوو X70 پرو پلاس در واقع مدل جدید X60 پرو پلاس به حساب می‌آید که تمرکز جدی‌تری روی بخش دوربین دارد. علاوه‌براین، برخی مشخصات مورد انتظاری همچون مقاومت دربرابر آب، اسپیکرهای استریو و شارژ بی‌سیم که در X60 وجود نداشتند به X70 پرو پلاس اضافه شده‌اند. به این موارد می‌توان تراشه‌ی جدید اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس، نمایشگر عریض ۲۰:۹ با رزولوشن QHD و دوربین ۵۰ مگاپیکسل را اضافه کرد که در کنار هم می‌توانند ویوو X70 پرو پلاس را به یکی از بهترین گوشی‌های ۲۰۲۱ تبدیل کنند.

بهترین گوشی های 2021

شیائومی redmi k40  بهترین گوشی های ۲۰۲۱

گوشی شیائومی redmi k40 مجهز به صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی از نوع ips لمسی خازنی با رزولوشن ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل و دوربین سه گانه ای که سنسورهای آن به ترتیب دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی ، دوربین دوم ۸ مگاپیکسلی، دوربین سوم ۵ مگاپیکسلی می باشد.همچنین این گوشی دارای باتری ۴۵۲۰ میلی آمپری لیتیوم پلیمیری با قابلیت شارژ سریع ۳۳ واتی نیز می باشد.وجود تراشه اسنپدراگون ۸۷۰ باعث قدرت بالای این گوشی شده است و به راحتی می تواند از پس بازی های سنگین برآید.

بهترین گوشی های 2021

اوپو فایند X3 پرو بهترین گوشی های ۲۰۲۱

اوپو را می‌توانیم یکی از خلاق‌ترین شرکت‌های تولیدکننده‌ی گوشی هوشمند به حساب بیاوریم. پرچم‌دار ۲۰۲۱ اوپو یعنی فایند X3 پرو هم مثال بارزی بر این مدعا به‌حساب می‌آید. اوپو در بخش طراحی فایند X3 پرو، علاوه بردر نظر گرفتن نمایشگر خمیده، اطراف ماژول دوربین را هم به فرم خمیده درآورده است که باعث خاص‌تر شدن ظاهر گوشی می‌شود. با وجود حسگر ۵۰ مگاپیکسلی به‌کاررفته در هر دو دوربین واید و اولتراواید، عکاسی با اوپو فایند X3 پرو هم می‌تواند تجربه‌ی لذت‌بخشی باشد.

از نظر سخت‌افزاری هم تمام چیزی که از یک گوشی پرچم‌دار انتظار می‌رود برای اوپو فایند X3 پرو در نظر گرفته شده است. از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ گرفته تا شارژر سریع ۶۵ وات و نمایشگر OLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز با حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر.

بهترین گوشی های 2021

لنوو لیجن دوئل ۲ بهترین گوشی های ۲۰۲۱

معمولاً از گوشی‌های مخصوص بازی، هیچ‌وقت آن‌طور که باید و شاید استقبال نمی‌شود. دلیل این موضوع را می‌توانیم قیمت زیاد، کمیاب بودن آن‌ها در بازار و بعضا ظاهر عجیبشان بدانیم. در مورد ظاهر عجیب، امسال لنوو پا را یک پله فراتر گذاشت و با معرفی لیجن دوئل ۲، عملا یک کنسول بازی دستی را معرفی کرد. تراشه گوشی لنوو در بخش میانی آن قرار دارد که توسط یک فن خنک می‌شود. دو باتری در بالا و پایین گوشی تعبیه شده که با دو درگاه USB می‌توانند در ۳۰ دقیقه به‌طور کامل شارژ شوند. به جزو این موارد، باید به تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ در کنار ۱۸ گیگابایت رم، نمایشگر ۱۴۴ هرتزی، بلندگوهای استریو و تعدادی کلید مجازی روی لبه‌های گوشی اشاره کنیم.

بهترین گوشی های 2021

 

ایسوس ROG فون ۵ آلتیمیت بهترین گوشی های ۲۰۲۱

گوشی‌های پرچم‌دار ایسوس امسال در سه مدل معمولی، پرو و آلتیمیت معرفی شدند. مدل آلتیمیت به‌عنوان برترین و لوکس‌ترین مدل در این سری به ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی و ۱۸ گیگابایت رم مجهز شده است و از نظر مشخصات فنی، شباهت زیادی به لیجن دوئل ۲ لنوو دارد. این گوشی هم از تراشه پرچم‌دار اسنپدراگون ۸۸۸ بهره می‌برد که در وسط گوشی قرار گرفته است و دو باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با مجموع ظرفیت ۶۰۰۰ میلی‌آمپرساعت در دو ظرف آن قرار دارند؛ البته دو باتری برخلاف گوشی لنوو، حداکثر با سرعت ۶۵ وات شارژ می‌شوند و خبری از شارژ فوق‌سریع ۹۰ واتی نیست.

برخلاف گوشی گیمینگ لنوو، ایسوس ROG فون ۵ آلتیمیت به‌طور پیش‌فرض هیچ فنی برای خنک‌کنندگی گوشی ندارد، ولی داخل جعبه گوشی یک فن مجزا قرار دارد که ازطریق درگاه USB به گوشی متصل می‌شود. این فن هم دمای گوشی را کاهش می‌دهد و هم دو کلید خازنی و یک جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری را به آن اضافه می‌کند.

بهترین گوشی های 2021

هواوی P50 پرو بهترین گوشی های ۲۰۲۱

پس از اعمال تحریم‌های آمریکا علیه هواوی و حذف شدن سرویس‌های گوگل از گوشی‌های این شرکت چینی، دیگر هیجان زیادی برای گوشی‌های جدید هواوی وجود ندارد؛ اما اگر بحث نرم‌افزاری را کنار بگذاریم، باید بپذیریم که گوشی‌های سری P، همیشه بهترین و پیشرفته‌ترین دوربین‌ها را در بین گوشی‌های هوشمند داشته‌اند.

هواوی P50 پرو پرچم‌دار امسال چینی‌ها به حساب می‌آید و از حسگری با دقت ۵۰ مگاپیکسل بهره می‌برد. مجموعه‌ی دوربین P50 پرو با همکاری لایکا توسعه داده شده است و براساس آزمون‌های سایت DxoMark قدرتمندترین عملکرد دوربین را در مقایسه با رقبای پرچم‌دار سایر برندها ارائه می‌کند. بااین‌اوصاف، در صورتی که به عکاسی با گوشی علاقه‌مند باشید و بتوانید از نبود سرویس‌های گوگل چشم‌پوشی کنید، قطعاً بهترین انتخابتان P50 پرو خواهد بود.

بهترین گوشی های 2021

پوکو F3 بهترین گوشی های ۲۰۲۱

پوکو یکی از شرکت‌های نوپا در بازار گوشی‌های هوشمند است که با استراتژی تعدیل مواردی همچون دوربین و کیفیت ساخت، می‌تواند گوشی‌های قدرتمندی را با کمترین قیمت روانه‌ی بازار کند. پوکو اف ۳ هم از همین قاعده پیروی می‌کند و با وجود اینکه در محدوده‌ی قیمتی گوشی میان‌رده به فروش می‌رسد؛ اما در بخش عملکرد به‌راحتی هم‌قیمت‌هایش را پشت سر می‌گذارد و با گوشی‌های پریمیوم و پرچم‌دار وارد رقابت می‌شود.

پوکو اف ۳ از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۷۰ استفاده می‌کند که در کنار نمایشگر OLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و بلندگوهای استریو، حتی می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای موبایل گیمرها باشد.

بهترین گوشی های 2021