بهترین گوشی های موبایل برای سلفی گرفتن

این روزها که بازار سلفی گرفتن و نشر آن در شبکه‌های اجتماعی داغ شده، انتخاب بهترین گوشی برای سلفی گرفتن هم به همان نسبت اهمیت بیش‌تری یافته است. دوربین اصلی گوشی‌های هوشمند در پشت بدنه قرار گرفته اما همه آن‌ها دارای یک لنز در جلو هستند که کیفیت تصویربرداری با آن‌ها فضای رقابتی بین برندها را حساس‌تر کرده است.

در حال حاضر دوربین‌های سلفی گوشی‌های هوشمند راه درازی در پیش دارند و به نسبت پیشرفت صورت گرفته در دوربین‌های پشتی عقب هستند. اکثر گوشی‌های میان رده تا ۵ میلیون تومان و حتی پرچمداران بازار به دوربین‌های سلفی تا ۴۰ مگاپیکسل مجهز هستند. اما نباید از این موضوع غافل بود که مگاپیکسل دلیل بر کیفیت بهتر ثبت تصاویر و فیلم توسط دوربین نیست.

با توجه به نیاز روز کاربران برای ثبت تصاویر سریع و به اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام، انتخاب یک گوشی همه چیز تمام که دوربین سلفی خوبی هم داشته باشد کار آسانی نیست. اما بعد از مطالعه راهنمای امروز به نظر مسیر انتخاب بهترین گوشی با بهترین دوربین سلفی کوتاه‌تر خواهد شد.

آیفون ۱۲ پرومکس

صفحه نمایش این مدل از آیفون ۶.۷ اینچ است که رزولوشنی برابر با ۱۲۸۴ در ۲۷۷۸ پیکسل دارد. متریال به کار رفته در جلو و پشت این محصول شیشه‌ای از نوع سرامیک شیلد است و فریم استیلی ضد زنگ دارد که همین امر وزن این محصول را برابر با ۲۲۸ گرم کرده است. پردازنده مرکزی ۶ هسته‌ای و پردازنده گرافیکی ۴ هسته‌ای از دیگر قابلیت‌های این محصول اپل به شمار می‌رود. این گوشی موبایل دارای سه لنز ۱۲ مگاپیکسلی در قاب پشتی است که به ترتیب واید، تله فوتو و اولتراواید هستند. همچنین در قاب جلویی یک دوربین سلفی با کیفیت ۱۲ مگاپیکسل از نوع واید با حسگر سه بعدی تشخیص چهره و عمق تصویر تعبیه شده است.

چه بر سر دوربین آیفون 12 خواهد آمد؟ | مای رند

 Galaxy S20 Ultra 

گوشی Galaxy S20 Ultra برای گرفتن عکس سلفی در حال حاضر در رتبه اول بهترین دوربین‌های سلفی قرار می‌گیرد.

سنسور ۴۰ مگاپیکسلی این دوربین اولین بار است که در ساز و کار یک گوشی هوشمند به کار گرفته می‌شود؛ این در حالی است که رزولوشن مدل‌های میان رده بازار یک چهارم این دوربین است.

این مدل به تکنولوژی Pixel-Binning مجهز است. با این فناوری سامسونگ توانسته نهایت کارایی را از طراحی کنونی حسگرهای دوربین به کار برد.

این فناوری کمک می‌کند تا تصاویر در نور کم با دوربین سلفی در بهترین حالت ممکن ثبت شوند.

Samsung Galaxy S20 Ultra G988 128GB 5G Cosmic Grey Dual SIM EU : Amazon.de: Electronics & Photo

Xiaomi model 11 ultra

نمایشگر این محصول شیائومی از نوع ای۴ امولد است که ابعادی برابر با ۶.۸۱ اینچ دارد. این مدل شیائومی از نمایش یک میلیارد رنگ و اچ دی آر ۱۰ + پشتیبانی می‌کند و نرخ نوسازی آن ۱۲۰ هرتزی است. پشت این محصول سرامیکی است و جلو آن جنس شیشه‌ای دارد و فریم آن آلومینیومی است. پردازنده مرکزی این محصول  ۸هسته‌ای و تراشه آن کوالکام اسپندراگون ۸۸۸ است و به پردازنده گرافیکی آدرنو ۶۶۰ تجهیز شده است. سه دوربین در قسمت پشت این محصول قرار دارد که به ترتیب ۵۰ مگاپیکسل، ۴۸ مگاپیکسل و ۴۸ مگاپیکسل کیفیت دارند. همچنین در قسمت قاب جلویی نیز دوربین سلفی با کیفیت ۲۰ مگاپیکسل قرار گرفته است.

گوشی شیائومی Mi 11 Ultra 5G - خرید و قیمت شیائومی می 11 اولترا - 512/12GB

Oppo find x3 Pro (سلفی)

نمایشگر این محصول از توع ال تی پی او امولد و به صورت لمسی خازنی است که از یک میلیارد رنگ پشتیبانی می‌کند. متریال این گوشی موبایل جلو و پشت شیشه‌ای است که فریمی آلومینیومی دارد و با ورنی معادل ۱۹۳ گرم عرضه می‌شود. از قابلیت‌های این محصول می‌توان به محافظت در برابر گرد و غبار همچنین آب اشاره کرد. در قاب پشتی این گوشی موبایل اپو ۴ لنز  قرار گرفته که به ترتیب ۵۰ مگاپیکسل واید، ۱۳ مگاپیکسل تله فوتو، ۵۰ مگاپیکسل اولترا واید و ۳ مگاپیکسل ماکرو هستند. همچنین دوربین سلفی این محصول نیز ۳۲ مگاپیکسل کیفیت دارد و از نوع واید است. باتری این گوشی موبایل از نوع غیرقابل تعویض است که با ظرفیتی ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت عرضه می‌شود.

(سلفی)

iphone 11 Pro Max (سلفی)

 

زمانی که برای اولین بار آیفون ۱۱ پرومکس معرفی شد، دوربین سلفی آن در زمره ده دوربین برتر جهان قرار گرفت. بنابراین می‌توان این محصول را در جایگاه بهترین گوشی‌ها برای سلفی گرفتن قرار داد.

دوربین سلفی iPhone 11 Pro Max قابلیت ضبط ویدیو ۲۱۶۰p با سرعت ۶۰fps و همچنین ضبط ویدیو اسلوموشن ۱۰۸۰p با سرعت ۱۲۰fps را دارد.

قابلیت عکسبرداری پرتره در دوربین آیفون ۱۱ پرو بسیار پیشرفته تر شده است. با وجود دوربین دوربین سلفی TrueDepth ثبت پرتره در این پرچمدار موفق بهتر گزارش شده و امکان افکت گذاری سریع هم برای به اشتراک گذاری پیش بینی شده است.

(سلفی)

one plus model 10 pro(سلفی)

این گوشی موبایل که در ژانویه ۲۰۲۲ معرفی شد دارای نمایشگری از نوع ال تی پی ۰۲ امولد با ابعاد ۶.۷ اینچ است که قابلیت پشتیبانی از نمایش یک میلیارد رنگ را دارد. تراشه این گوشی موبایل وان پلاس از نوع کوالکام اس ام ۸۴۵۰ و پردازنده مرکزی آن ۸ هسته‌ای است. قاب جلو و پشت شیشه‌ای این محصول سبب شده تا وزنی معادل ۲۰۰ گرم داشته باشد. در قاب جلویی این محصول دوربین سلفی با کیفیت ۳۲ مگاپیکسل از نوع لنز واید قرار گرفته و در قاب پشتی این محصول سه لنز تعبیه شده که به ترتیب ۴۸ مگاپیکسل واید، ۵۰ مگاپیکسل اولتراواید و ۸ مگاپیکسل تله فوتو هستند.

(سلفی)

 P30 Pro VOG-L29 (سلفی)

Huawei P30 Pro از مدل‌های پ سلفیرچمدار برند هواوی است که امسال در لیست گوشی‌های هوشمند پرفروش در ایران قرار گرفت. یکی از نقاط قوت این محصول دوربین متفاوت سلفی آن است که با تکنولوژی TOF 3D تولید شده است. تکنولوژی جذابی که کمک می‌کند زمینه تصاویر سلفی هنگام عکسبرداری سه بعدی و واقعی‌تر از همیشه به نظر برسند. با این حال در نرم افزار دوربین شاهد نواقصی هستیم.

(سلفی)

و در آخر

با وجود تنوع بی نظیر و شگفت انگیز گوشی‌های میان رده در بازار، انتخاب بهترین گوشی برای سلفی گرفتن میان مدل‌های مقرون به صرفه و پرچمداران مشکل شده است. اگر در کنار دوربین سلفی به دوربین اصلی و قابلیت‌های سخت افزاری اهمیت می‌دهید، پرچمداران مسلما انتخاب بی نقصی برای هر سلیقه هستند. در غیر این صورت میان رده‌های سامسونگ و شیائومی را امتحان کنید.