سامسونگ
بهترین گوشی های سامسونگ از نظر دوربین

سال های زیادی از سلطنت سامسونگ در بازار گوشی های اندرویدی می گذرد و همچنان این کمپانی هر سال با تولید گوشی های شگفت انگیز، کاربران و علاقمندان بیشتری را جذب می کند. زمانی رقابت گوشی ها بر سر سرعت و قدرت پردازنده ها بود، اما امروزه انقدر این جنگ بین کمپانی های گوشی سازی حرفه ای و سخت شده که فقط رقابت بر سر یک موضوع یا یک ویژگی نیست. حالا جنگ بر سر برتری در پردازنده، نمایشگر، باتری، دوربین و حتی طراحی و اسپیکر است؛ این درگیری ها باعث پیشرفت زودرس و چشم گیر گوشی ها شده و اگر قرار بود تا ۵۰ سال آینده گوشی های تاشو یا دوربین زیر نمایشگر ببینیم، در سال ۲۰۲۱ شاهد آن ها بودیم. البته گوشی های تاشو از سال ۲۰۱۹ وارد بازار شدند و امسال تکامل یافتند، اما هنوز جای پیشرفت زیادی دارند و با توجه به این رقابت پرسرعت، حداکثر تا دو سال آینده گوشی های تاشوی بدون نقص خواهیم دید.

اما ما در این مطلب می خواهیم به سراغ دوربین گوشی های سامسونگ برویم؛ سامسونگ از ابتدا تا کنون بسیاری از رقابت های بر سر دوربین را پیروز شده اما امسال کمی متفاوت بود و کمپانی هواوی و شیائومی هم وارد رقابت جدی با این کمپانی شدند. سامسونگ در سال ۲۰۲۱ با معرفی پرچمدارهایش نشان داد که هنوز پادشاه بازار اندروید است و می تواند با تولید گوشی های خاص و قدرتمند، همه را کنار بزند. این گوشی ها طبیعتا از دوربین های فوق العاده هم بهره می برند که می خواهیم در این مطلب لیست کامل بهترین گوشی سامسونگ از نظر دوربین را نشان دهیم؛ پس با هر بودجه ای که قصد خرید دارید تا انتها همراه ما باشید.

 

جدیدترین گوشی های سامسونگ را می‌توانید از فروشگاه تخصصی موبایل AGS کالا با قیمت مناسب و گارانتی معتبر خریداری کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

 

معرفی بهترین گوشی های سامسونگ از نظر دوربین

۱-گلکسی S21 Ultra

 

سامسونگ

مثل همیشه پرچمدار فوق پیشرفته سامسونگ صاحب برترین دوربین در میان محصولات سامسونگ است. این گوشی فوق العاده دارای بهترین پردازنده های موبایل در دو نسخه اسنپدراگون ۸۸۸ و اگزینوس ۲۱۰۰ است که عملکرد دوربین در هر دو پردازنده بی نظیر است.

این گوشی دارای یک ماژول دوربین با طراحی متفاوت مانند برگ درخت است که درون آن چهار حسگر بزرگ و قدرتمند قرار گرفته است؛ حسگر اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی عریض که عملکرد فوق العاده ای در نور روز و همچنین نور شب دارد. یکی از ویژگی های دوست داشتنی این حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی، عکس های پرتره ای است که به بهترین شکل ممکن ثبت می کند.

همچنین یک حسگر ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض هم مخصوص زمانی است که می خواهید از یک منظره وسیع عکاسی کنید یا عکس دسته جمعی در محیط های کوچک بگیرید.

اما نقطه قوت دوربین گلکسی S21 اولترا دو حسگر تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی آن است که یکی از آن ها حسگر تله فوتو پریسکوپی با زوم ۱۰ برابری اوپتیکال است و دیگری حسگر تله فوتو با زوم ۳ برابری اوپتیکال است که مخصوص عکس گرفتن از سوژه های بسیار دور مانند ماه است.

اگر می خواهید یک گوشی داشته باشید که علاوه بر سخت افزار هایی مانند نمایشگر و پردازنده خوب، دوربین شگفت انگیزی هم داشته باشد، خرید گوشی سامسونگ Galaxy S21 Ultra را توصیه می کنیم.

نام گوشیGalaxy S21 Ultra
تاریخ معرفی۲۵ دی ماه ۱۳۹۹
ابعاد۱۶۵.۱ در ۷۵.۶ در ۸.۹ میلی متر
وزن۲۲۷ گرم
سیم‌کارتدو سیم کارت
صفحه‌نمایشDynamic AMOLED 2X – ۶.۸ اینچ
سیستم‌عاملاندروید ۱۱ – رابط کاربری One UI 3.1
پردازندهاسنپدراگون ۸۸۸ – اگزینوس ۲۱۰۰
کارت حافظهخیر
حافظه داخلی۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت
رم۱۲ و ۱۶ گیگابایت
دوربین پشتحسگر ۱۰۸ مگاپیکسل عریض 

حسگر ۱۲ مگاپیکسل فوق عریض

حسگر ۱۰ مگاپیکسل تله فوتو پریسکوپی با زوم ۱۰ برابر

حسگر ۱۰ مگاپیکسل تله فوتو با زوم ۳ برابر

دوربین جلو۴۰ مگاپیکسل
باتری۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت
شارژ سریع۲۵ وات
رنگمشکی، نقره ای، تیتانیوم، سرمه ای، قهوه ای

 

۲- گلکسی Note 20 Ultra 5G

 

آخرین سری نوت سامسونگ شاهکار این شرکت بود، گلکسی نوت ۲۰ اولترا در سال ۲۰۲۰ عرضه شد و هنوز یکی از برترین گوشی هایی است که می توانید در بازار پیدا کنید و قیمت بالایی هم دارد. این گوشی آخرین نسل از نوت های سامسونگ بوده و طبق شایعات سامسونگ دیگر قصد اراعه گلکسی نوت بعدی را ندارد.

گلکسی Note 20 Ultra نسخه ۵G دارای پردازنده بسیار قدرتمند اسنپدراگون ۸۶۵ است که یکی از بی نقص ترین پردازنده های چند سال اخیر بود. این گوشی به کمک پردازنده قدرتمندی که دارد عکس های فوق العاده ای هم ثبت می کند. طراحی و نمایشگر نوت ۲۰ اولترا ۵G انقدر زیبا و جذاب است که سالیان سال هم بگذرد قدیمی و از مد افتاده نمی شود.

ماژول دوربین شیشه ای این گوشی دارای سه حسگر قدرتمند است که شگفت انگیز بودن این گوشی را کامل می کند، یک حسگر عریض ۱۰۸ مگاپیکسلی که بدون نقص عمل می کند، مخصوصا در ثبت عکس های پرتره پر از جزئیات و نور کم. از طرفی حسگر فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی هم عملکرد خوب و قابل قبولی دارد و به هم ریختگی تصویر در گوشه های تصویر کمتر به چشم می خورد. حسگر ۱۲ مگاپیکسلی تله فوتو پریسکوپ با زوم ۵ برابری اوپتیکال و ۵۰ برابری هیبریدی لذت عکاسی از ماه را چندین برابر می کند.

در مجموع خرید سامسونگ Note 20 Ultra 5G را به کسانی پیشنهاد می کنیم که طراحی با گوشی و قلم فوق العاده نوت را دوست دارند و می خواهند عکاسی حرفه ای را با گوشی تجربه کنند.

نام گوشیGalaxy Note 20 Ultra 5G
تاریخ معرفی۳۱ مرداد ماه ۱۳۹۹
ابعاد۱۶۴.۸ در ۷۷.۲ در ۸.۱ میلی متر
وزن۲۰۸ گرم
سیم‌کارتدو سیم کارت
صفحه‌نمایشDynamic AMOLED 2X – ۶.۹ اینچ
سیستم‌عاملاندروید ۱۰ قابل ارتقاء به ۱۱ – رابط کاربری One UI 3.0
پردازندهاسنپدراگون ۸۶۵ – اگزینوس ۹۹۰
کارت حافظهبله
حافظه داخلی۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت
رم۸ و ۱۲ گیگابایت
دوربین پشتحسگر ۱۰۸ مگاپیکسل عریض 

حسگر ۱۲ مگاپیکسل فوق عریض

حسگر ۱۲ مگاپیکسل تله فوتو پریسکوپی با زوم ۵ برابر

دوربین جلو۱۰ مگاپیکسل
باتری۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت
شارژ سریع۲۵ وات
رنگمشکی، برونز، سفید

 

۳- گلکسی S20 Ultra

 

سامسونگ

یکی از بهترین گوشی های هوشمند سال ۲۰۲۰ گلکسی S20 Ultra 5G است که در کنار سخت افزار بسیار قدرتمندی که دارد، دوربین آن برجسته تر از هر ویژگی دیگرش می درخشد. دوربینی که به کمک پردازنده های قدرتمند اسنپدراگون ۸۶۵ یا اگزینوس ۹۹۰ عکس های فوق العاده ای ثبت می کند و می تواند با قیمت کمتر جایگزین مناسبی برای S21 Ultra باشد.

اس ۲۰ اولترا ۵ جی دارای چهار حسگر قدرتمند و متفاوت است، یکی از آن ها حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی عریض است که جزئیات را به بهترین شکل ممکن ثبت می کند و به کمک حسگر ۰.۳ مگاپیکسلی عمق عکس های رتره فوق العاده ای ثبت می کند. عملکرد دوربین این گوشی درنور کم شگفت انگیز است و عکس های بسیار خوبی ی توانید در تاریکی بگیرید. حسگر ۴۸ مگاپیکسلی تله فوتو پریسکوپ این گوشی باعث میشود بتوانید تا ۴ برابر زوم اپتیکال داشته باشید به همراه ۱۰ برابر زوم هیبریدی که باعث می شود عکس هایی که از ماه و سوژه های دور می گیرید با کمترین افت کیفیت همراه شود. حسگر ۱۲ مگلپیکسلی فوق عریض هم مناسب عکس های دسته جمعی یا عکاسی از طبیعت است و لرزشگیر پیشرفته برای ثبت ویدئو روی آن سوار است.

خرید سامسونگ S20 Ultra 5G را به کسانی توصیه می کنیم که می خواهند با هزینه نه چندان زیاد یک گوشی با دوربین فوق العاده داشته باشند.

 

نام گوشیGalaxy S20 Ultra 5G
تاریخ معرفی۱۶ اسفند ماه ۱۳۹۸
ابعاد۱۶۶.۹ در ۷۶ در ۸.۸ میلی متر
وزن۲۲۰ گرم
سیم‌کارتدو سیم کارت
صفحه‌نمایشDynamic AMOLED 2X – ۶.۹ اینچ
سیستم‌عاملاندروید ۱۰ قابل ارتقاء به ۱۱ – رابط کاربری One UI 3.0
پردازندهاسنپدراگون ۸۶۵ – اگزینوس ۹۹۰
کارت حافظهبله
حافظه داخلی۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت
رم۱۲ و ۱۶ گیگابایت
دوربین پشتحسگر ۱۰۸ مگاپیکسل عریض 

حسگر ۱۲ مگاپیکسل فوق عریض

حسگر ۴۸ مگاپیکسل تله فوتو پریسکوپی با زوم ۴ برابر

حسگر ۰.۳ مگاپیکسل تشخیص عمق تصویر

دوربین جلو۴۰ مگاپیکسل
باتری۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت
شارژ سریع۴۵ وات
رنگمشکی، خاکستری، سفید

 

۴- گلکسی S21 و S21 Plus

 

گلکسی S21و گلکسی S21 Plus در سال ۲۰۲۱ در کنار S21 Ultra به عنوان پرچمدارهای سامسونگ معرفی شدند؛ این دو مدل مدل های ارزان تر S21 هستند که امکانات کمتری دارند، اما همچنان در بسیاری از قسمت های سخت افزاری از خیلی گوشی های بازار برتر هستند.

این دو گوشی دارای پردازنده بسیار قدرتمند اسنپدراگون ۸۸۸ یا اگزینوس ۲۱۰۰ هستنتد که عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داده اند، مخصوصا هنگام عکاسی و فیلمبرداری کمک شایانی به دوربین ها برای ثبت عکس ها و فیلم ها می کنند. اگرچه این دو نسخه ضعیفتر از S21 اولترا هستند اما نسبت به قیمت پایین تری که برایشان د نظر گرفته شده، امکانات خوبی مخصوصا در بخش دوربین ارائه می دهند.

ماژول برگ مانند گلکسی S21 و گلکسی S21 Plus دارای یک حسگر ۱۲ مگاپیکسلی عریض است که عملکرد فوق العاده خوبی در حد همان S21 Ultra دارد. ثبت عکس های پرتره بی نقص است و عکاسی در نور کم با این گوشی لذت بخش است، زیرا کمترین نویز و بیشترین جزئیات را ثبت می کند. حسگر ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض این گوشی هم برای عکاسی از طبیعت یا عکس های دسته جمعی گزینه خوبی است اما مقداری از شفافیت و وضوح در عکس های فوق عریض کاسته می شود. همچنین حسگر ۶۴ مگاپیکسلی تله فوتو این دو گوشی به خوبی می تواند سوژه های با فاصله زیاد مثل ماه را با زوم ۱.۱ برابری اوپتیکال و ۳ برابری هیبریدی ثبت کند.

از قصد دارید پرچمدار سامسونگ را با قیمت کمتر از S21 Ultra داشته باشید و دوربین آن چیزی از دوربین ۱۰۸ مگپیکسلی کم نداشته باشد، خرید گوشی سامسونگ S21 و خرید گوشی سامسونگ S21 Plus را به شما پیشنهاد می کنیم، این دو گوشی دوست داشتنی می تواند با قیمت معقول شما را راضی نگه دارد و سال ها نیاز به تعویض گوشی نداشته باشید.

نام گوشیGalaxy S21 5G – S21 Plus 5G
تاریخ معرفی۲۵ دی ماه ۱۳۹۹
ابعادS21: 151.7 در ۷۱.۲ در ۷.۹ میلی متر 

S21 Plus: 161.5 در ۷۵.۶ در ۷.۸ میلی متر

وزنS21: 169 گرم 

S21 Plus: 200 گرم

سیم‌کارتدو سیم کارت
صفحه‌نمایشS21: Dynamic AMOLED 2X – ۶.۲ اینچ 

S21 Plus: Dynamic AMOLED 2X – ۶.۷ اینچ

سیستم‌عاملاندروید ۱۱ – رابط کاربری One UI 3.1
پردازندهاسنپدراگون ۸۸۸ – اگزینوس ۲۱۰۰
کارت حافظهخیر
حافظه داخلی۱۲۸، ۲۵۶ گیگابایت
رم۸ گیگابایت
دوربین پشتحسگر ۱۲ مگاپیکسل عریض 

حسگر ۱۲ مگاپیکسل فوق عریض

حسگر ۶۴ مگاپیکسل تله فوتو با زوم ۱.۱ برابر

دوربین جلو۱۰ مگاپیکسل
باتریS21: 4000 میلی آمپر ساعت 

S21 Plus: 4800 میلی آمپر ساعت

شارژ سریع۲۵ وات
رنگS21: خاکستری، سفید، بنفش، صورتی 

S21 Plus: مشکی، نقره ای، بنفش، صورتی، طلایی، قرمز

 

 

۵- گلکسی Note 20 5G

 

سامسونگ

در سال ۲۰۲۰ سامسونگ چندین گوشی جذاب معرفی کرد که سری نوت هم بین آن ها قرار داشت، نسخه استاندارد و نسخه اولترا؛ نسخه اولترا که در بالا به آن اشاره شد و یکی از برترین گوشی های سامسونگ است که از سخت افزار بسیار خوبی هم بهره می برد، اما به نسخه استاندارد آن خیلی اهمیت داده نشد به دلیل بدنه پلاستیکی ای که داشت، اما در نظر بگیرید که قیمت آن هم نسبت به نسخه اولترا بسیار پایین تر است.

این گوشی جذاب با پردازنده بسیار قدرتمند اسنپدراگون ۸۶۵ و اگزینوس ۹۹۰ عرضه شد به همراه نمایشگر فوق العاده ای که دارد و قلم فوق سریع آن، گلکسی نوت ۲۰ را به یکی از بهترین گوشی های سامسونگی سال ۲۰۲۰ تبدیل می کرد.

این گوشی خوش قیمت سری نوت دارای یک ماژول دوربین سه گانه است با یک حسگر ۱۲ مگاپیکسلی عریض که عملکرد بسیار قابل قبولی دارد، عملکرد آن در نور کم بسیار خوب است و عکس های پرتره ثبت شده با آن حیرت انگیز است. حسگر ۱۲ مگاپیکسل فوق عریض نوت ۲۰ هم راضی کننده است و جزئیات را به خوبی ثبت می کند، اما مقداری گوشه های تصویر کشیده می شود. حسگر تله فوتو ۶۴ مگاپیکسلی متاسفانه زوم اپتیکال ندارد و زوم هیبریدی ۳ برابری آن خیلی خوب عمل نمی کند، بهتر بود که سامسونگ بیشتر به لنز تله فوتو این گوشی اهمیت می داد.

در  مجموع خرید گوشی سامسونگ گلکسی Note 20 5G برای کسانی مناسب است که هم علاقه به قلم دارند، هم دوربین گوشی برایشان مهم است و هم نمی خواهند هزینه زیادی برای خرید گوشی متحمل شوند.

نام گوشیGalaxy Note 20 5G
تاریخ معرفی۳۱ مرداد ماه ۱۳۹۹
ابعاد۱۶۱.۶ × ۷۵.۲ × ۸.۳ میلی متر
وزن۱۹۲ گرم
سیم‌کارتدو سیم کارت
صفحه‌نمایشSuper AMOLED Plus – ۶.۷ اینچ
سیستم‌عاملاندروید ۱۰ قابل ارتقاء به ۱۱ – رابط کاربری One UI 3.0
پردازندهاسنپدراگون ۸۶۵ – اگزینوس ۹۹۰
کارت حافظهخیر
حافظه داخلی۱۲۸، ۲۵۶ گیگابایت
رم۸ گیگابایت
دوربین پشتحسگر ۱۲ مگاپیکسل عریض 

حسگر ۱۲ مگاپیکسل فوق عریض

حسگر ۶۴ مگاپیکسل تله فوتو

دوربین جلو۱۰ مگاپیکسل
باتری۴۳۰۰ میلی‌آمپر ساعت
شارژ سریع۲۵ وات
رنگسبز، برونز، خاکستری، قرمز، آبی

 

۶- گلکسی S20 و S20 Plus

سامسونگ دو سال است که یک روش ارائه پرچمدارانش را پیش گرفته و سالی ۳ گوشی پرچمدار S معرفی می کند، سال ۲۰۱۹ هم با معرفی خانواده S20، سه گوشی روانه بازار کرد به نام های S20، S20 Plus و S20 Ultra که در بالاتر به عنوان یکی از بهترین دوربین های گوشی سامسونگ از آن نام بردیم.

اما حالا نوبت به نسخهمعمولی و نسخه پلاس اس ۲۰ ها رسیده است، گوشی هایی که با قیمت ارزان تر، سخت افزار و کارایی بسیار خوبی ارائه می دهند. این دو گوشی یعنی S20 و S20 Plus از برترین گوشی های سال ۲۰۲۰ و همچنین سال ۲۰۲۱ هستند که در کنار سخت افزار بسیار خوب مانند پردازنده قدرتمند اسنپداگون ۸۶۵ یا اگزینوس ۹۹۰ از دوربین بسیار خوبی هم بهره مند هستند.

هر دو گوشی تقریبا در دوربین یکسان هستند، هر دو یک حسگر ۱۲ مگاپیکسلی عریض دارند که عملکرد بسیار خوبی در شب و روز دارد و عکس ها با جزئیات و وضوح خوبی ثبت می شوند، یک حسگر ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض دارند که وضوح خوبی را ثبت می کند اما کناره های تصویر را زیاد از حد کج می کند، همچنین یک حسگر ۶۴ مگاپیکسلی تله فوتو دارند که زوم اپتیکال ۱.۱ برابری و زوم هیبریدی ۳ برابری را پشتیبانی می کنند که برای ثبت عکس از ماه بسیار مناسب است.

اما گلکسی S20 Plus یک حسگر اضافه تشخیص عمق ۰.۳ مگاپیکسلی دارد که به ثبت عکس های پرتره کمک بسیار زیادی می کند، اما نبود آن هم خیلی احساس نمی شود و گلکسی S20 هم به خوبی عکس های پرتره ثبت می کند.

دوربین خوب، پردازنده قدرتمند، طراحی دلنشین، نمایشگر باکیفیت و قیمت مناسب باعث می شود خرید گوشی سامسونگ گلکسی S20 و خرید گوشی سامسونگ گلکسی S20 Plus منطقی و عاقلانه به نظر برسد.

نام گوشیGalaxy S20 – Galaxy S20 Plus
تاریخ معرفی۱۶ اسفند ماه ۱۳۹۸
ابعادS20: 151.7 در ۶۹.۱ در ۷.۹ میلی متر 

S20 Plus: 161.9 در ۷۳.۷ در ۷.۸ میلی متر

وزنS20: 163 گرم 

S20 Plus: 186 گرم

سیم‌کارتدو سیم کارت
صفحه‌نمایشS20: Dynamic AMOLED 2X – ۶.۲ اینچ 

S20 Plus: Dynamic AMOLED 2X – ۶.۷ اینچ

سیستم‌عاملاندروید ۱۰ قابل ارتقاء به ۱۱ – رابط کاربری One UI 3.0
پردازندهاسنپدراگون ۸۶۵ – اگزینوس ۹۹۰
کارت حافظهبله
حافظه داخلی۱۲۸ گیگابایت
رم۸ گیگابایت
دوربین پشتحسگر ۱۲ مگاپیکسل عریض 

حسگر ۱۲ مگاپیکسل فوق عریض

حسگر ۶۴ مگاپیکسل تله فوتو با زوم ۱.۱ اوپتیکال

S20 Plus: حسگر ۰.۳ مگاپیکسل تشخیص عمق تصویر

دوربین جلو۱۰ مگاپیکسل
باتریS20: 4000 میلی‌آمپر ساعت 

S20 Plus: 4500 میلی‌آمپر ساعت

شارژ سریع۲۵ وات
رنگS20: صورتی، سفید، خاکستری، قرمز، آبی 

S20 Plus: مشکی، سفید، خاکستری، قرمز، آبی

 

 

۷- گلکسی S20 FE 5G

 

در این لیست اسم گوشی هایی را دیدیم که هر سال انتظار آن ها را داریم، اما حالا نوبت به گوشی ای می رسد که برای اولین بار توسط شرکت سامسونگ معرفی شد و رکورد فروش را توسط آن جا به جا کرد. این گوشی به محبوب ترین گوشی بازار در سال ۲۰۲۰ تبدیل شد، نام آن گلکسی S20 FE است.

این گوشی در دو نسخه ۴G و ۵G ارائه شد که فقط در قسمت پردازنده با یکدیگر تفاوت داشتند، یکی ۵G است با پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ و دیگری ۴G است با پردازنده اگزینوس ۹۹۰ که هر دو عملکرد خوبی دارند، اما اگر می خواهید یک گوشی داشته باشید که نگران چیزی از بابت آن نباشید، نسخه ۵G آن را تهیه کنید.

گلکسی S20 FE 5G در کنار پردازنده خوب، قیمت عالی و طراحی در حد یک پرچمدار، دوربین بسیار خوبی هم دارد؛ این دوربین متشکل از یک حسگر ۱۲ مگاپیکسلی عریض است که عملکرد آن در نورد روز حیرت آور است، در حد یک پرچمدار گران قیمت عکاسی می کند و پرتره های شگفت انگیزی ثبت می کند، همچنین عملکرد آن در تاریکی و نور کم هم نسبتا خوب است اما نویز عکس زیاد است. در کنار آن حسگر ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض هم کارایی خوبی دارد و عکس ها با جزئیات و وضوح بالا ثبت می شوند، اما مقداری کشیدگی گوشه تصاویر زیاد است. همچنین سامسونگ از یک حسگر ۸ مگاپیکسلی تله فوتو هم در اس ۲۰ اف ای استفاده کرده که زوم ۳ برابری اوپتیکال دارد، یعنی با اینگوشی می توانید مقدار زیادی زوم کنید و با کمترین مقدار افت کیفیت عکس بگیرید.

پیشنهاد می کنیم اگر یک گوشی ارزان و قتصادی پرچمدار می خواهید، خرید گوشی سامسونگ گلکسی S20 FE 5G اولین انتخاب معقولانه و حرفه ای شما است، با خرید گوشی S20 FE 5G هم یک دوربین علی در اختیار خواهید داشت، هم یک نمایشگر ۱۲۰ هرتزی با کیفیت و هم یک گوشی ضد آب با گواهی نظامی IP68 که فقط در پرچمدارهای گران قیمت دیده می شود.

نام گوشیGalaxy S20 FE 5G
تاریخ معرفی۱۱ مهر ماه ۱۳۹۹
ابعاد۱۵۹.۸ در ۷۴.۵ در ۸.۴ میلی‌متر
وزن۱۹۰ گرم
سیم‌کارتدو سیم کارت
صفحه‌نمایشSuper AMOLED– ۶.۵ اینچ
سیستم‌عاملاندروید ۱۰ قابل ارتقاء به ۱۱ – رابط کاربری One UI 3.1
پردازندهاسنپدراگون ۸۶۵ – اگزینوس ۹۹۰
کارت حافظهبله
حافظه داخلی۱۲۸، ۲۵۶ گیگابایت
رم۸ گیگابایت
دوربین پشتحسگر ۱۲ مگاپیکسل عریض 

حسگر ۱۲ مگاپیکسل فوق عریض

حسگر ۸ مگاپیکسل تله فوتو با زوم ۳ برابری اپتیکال

دوربین جلو۳۲ مگاپیکسل
باتری۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت
شارژ سریع۲۵ وات
رنگسبز، سرمه ای، نارنجی، قرمز، یاسی، سفید

 

۸- گلکسی Z Fold 3

 

سامسونگ

در سال ۲۰۱۹ بود که سامسونگ با رونمایی از Z Fold دنیای تکنولوژی و گوشی را زیر و رو کرد؛ بسیاری از منتقدین می گفتند این خلقت سامسونگ راه به جایی نمی برد و یک ایده احمقانه است، اما امسال در سال ۲۰۲۱ سامسونگ گلکسی Z Fold 3 را هم راهی بازار کرد تا نشان دهد دست از رویای خود نمی کشد و همچنان با قدرت به تولید گوشی های تاشو می پردازد.

گلکسی Z فولد ۳ جدیدترین شاهکار سامسونگ در گوشی های هوشمند است که گوشی تبدیل به تبلت می شود، با اینکه همچنان نقص های فراوانی دارد، اما قیمت بسیار بالایی هم برای آن در نظر گرفته شده که باعث می شود فقط خاص پسندان آن را انتخاب کنند.

این گوشی تبلت شونده دارای یک ماژول دوربین سه گانه در قاب پشتی است، یک حسگر ۱۲ مگاپیکسل عریض که عملکرد خوب و قابل قبولی دارد، در نور روز عکس های با جزئیات بالا و واضح ثبت می کند و نویزی مشاهده نمی شود، اما عکاسی در شب پیشرفت چشمگیری نداشته و هنوز نویز عکس ها را خراب می کند. حسگر ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض راضی کننده است و وضوح خوبی دارد، اما متاسفانه گوشه عکس ها زیادی کشیده و خمیده می شود. حسگر ۱۲ مگاپیکسل تله فوتو هم اتفاق بسیار خوب این گوشی است و زوم ۲ برابری اپتیکال دارد که باعث می شود بتوانید سوژه های دور را به خوبی به تصویر بکشید.

در مجموع گوشی Z Fold 3 5G یک گوشی خاص برای خاص پسندان و طرفداران مد است؛ اگر با گوشی زیاد بازی می کنید پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ این گوشی کمک زیادی می کند، اما متاسفانه خط وسط تصویر توی ذوق می زند. پس اگر به دنبال چیز های خاص هستید، خرید گوشی سامسونگ Z Fold 3 را پیشنهاد می کنیم، این گوشی تا سالیان سال ارزشمند و روی مد باقی می ماند و با خرید گوشی گلکسی Z Fold 3 در یک جمع می توانید خاص باشید.

نام گوشیGalaxy Z Fold 3 5G
تاریخ معرفی۵ شهریور ماه ۱۴۰۰
ابعادبسته: ۱۵۸.۲ در ۱۲۸.۱ در ۶.۴ میلی‌متر 

باز: ۱۵۸.۲ در ۶۷.۱ در ۱۴.۴ میلی‌متر

وزن۲۷۱ گرم
سیم‌کارتتک سیم کارت
صفحه‌نمایشDynamic AMOLED 2X – ۶.۲ اینچ در حالت بسته و ۷.۶ در حالت باز
سیستم‌عاملاندروید ۱۱ – رابط کاربری One UI 3.1.1
پردازندهاسنپدراگون ۸۸۸
کارت حافظهخیر
حافظه داخلی۲۵۶، ۵۱۲ گیگابایت
رم۱۲ گیگابایت
دوربین پشتحسگر ۱۲ مگاپیکسل عریض 

حسگر ۱۲ مگاپیکسل فوق عریض

حسگر ۱۲ مگاپیکسل تله فوتو با زوم ۲ برابری اپتیکال

دوربین جلو۴ مگاپیکسل زیر نمایشگر
باتری۴۴۰۰ میلی‌آمپر ساعت
شارژ سریع۲۵ وات
رنگسبز، نقره ای، مشکی

 

 

۹- گلکسی Note 10 Plus

 

یکی از جذاب ترین گوشی های بازار، سری نوت سامسونگ است که همیشه بهترین ویژگی ها را در دل خود جای داده و همیشه کاربران منتظر این سری از گوشی های سامسونگ بوده و هستند، با اینکه خبر متوقف شدن خط تولید نوت های سامسونگ حقیقی به نظر می رسد.

گلکسی نوت ۱۰ پلاس یکی از پر سر و صدا ترین گوشی های سال ۲۰۱۹ بود که با قابلیت های حیرت انگیز، بازار را متشنج کرد و همه را تحت تاثیر شگفتی های خود قرار داد. این گوشی جذاب دارای نمایشگر بسیار خوب و قلم بسیار سریع و حساس، پردازنده بسیار خوب ۹۸۲۵ اگزینوس و اسنپ دراگون ۸۵۵ به همراه دوربین فوق العاده که انقلاب بزرگی در دوربین های گوشی هوشمند بود.

دوربین گلکسی نوت ۱۰ Plus از ۳ حسگر قدرتمند تشکیل شده که یکی از آن ها حسگر ۱۲ مگاپیکسلی عریض است و کیفیت بسیار خوبی در نور روز دارد، اما در نور کم خیلی خوب عمل نمی کند. جزئیات ثبت شده بسیار بالا هستند و وضوح تصاویر در نور مناسب به قدری بالاست که در صورت بزرگنمایی تصویر خیلی با افت کیفیت مواجه نمی شوید. حسگر ۱۶ مگاپیکسلی فوق عریض فوق العاده است، جزئیات به خوبی ثبت می شوند و افت کیفیت ندارد، برای عکاسی از طبیعت عالی است. حسگر ۱۲ مگاپیکسلی تله فوتو دارای زوم ۲ برابری اپتیکال است و عکاسی از فواصل زیاد را آسان می کند. با این لنز می توانید از ماه عکس بگیرید و لذت ببرید.

خرید گوشی سامسونگ Note 10 Plus به کسانی توصیه می شود که دوست دارند لذت کار با قلم نوت را تجربه کنند و همچنین گوشی ای داشته باشند که دوربین بسیار خوبی داشته باشد.

نام گوشیGalaxy Note 10 Plus
تاریخ معرفی۱ شهریور ماه ۱۳۹۸
ابعاد۱۶۲.۳ در ۷۷.۲ در ۷.۹ میلی متر
وزن۱۹۶ گرم
سیم‌کارتدو سیم کارت
صفحه‌نمایشDynamic AMOLED– ۶.۸ اینچ
سیستم‌عاملاندروید ۹ قابل ارتقاء به ۱۱ – رابط کاربری One UI 3.1
پردازندهاسنپدراگون ۸۵۵ 

اگزینوس ۹۸۲۵

کارت حافظهبله
حافظه داخلی۲۵۶، ۵۱۲ گیگابایت
رم۱۲ گیگابایت
دوربین پشتحسگر ۱۲ مگاپیکسل عریض 

حسگر ۱۶ مگاپیکسل فوق عریض

حسگر ۱۲ مگاپیکسل تله فوتو با زوم ۲ برابری اپتیکال

دوربین جلو۱۰ مگاپیکسل
باتری۴۳۰۰ میلی‌آمپر ساعت
شارژ سریع۴۵ وات
رنگهفت رنگ، سفید، مشکی، آبی

 

۱۰-گلکسی Note 10 Lite

 

سامسونگ

نسخه ضعیف تر و البته اقتصادی گلکسی نوت ۱۰ پلاس است که در این لیست به دلیل عملکرد بسیار خوب دوربین نسبت به قیمتش قرار می گیرد. گلکسی نوت ۱۰ لایت دارای قلم برای طراحی و نمایشگر بسیار خوب است ارزش این گوشی را بسیار بالا می برد. پردازنده این گوشی اگزینوس ۹۸۱۰ است که عملکرد خوب و پایداری دارد و به دوربین برای ثبت تصاویر با کیفیت کمک می کند.

دوربین گوشی نوت ۱۰ لایت از سه حسگر تشکیل شده که یکی از آن ها حسگر ۱۲ مگاپیکسلی عریض است و کیفیت بسیار خوبی در ثبت تصاویر ارائه می دهد، البته عملکرد این گوشی در نور کم معمولی است و نویز دارد اما پرتره هایی که ثبت می کند فوق العاده است. حسگر ۱۲ مگاپیکسلی  فوق عریض این گوشی خوب عمل می کند و گوشه های تصویر طبق معمول مقداری کشیده می شود، اما جزئیات خوبی با وضوح بالا ثبت می کند. حسگر ۱۲ مگاپیکسلی تله فوتو زوم ۲ برابری اپتیکال دارد که بعث می شود بتوانید از ماه به راحتی عکس بگیرید.

اگر به دنبال داشتن یک گوشی نوت سامسونگ با قیمت بسیار ارزان هستید، خرید گوشی سامسونگ Note 10 Lite را به شما پیشنهاد می کنیم، یک گوشی ارزشمند که قلم دارد و از پس هرکاری در پردازش برمی آید.

نام گوشیGalaxy Note 10 Lite
تاریخ معرفی۱ بهمن ماه ۱۳۹۸
ابعاد۱۶۳.۷ در ۷۶.۱ در ۸.۷ میلی متر
وزن۱۹۹ گرم
سیم‌کارتدو سیم کارت
صفحه‌نمایشSuper AMOLED– ۶.۷ اینچ
سیستم‌عاملاندروید ۱۰ قابل ارتقاء به ۱۱ – رابط کاربری One UI 3.1
پردازندهاگزینوس ۹۸۱۰
کارت حافظهبله
حافظه داخلی۱۲۸ گیگابایت
رم۶ و ۸ گیگابایت
دوربین پشتحسگر ۱۲ مگاپیکسل عریض 

حسگر ۱۲ مگاپیکسل فوق عریض

حسگر ۱۲ مگاپیکسل تله فوتو با زوم ۲ برابری اپتیکال

دوربین جلو۳۲ مگاپیکسل
باتری۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت
شارژ سریع۲۵ وات
رنگهفت رنگ، ، مشکی، قرمز

 

 

گوشی های ارزان سامسونگ با دوربین خوب

 

۱- گلکسی A52 5G

 

یکی از بهترین و پرطرفدارترین گوشی های سال ۲۰۲۱ گلکسی A52 5G است که عملکرد بسیار خوب و روانی دارد، این گوشی نسخه پیشرفته گلکسی A51 محبوب است که فروش بسیار زیادی داشته و دارد. این گوشی مانند A51 بسیار موفق عمل کرده و به راحتی جا پای نسخه قبلی خود گذاشته است.

این گوشی در کنار نمایشگر روان و با کیفیت، پردازنده بسیار خوب اسنپدراگون ۷۵۰G دارد که کمک بسیاری به ثبت تصاویر با کیفیت می کند. این گوشی عالی است، اما بحث اصلی ما دوربین آن است؛ دوربین این گوشی دارای ۴ حسگر قدرتمند است که متشکل از یک حسگر ۶۴ مگاپیکسل عریض است که وضوح تصویر بسیار بالایی دارد، همچنین در نور کم خوب عمل می کند و عکس ها قابل استفاده هستند. حسگر ۱۲ مگاپیکسل فوق عریض هم عملکرد بسیار قابل قبولی دارد که به درد عکس های دست جمعی با خانواده و عکس در دل طبیعت می خورد. عکاسی با حسگر ۵ مگاپیکسلی ماکرو هم جذابیت خودش را دارد، با این لنز می توانید از حیوانات بسیار کوچک و سوژه های ریز عکس بگیرید. حسگر ۵ مگاپیکسلی تشخیص عمق کمک زیادی به ثبت تصاویر پرتره می کند، سوژه به خوبی از بکگراند جدا می شود و دور سوژه کم پیش می آید که خوب برش نخورد و محو نشود.

اگر طرفدار پروپا قرص A51 هستید، وقتش رسیده که خرید گوشی سامسونگ A52 5G را از سایت تکنولایف انجام دهید تا بهترین گوشی میان رده سال را در دست داشته باشید.

نام گوشیGalaxy A52 5G
تاریخ معرفی۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۹
ابعاد۱۵۹.۹ در ۷۵.۱ در ۸.۴ میلی متر
وزن۱۸۹ گرم
سیم‌کارتدو سیم کارت
صفحه‌نمایشSuper AMOLED– ۶.۵ اینچ
سیستم‌عاملاندروید ۱۱ – رابط کاربری One UI 3.1
پردازندهاسنپدراگون ۷۵۰G
کارت حافظهبله
حافظه داخلی۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت
رم۶ و ۸ گیگابایت
دوربین پشتحسگر ۶۴ مگاپیکسل عریض 

حسگر ۱۲ مگاپیکسل فوق عریض

حسگر ۵ مگاپیکسل ماکرو

حسگر ۵ مگاپیکسل تشخیص عمق

دوربین جلو۳۲ مگاپیکسل
باتری۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت
شارژ سریع۲۵ وات
رنگیاسی، آبی، مشکی، سفید

 

۲-گلکسی A72

 

سامسونگ

برادر بزرگتر گوشی خوش ساخت گلکسی A52، این گوشی جذاب یعنی گلکسی A72 است که پیشرفته تر و البته گران تر است؛ نمایشگر بسیار با کیفیت به همراه باتری قدرتمند از ویژگی های بسیار چشمگیر این گوشی است، اما دوربین A72 از بهترین ها در رنج خودش است، حتی می توان گفت که بهترین است.

این گوشی دارای ۴ دوربین متشکل از یک حسگر ۶۴ مگاپیکسلی عریض است که کیفیت فوق العاده خوبی دارد، عکس ها به بهترین شکل ممکن به کمک پردازنده اسنپدراگون ۷۲۰ جی ثبت و پردازش می شود. جزئیات عکس های گرفته شده به کمک حسگر ۶۴ مگاپیکسلی به شدت بالا است و در نور کم هم عملکرد بسیار خوبی دارد.

حسگر ۱۲ مگاپیکسل فوق عریض هم عملکرد قابل قبولی دارد، گوشه عکس ها طبق معمول کشیده می شود، اما خیلی آزار دهنده نیست و می توانید با بریدن عکس خروجی خوبی داشته باشید. جزئیات ثبت شده با حسگر فوق عریض نسبتا بالاست و در نور کم هم خیلی بد عمل نمی کند.

و اما حسگر ۸ مگاپیکسل تله فوتو که بالاخره سامسونگ از آن به همراه لنز ماکرو استفاده کرد، این حسگر با زوم ۳ برابری اپتیکال خیلی خوب عکس های زوم شده را ثبت می کند، مثلا برای عکاسی از ماه می توانید از گلکسی A72 استفاده کنید. حسگر ماکرو ۵ مگاپیکسل هم عملکرد قابل قبول و رضایت بخشی دارد و می توانید با استفاده از آن از حشرات ریز و سوژه های کوچک عکس های با کیفیت تهیه کنید.

اگر به دنبال یک گوشی هستید که هم لنز تله فوتو با زوم بسیار خوب داشته باشد و هم لنز ماکرو با کیفیت برای عکاسی از فواصل بسیار نزدیک، گوشی سامسونگ A72 بهترین گزینه برای شما است.

نام گوشیGalaxy A72
تاریخ معرفی۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۹
ابعاد۱۶۵ در ۷۷.۴ در ۸.۴ میلی متر
وزن۲۰۳ گرم
سیم‌کارتدو سیم کارت
صفحه‌نمایشSuper AMOLED– ۶.۷ اینچ
سیستم‌عاملاندروید ۱۱ – رابط کاربری One UI 3.1
پردازندهاسنپدراگون ۷۲۰G
کارت حافظهبله
حافظه داخلی۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت
رم۶ و ۸ گیگابایت
دوربین پشتحسگر ۶۴ مگاپیکسل عریض 

حسگر ۱۲ مگاپیکسل فوق عریض

حسگر ۸ مگاپیکسل تله فوتو با زوم ۳ برابری اپتیکال

حسگر ۵ مگاپیکسل ماکرو

دوربین جلو۳۲ مگاپیکسل
باتری۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت
شارژ سریع۲۵ وات
رنگیاسی، آبی، مشکی، سفید

 

۳-گلکسی A71

 

سری A گلکسی های سامسونگ همیشه جذاب و پر از ویژگی های خوب با قیمت مناسب هستند، یکی از این گوشی های کارآمد و جذاب، گلکسی A71 سامسونگ است که قابلیت های بسیار خوبی نسبت به قیمتی که دارد ارائه می دهد. گوشی گلکسی A71 دارای یک نمایشگر بسیار با کیفیت و باتری قدرتمند است. در کنار آن از یک پردازنده بسیار قدرتمند ۷۳۰ اسنپدراگون استفاده می کند که کمک بسیاری به دوربین این گوشی می کند. حسگر ۶۴ مگاپیکسلی عریض این گوشی به خوبی عمل می کند و وضوح خوبی دارد. در نور روز به خوبی عمل می کند و عکس های پرتره زیبایی ثبت می کند، اما در نور کم و شب خیلی خوب عمل نمی کند و نویز زیادی در عکس در عکس ها وجود دارد.

حسگر ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض عملکرد متوسط و راضی کننده ای دارد، اما خیلی نمی توانید روی این عکس ها حساب ویژه باز کنید، زیرا پس از بزرگنمایی عکس های ثبت شده با دوربین فوق عریض با افت کیفیت زیاد و به هم ریختگی رنگ ها مواجه می شویم. اما حسگر ۵ مگاپیکسلی ماکرو خیلی خوب عمل می کند و می توانید از سوژه های بسیار کوچک عکس های با کیفیت و دقیقی تهیه کنید. حسگر ۵ مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر هم به ثبت عکس های پرتره خیلی کمک می کند و به خوبی باعث می شود سوژه اصلی از پس زمینه جدا شود.

گوشی گلکسی A71 را به کسانی توصیه می کنیم که قصد هزینه زیاد برای گوشی ندارند اما نیاز به یک گوشی قدرتمند و همه کاره با دوربین بسیار قوی دارند.

 

نام گوشی Galaxy A71
تاریخ معرفی ۲۷ دی ماه ۱۳۹۸
ابعاد ۱۶۳.۶ در ۷۶ در ۷.۷ میلی متر
وزن ۱۷۹ گرم
سیم‌کارت دو سیم کارت
صفحه‌نمایش Super AMOLED Plus– ۶.۷ اینچ
سیستم‌عامل اندروید ۱۰ قابل ارتقاء به ۱۱ – رابط کاربری One UI 3.1
پردازنده اسنپدراگون ۷۳۰
کارت حافظه بله
حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت
رم ۶ و ۸ گیگابایت
دوربین پشت حسگر ۶۴ مگاپیکسل عریض
حسگر ۱۲ مگاپیکسل فوق عریض

حسگر ۵ مگاپیکسل تشخیص عمق

حسگر ۵ مگاپیکسل ماکرو

دوربین جلو ۳۲ مگاپیکسل
باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت
شارژ سریع ۲۵ وات
رنگ صورتی، آبی، مشکی، نقره ای

 

 

۴-گلکسی M51

سامسونگ

پر قدرت ترین گوشی بازار تا به حال، هیچ گوشی گران قیمتی نبوده به جز M51 که قیمت بسیار مناسبی دارد، این گوشی ۷۰۰۰ میلی آمپر ظرفیت دارد که رکورد جالبی برای خودش محسوب می شود و قوی ترین گوشی بازار از نظر باتری شناخته می شود. با این که این گوشی را به گیمرها توصیه می کنند، اما نباید از ویژگی بسیار خوب دیگرش یعنی دوربین با کیفیتش غافل شد.

این گوشی دارای ۴ حسگر دوربین است که شامل یک حسگر ۶۴ مگاپیکسلی عریض بسیار با کیفیت است، در نور روز بسیار خوب عمل می کند و جزئیات را مو به مو ثبت می کند، اما در نور شب تعریفی ندارد و عکس ها قابل استفاده نیستند. حسگر ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض برای عکاسی از طبیعت مناسب است و عکس ها شفاف هستند، اما کشیدگی گوشه عکس ها مقداری آزار دهنده است. حسگر ۵ مگاپیکسلی تشخیص عمق گلکسی ام ۵۱ کمک زیادی به ثبت عکس های پرتره می کند و به خوبی سوژه اصلی را از پس زمینه جدا می کند. حسگر ۵ مگاپیکسلی ماکرو هم به اندازه کافی خوب است و کیفیت عکس ها بالاست، اما خیلی نمی توانید روی عکس های ماکروی دقیق حساب کنید.

گوشی  M51 سامسونگ را به کسانی توصیه می کنیم که زیاد سفر می روند و عکاسی می کنند، این گوشی به هیچ عنوان در یک روز باتری کم نمی آورد.

نام گوشیGalaxy M51
تاریخ معرفی۲۱ شهریور ماه ۱۳۹۹
ابعاد۱۶۳.۹ در ۷۶.۳ در ۹.۵ میلی متر
وزن۲۱۳ گرم
سیم‌کارتدو سیم کارت
صفحه‌نمایشSuper AMOLED Plus– ۶.۷ اینچ
سیستم‌عاملاندروید ۱۰ قابل ارتقاء به ۱۱ – رابط کاربری One UI 3.1
پردازندهاسنپدراگون ۷۳۰G
کارت حافظهبله
حافظه داخلی۱۲۸گیگابایت
رم۶ و ۸ گیگابایت
دوربین پشتحسگر ۶۴ مگاپیکسل عریض 

حسگر ۱۲ مگاپیکسل فوق عریض

حسگر ۵ مگاپیکسل تشخیص عمق

حسگر ۵ مگاپیکسل ماکرو

دوربین جلو۳۲ مگاپیکسل
باتری۷۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت
شارژ سریع۲۵ وات
رنگمشکی چند رنگ، آبی، سفید

 

 

۵-گلکسی A51

 

مثل همیشه گوشی گلکسی A51 در لیست بهترین های سامسونگ دیده می شود، این گوشی از هر نظر عالی است؛ نمایشگر بدون نقص، باتری قدرتمند، طراحی ظریف، پردازنده خوب و دوربین عالی. در بین تمام اجزای این گوشی هماهنگی و بالانس خوبی برقرار است که هیچ مشکلی برای گوشی به وجود نمی آورد.

گلکسی A51 دارای یک دوربین فوق العاده است که تشکیل شده از چهار حسگر قدرتمند که شامل یک حسگر ۴۸ مگاپیکسلی عریض بسیار کیفیت می شود؛ این حسگر در نور روز خیلی عالی عمل می کند و راضی کننده است، اما متاسفانه در نور شب خیلی خوب عمل نمی کند و عکس ها غیرقابل استفاده هستند.

حسگر ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض این گوشی خیلی خوب تصاویر بسیار عریض را ثبت می کند و جزئیات عکس کم نمی شود، وضوح هم در تصاویر اولتراواید به خوبی حفظ می شود اما گوشه تصاویر مثل همیشه خمیده و به هم ریخته می شود. حسگر ۵ مگاپیکسلی عمق کمک بسیاری به گرفتن تصاویر پرتره می کند که به خوبی سوژه را از بکگراند جدا می کند. حسگر ۵ مگاپیکسل ماکرو هم برای اولین بار در این گوشی استفاده شد و به خوبی توانست سهم خود را از گوشی های بازار به دست آورد، همینطور که الان مشاهده می کنید بسیاری از گوشی ها از این لنز استفاده می کنند.

خرید گوشی سامسونگ A51 هیچوقت دیر نیست، چون سامسونگ به دلیل فروش و محبوبیت بسیار بالای این گوشی ساپورت نرم افزاری اش را تا ۴ سال تصویب کرد، یعنی تا اندروید ۱۴ آپدیت دریافت می کند و حالا حالا ها قدیمی نمی شود.

نام گوشیGalaxy A51
تاریخ معرفی۲۵ آذر ماه ۱۳۹۸
ابعاد۱۵۸.۵ در ۷۳.۶ در ۷.۹ میلی متر
وزن۱۷۲ گرم
سیم‌کارتدو سیم کارت
صفحه‌نمایشSuper AMOLED– ۶.۵ اینچ
سیستم‌عاملاندروید ۱۰ قابل ارتقاء به ۱۱ – رابط کاربری One UI 3.1
پردازندهاگزینوس ۹۶۱۱
کارت حافظهبله
حافظه داخلی۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت
رم۴، ۶ و ۸ گیگابایت
دوربین پشتحسگر ۴۸ مگاپیکسل عریض 

حسگر ۱۲ مگاپیکسل فوق عریض

حسگر ۵ مگاپیکسل تشخیص عمق

حسگر ۵ مگاپیکسل ماکرو

دوربین جلو۳۲ مگاپیکسل
باتری۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت
شارژ سریع۱۵ وات
رنگصورتی، آبی، مشکی، سفید

 

 

در این مطلب بهترین گوشی های سامسونگ از نظر دوربین را معرفی کردیم، اکثر گوشی های سامسونگ نسخه اگزینوس و اسنپدراگون دارند که این تغییر پردازنده روی کیفیت دوربین تاثیر دارد؛ عکس های ثبت شده با پردازنده اگزینوس بیشتر رنگ و لعاب دارند و یک جورایی رنگ ها اشباع می شوند، اما در اسنپدراگون رنگ ها بیشتر طبیعی هستند و هیچ تاثیری در تغییر رنگ سوژه ایجاد نمی کند؛ این که کدام نسخه را خریداری کنید کاملا سلیقه ای است و البته در ایران بیشتر نسخه های اگزینوس یافت می شود.

به نظر شما بهترین گوشی سامسونگ از نظر دوربین کدام است؟ اگر طرفدار سامسونگ نیستید، پس بگویید کدام گوشی بهترین دوربین در میان گوشی های هوشمند را دارد؟ نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.