بهترین گوشی‌های کوچک ۲۰۲۱
بهترین گوشی‌ های کوچک ۲۰۲۱

اندازه گوشی‌ ها همواره در حال بزرگ شدن است، اما هنوز انتخاب‌های زیادی با صفحه‌نمایش کوچک برای خرید گوشی‌ وجود دارد. همان‌طور که همیشه بزرگ بودن نشانه بهتر بودن نیست، تلفن‌های هوشمند نیز همین‌طورند. در ادامه لیستی از بهترین تلفن‌های هوشمند کوچک همراه با قیمت گوشی‌ شرح داده شده است تا شما بتوانید انتخاب آگاهانه تری داشته باشید. ما همیشه فهرست بهترین گوشی‌ های کوچک لمسی را برای شما بروز نگه میداریم تا بتوانید در صورت نیاز جدیدترین مدل ها را تهیه کنید.

چرا یک گوشی کوچک بخریم؟

وقتی iPhone6 با اندازه ۴.۷ اینچی به بازار عرضه شد، خیلی‌ها به این افزایش اندازه اعتراض کردند. اما حالا چنین اندازه‌ای کوچک به حساب می‌آید.
به زبان ساده، اندازه گوشی‌ ها رشد زیادی داشته. همچنین در سال‌های اخیر، حاشیه صفحه‌نمایش گوشی‌ ها به طور قابل‌توجهی کوچک شده است. اما این بدان معنا نیست که همه ناگهان شروع به استفاده از هیولاهای ۶.۹ اینچی (مانند گلکسی نوت ۲۰ اولترا سامسونگ) کرده باشند.
افرادی که دستان کوچک‌تری دارند، از دو دستی گرفتن این گوشی‌ های بزرگ خسته و ناراحت می‌شوند. نه فقط این، که همیشه قسمتی از این گوشی‌ ها از جیب‌هایشان بیرون می‌ماند. گوشی‌ های کوچک‌تر می‌توانند با یک دست به کار روند؛ و به راحتی در جیب یا کیف قرار بگیرند. همچنین، معمولا آن‌ها قادر به انجام تمام کارهای گوشی‌های بزرگ‌تر هستند؛ فقط در یک قالب جمع‌وجورتر.
در ضمن نباید از گوشی‌ های تاشوی جدید غافل شد. دستگاه‌هایی مثل RAZR از موتورولا و Galaxy Z Flip از سامسونگ، که طرح قدیمی گوشی‌ های تاشو را با فناوری مدرن نمایشگرهای تاشو ترکیب کرده‌اند و بهترین‌ها را عرضه می‌کنند. یک صفحه‌نمایش بزرگ‌تر، در یک بسته‌بندی جمع‌وجورتر!

بهترین گوشی‌های کوچک ۲۰۲۱

۱. IPhone 12 Mini

گوشی‌

 

نمره: ۵/۴.۵
قیمت حدودی: مدل ۶۴ گیگ – ۶۹۹ دلار (۱۶.۲ میلیون تومان) / مدل ۱۲۸ گیگ – ۷۴۹ دلار (۱۷.۳۸ میلیون تومان) / مدل ۲۵۶ گیگ – ۸۴۹ دلار (۱۹.۷ میلیون تومان)
آیفون ۱۲ مینی کوچک‌ترین گوشی‌ از بین چهار گوشی‌ سری ۲۰۲۰ اپل است.
این گوشی‌ دارای بهترین نسبت اندازه به عملکرد در بین تلفن‌های هوشمند است. نمایشگر ۵.۴ اینچی این گوشی‌ تمام صفحه آن را گرفته است (صرفه‌جویی در ناچ Face ID).
از دیگر جزئیات مهم آن می‌توان به دوربین دوگانه خیره‌کننده، MagSafe برای شارژ بی‌سیم سازگار با گوشی آیفون و یکی از قدرتمندترین SoCهای موجود در A14 Bionic اپل اشاره کرد. در ضمن پشتیبانی از ۵G نیز در این حالت گنجانده شده است.

 

خرید گوشی IPhone 12 Mini

۲. IPhone12

 

نمره: ۵/۴.۵

قیمت حدودی: مدل ۶۴ گیگ – ۷۹۹ دلار (۱۸.۵۵ میلیون تومان) / مدل ۱۲۸ گیگ – ۸۴۹ دلار (۱۹.۷ میلیون تومان) / مدل ۲۵۶ گیگ – ۹۴۹ دلار (۲۲ میلیون تومان)

ممکن است مدل Mini به عنوان «آیفون کوچک مدرن» معروف شده باشد، اما آیفون ۱۲ نیز با صفحه‌نمایش ۶.۱ اینچی ، هنوز به طور دلپذیری جمع‌وجور است.

گرچه ممکن است برای داخل جیب رفتن مناسب نباشد، اما دارای همان مشخصات عالی مدل Mini (از جمله ۵G) است. البته این اندازه بزرگ‌تر، باعث شده تا بتواند از باتری حجیم‌تر و سیستم شارژ بی‌سیم سریع‌تر، ۱۵ وات (نسبت به ۱۲ وات مدل Mini)، بهره‌مند شود. تا چند وقت دیگر شاید آیفون ۱۳ مینی هم به این فهرست اضافه شود. از صفحه گوشی‌ اپل در سایت AGS کالا پیگیر موجودی گوشی‌ های جدید آیفون باشید.

 

خرید گوشی IPhone12

۳. سامسونگ Galaxy S21

نمره: ۵/۴
قیمت حدودی: ۷۹۹.۹۹ دلار (۱۸.۵۷ میلیون تومان)
سامسونگ با انتشار یکی از قدرتمندترین گوشی‌ های اندرویدی جهان در ۲۰۲۱، همه رقبایش را کنار زد. البته این کار به لطف نسل بعدی اگزینوس ۲۱۰۰ / اسنپدراگون ۸۸۸ به عنوان قلب این گوشی سامسونگ صورت گرفته است.
جدا از عملکرد، Galaxy S21 از طراحی جدید و متمایز، و ویژگی‌های بسیار خوب برخوردار است. اما با این حال قیمت آن نسبت به مدل قبلی اندکی کاهش یافته است.
نمایشگر ۶.۲ اینچی آن، نسبتا جمع‌وجور است، اما حالت استفاده یک‌دستی رابط کاربری One UI نیز آن را به سطح فوق‌العاده‌ای رسانده است.

 

۴. IPhone 11 Pro

 

 

نمره: ۵/۴.۵
قیمت حدودی: مدل ۶۴ گیگ – ۹۹۹ دلار (۲۳.۲ میلیون تومان) / مدل ۱۲۸ گیگ – ۱۱۴۹ دلار (۲۶.۶۷ میلیون تومان) / مدل ۲۵۶ گیگ – ۱۳۴۹ دلار (۳۱.۳ میلیون تومان)
نام «Pro» چندان هم مناسب این گوشی نیست! اما شکی هم نیست که بنا به دلایلی، این گوشی بهترین آیفون ۲۰۱۹ بود (و هنوز هم، در اوایل ۲۰۲۱، گزینه مناسبی است).
پوشش مات آن جذاب و خوش‌دست است و رد اثر انگشت را به خود نمی‌گیرد. صفحه OLED، حالت تاریک فوق‌العاده (معرفی‌شده در iOS13)، دوربین‌های عالی، عملکرد یک‌دست و عالی و عمر باتری قابل‌توجه، از دیگر خصوصیات این گوشی هستند.
البته قیمتی بسیار گران‌تر از iPhone11 معمولی، که پاسخگوی نیاز اکثر مردم است، دارد. در واقع این گوشی هیچ ویژگی و قابلیت جدیدی ارائه نکرده، و حتی از ۵G هم پشتیبانی نمی‌کند!

 

خرید گوشی IPhone 11 Pro

۵. سامسونگ Galaxy S20

 

گوشی‌

نمره: ۵/۴.۵
قیمت حدودی: ۹۹۹ دلار (۲۳.۲ میلیون تومان)
بهترین مدل سری S20 و بهترین گوشی ۲۰۲۰ سامسونگ. این دستگاه جمع‌وجور، قدرتمند و دارای یک دوربین همه‌کاره است. ممکن است این دوربین با بزرگ‌نمایی یا جزئیات رده‌بالای S20 اولترا مطابقت نداشته باشد، اما در همان حدود است و حتی در برخی موارد از آن فراتر می‌رود.
البته طول عمر باتری تنها ایراد بزرگ این گوشی است. گوشی‌های اندرویدی ارزان‌تر با قابلیت‌های بیشتری وجود دارند، اما معمولاً از اعتبار و جلوه سامسونگ بی‌بهره‌اند. در مجموع، این گوشی ارزش این هزینه را دارد.

۶. IPhone SE (مدل ۲۰۲۰)

 

نمره: ۵/۳.۵
قیمت حدودی: مدل ۶۴ گیگ – ۳۹۹ دلار (۹.۲۶ میلیون تومان) / مدل ۱۲۸ گیگ – ۴۴۹ دلار (۱۰.۴ میلیون تومان) / مدل ۲۵۶ گیگ – ۵۴۹ دلار (۱۲.۷۵ میلیون تومان)
آیفون SE 2020 خودش را فدای عملکرد کرده است. عملکرد خام و دوربین، نسبت به طراحی یا زیبایی و ظرافت اولویت بیشتری داشته‌اند (عمر باتری هم بی‌نسیب نمانده است). این‌ها همه با قیمت بسیار پایین توجیه شده‌اند.
این موارد باعث شده‌ که این آیفون بسیار غیراپلی (!) باشد. بعید است که این گوشی بتواند بر کاربران اندروید غلبه کند؛ کسانی که هنوز هم با دریافت امکانات بیشتر و هزینه کمتر، قادر به مقاومت در برابر جذابیت اپل (به استثنای پردازنده فوق‌العاده A13 با قیمت میان‌رده، و ویژگی‌های مثل شارژ بی‌سیم و پروتکل ضدآب) هستند.
صفحه‌نمایش LCD اقتصادی ۷۲۰p، طراحی به‌روز، و حمل مداوم پاوربانک، می‌تواند انتخاب صرفه‌جویانه‌ای باشد. البته اگر یک دوربین مطمئن، عملکرد سریع، و به‌روزرسانی‌های تضمینی iOS برای سال‌های آینده را می‌خواهید، این آیفون مناسب شما خواهد بود.

۷. سامسونگ Galaxy A41

 

گوشی‌نمره: ۵/۴
قیمت حدودی: ۵۳۷ دلار (۱۵ میلیون تومان)
صفحه‌نمایش ۶.۱ اینچی گوشی Galaxy A41، در حال حاضر یکی از کوچک‌ترین و ارزان‌ترین‌های سامسونگ است.
هزینه گوشی به خاطر استفاده از پردازنده مدیاتک Helio P65 و ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی (قابل افزایش با کمک کارت حافظه) پایین آمده است. اما همچنان قادر به رفع نیازهای شماست. همچنین دوربین اصلی سه‌گانه (۴۸، ۸ و ۵ مگاپیکسل) آن نیز، با توجه به قیمت، کیفیت بسیار خوبی دارد.
گرچه از شارژ بی‌سیم، ضدآب بودن یا ۵G بی‌بهره است، اما با هزینه کم خدمات خوب و مناسبی ارائه کرده است.

۸. موتورولا RAZR

نمره: ۵/۴
قیمت حدودی: ۱۱۹۹ یورو (۳۳.۷ میلیون تومان)
موتورولا RAZR صفحه‌نمایش ۶.۲ اینچی دارد، که به نظر بزرگ می‌آید. اما قابلیت تاشوی آن می‌تواند در صورت لزوم آن را جمع‌وجور کند (به خصوص برای حالت «مزاحم نشوید» و نادیده‌گرفتن تماس‌ها و پیام‌های دریافتی).
گذشته از این قابلیت، این گوشی دارای پردازنده اسنپدراگون ۷۶۵G و ۸ گیگابایت رم، همچنین ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و پشتیبانی از اتصال ۵G است. دوربین اصلی فقط یک لنز ۴۸Mp دارد، اما عکس‌های مناسبی برای انتشار در شبکه‌های اجتماعی می‌گیرد.
البته یک صفحه‌نمایش کوچک‌تر ۲.۷ اینچی هم وجود دارد، که از طریق آن می‌توان بدون باز کردن گوشی، بسیاری از کارها را انجام داد. بنابراین امکان دارد گوشیتان را در اکثر طول روز باز نکنید.

۹. سامسونگ Galaxy Z Flip

نمره: ۵/۴.۵
قیمت حدودی: ۱۳۸۰ دلار (۳۲ میلیون تومان)
Galaxy Z Flip گوشی فوق‌العاده‌ای نیست: گران است، فقط دو دوربین اصلی دارد و حسگر اثر انگشتش افتضاح کار می‌کند.
گذشته از قیمت، این‌ها چیزهای جزئی هستند. هرچند ممکن است این بهترین گوشی ۲۰۲۰ نباشد، اما همچنان یکی از مورد علاقه‌هاست. سامسونگ با Z Flip، طرح گوشی تاشو را اجرایی کرده است. به همین دلیل هم در مقام مقایسه، هر پرچمدار دیگری از ۲۰۲۰ را دچار احساس زشتی و بی‌قوارگی (بزرگی بیش از حد) می‌کند.
این تلفن عالی به نظر می‌رسد. عملکرد مطلوب و ویژگی‌های شاخصی دارد و نظرات بسیاری را به خود جلب کرده است. البته تقریبا اکثر مردم چنین هزینه‌ای برای خرید گوشی نمی‌کنند. اما اگر توانایی مالی خرید آن را دارید، مطمئن باشید هیچ‌کس قادر به رسیدن به جایگاه Z Flip نیست.

۱۰. سونی Xperia 5 II

گوشی‌

نمره: ۵/۴
قیمت حدودی: ۹۴۹ دلار (۲۲ میلیون تومان)
در حال حاضر، که بسیاری از تلفن‌های هوشمند شبیه هم هستند، تمایل سونی به تفاوت قابل‌تحسین است.
نمایشگر OLED با نسبت تصویر ۲۱:۹ و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز (ویژگی‌ای که حتی در گوشی گران‌قیمت Xperia 1 II نیز وجود ندارد) از ویژگی‌های فوق‌العاده این گوشی هستند. این گوشی حتی با داشتن صفحه‌نمایش ۶.۱ اینچی، به لطف ابعاد بلند و باریک، هنوز هم جمع‌وجورتر از گوشی‌های دیگر است. به همین خاطر هم استفاده از آن با یک دست آسان‌تر از خیلی گوشی‌های دیگر است. عملکرد عالی دارد، و بلندگوهای خاص استریو در جلوی گوشی بسیار لذت‌بخش هستند.
شاید این گوشی گران‌قیمت باشد، اما در ازای این قیمت ویژگی‌های زیادی ارائه می‌دهد: پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ کوالکام، ۸ گیگابایت رم، ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی، پشتیبانی از اتصال ۵G و پروتکل IP68 ضدآب و ضدگردوغبار. البته نبود پشتیبانی از شارژ بی‌سیم، آن هم با این قیمت، کمی ناامیدکننده است.
این تمام نکات مثبت نیست! دوربین سه‌گانه اصلی از لنزهای درجه‌یک تشکیل شده است (بخشی که سونی در آن تخصص کافی دارد).
قطعا هنوز Xperia 5 II بازار دارد، اما بعید است که باعث افزایش ناگهانی مخاطبان سونی در بازار تلفن‌های هوشمند بشود.

۱۱- آیفون ۱۱

 

نمره: ۵.۵
قیمت حدودی: مدل ۶۴ گیگ – ۵۷۰ دلار (۱۸.۵ میلیون تومان) / مدل ۱۲۸ گیگ – ۶۱۹ دلار (۲۲ میلیون تومان) / مدل ۲۵۶ گیگ – ۷۵۰ دلار (۲۷ میلیون تومان)
اگر به دنبال خرید یک گوشی آیفون خوش دست و زیبا با قیمت مناسب می گردید، آیفون ۱۱ بهترین انتخاب ممکن برای شما است. این گوشی به طرز عجیبی خوش دست و تو دل برو است و با رنگ بندی زیبایی که دارد شما را مجذوب خودش می کند. آیفون ۱۱ تفاوت ظاهری بسیاری با آیفون ۱۲ دارد و همچنین آیفون ۱۱ متاسفانه ۵G نیست، اما همین باعث شده تا هزینه های اضافی برای این گوشی در ایران نپردازید.

۱۲- شیائومی Mi 11 Lite

 

نمره: ۵.۰
قیمت حدودی: مدل ۱۲۸ گیگ رم ۶ گیگابایت – ۴۰۰ دلار (۹۵۰۰ میلیون تومان) / مدل ۲۵۶ گیگ – ۵۰۰ دلار (۱۱ میلیون تومان)
یکی از برترین گوشی های جمع و جور و خوش دست در بازار میان رده، گوشی شیائومی می ۱۱ لایت است که دو نسخه ۴G و ۵G دارد؛ نسخه ۴ جی ارزان تر است و از نظر پردازنده مقداری با نسخه ۵ جی تفاوت دارد، اما از لحاظ سایز و خوش دستی کاملا یکسان اند و تنها تفاوت آن ها در قاب پشتی است که در نسخه ۵جی مات است.

۱۳- سامسونگ S20 FE

گوشی‌

 

نمره: ۵.۳
قیمت حدودی: مدل ۱۲۸ گیگ رم ۶ گیگابایت – ۴۹۶ دلار (۱۰ میلیون تومان) / مدل ۱۲۸ گیگ رم ۸ گیگابایت – ۵۱۷ دلار (۱۲ میلیون تومان)
سامسونگ در سال ۲۰۲۰ به همراه گوشی های پرچمدارش، یک گوشی میان رده اما در باطن پرچمدار معرفی کرد که نام آن را گلکسی S20 FE گذاشت؛ دلیل تولید و نام گذاری این گوشی عرضه یک گوشی سری S سامسونگ برای کسانی است که نمی خواهند هزینه زیادی برای خرید یک گوشی متحمل شوند.
این گوشی بسیار خوش دست، نازک و سبک است و با قاب ماتی که دارد باعث می شود اثر انگشت کمتر روی آن بماند؛ از طرفی رنگ بندی این گوشی انقدر زیاد و متنوع است که به جذابیت این گوشی ارزنده می افزاید. گلکسی اس ۲۰ اف ای داری دو نسخه ۴G و ۵G است که از نظ ظاهری هیچ تفاوتی ندارند و فقط در نوع پردازنده آن ها تفوت ایجاد شده است.

۱۴- شیائومی Mi 11

 

نمره: ۵.۴
قیمت حدودی: مدل ۱۲۸ گیگ – ۷۰۰ دلار (۱۷۷۰۰ میلیون تومان) / مدل ۲۵۶ گیگ – ۷۵۰ دلار (۲۱ میلیون تومان)
پرچمدار سال ۲۰۲۱ شیائومی می ۱۱ نام دارد که زیبایی طراحی آن زبان زد کاربران تکنولوژی است. این گوشی بسیار ظریف و خوش دست است که با رنگ های جذاب مانند چرم و آبی آسمانی با امضای طراح معروف به محبوبیت این گوشی افزوده اند. این گوشی با نمایشگر خمیده حس بسیار خوبی هنگام در دست گرفتن گوشی به شما می دهد که باعث می شود از کار کردن با این گوشی در زمان زیاد خسته نشوید. البته که علاوه بر طراحی، پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸، دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی سه گانه، نمایشگر ۱۲۰ هرتزی امولد و اسپیکرهای جذاب هارمن کاردن هم شیائومی mi 11 را خاص و دوست داشتنی می کند.

۱۵- ایسوس Zenfone 8

 

نمره: ۵.۴
قیمت حدودی: مدل ۱۲۸ گیگ – ۷۰۰ دلار (۱۷۵۰۰ میلیون تومان) / مدل ۲۵۶ گیگ – ۷۷۰ دلار (۱۹ میلیون تومان)
ایسوس همیشه با تولید محصولات کم اما با کیفیتش، همه را قافل گیر می کند؛ برای مثال گوشی زن فون ۸ ایسوس یکی از بهترین های سال ۲۰۲۱ است که از اسنپ دراگون ۸۸۸ و نمایشگر بسیار با کیفیت سوپر امولد استفاده می کند و تنها ۱۶۹ گرم وزن دارد.این گوشی دارای نمایشگر ۵.۹ اینچی است که باعث می شود گوشی کوچک و خوش دست باقی بماند و همچنین قاب شیشه ای پشت آن جذابیت زن فون ۸ را چندین برابر می کند. این گوشی ایسوس با وزن کم و ابعاد کوچک، دارای سخت افزار بسیار قوی ای است که پیشنهاد می کنیم اگر به دنبال خرید گوشی خوش دست اما قدرتمند هستید، ایسوس Zenfone 8 را فراموش نکنید.

۱۶- گوگل Pixel 5

 

گوشی‌

نمره: ۵.۵
قیمت حدودی: مدل ۱۲۸ گیگ رم ۸ گیگابایت – ۶۳۰ دلار (۲۵ میلیون تومان)
گوشی های گوگل از خاص ترین گوشی های اندروید هستند که از اندروید خام گوگل استفاده می کنند؛ این گوشی ها همیشه روان ترین اندروید را در سریع ترین زمان دریافت می کنند و ساپورت نرم افزاری بسیاری خوبی از طرف گوگل می شوند. به همین خاطر گوشی های گوگل پیکسل قیمت بسیار بالایی دارند و خاص تلقی می شوند. این گوشی تنها گوشی قابل مقایسه اندرویدی با آیفون است از نظر نرم افزار و روان و بدون نقص بودن سیستم عامل ها. از طرفی این گوشی دارای ابعاد جمع و جور و بسیار خوش دستی است که تنها ۱۵۱ گرم وزن دارد. این گوشی دارای قاب آلومینیومی است که در دست گرفتن آن بسیار حس متفاوتی به کاربر می دهد و مانند دیگر گوشی ها نیست.

۱۷- وان پلاس ۸

 

نمره: ۵.۳
قیمت حدودی: مدل ۱۲۸ گیگ رم ۸ گیگابایت – ۳۰۰ دلار (۱۱ میلیون تومان)
از گوشی های خوش دست و جذاب سال ۲۰۲۰ که طراحی آن مشابه گلکسی S8 سامسونگ است با آب و تاب بیشتر. این گوشی دارای نمایشگر خمیده بسیار با کیفیت و طراحی ای بسیار خیره کننده است. این گوشی با وزن بسیار سبکی که دارد به همراهابعاد بسیار خوش دستش باعث شده به یکی از برترین گوشی های خوش دست جهان تبدیل شود.

۱۸- سونی Xperia 10 III

نمره: ۵.۰
قیمت حدودی: مدل ۱۲۸ گیگ – ۴۱۰ دلار (۱۰ میلیون تومان)
سونی همیشه از قدیم علاقه زیادی به تولید گشی های خوش دست و کامپکت داشته و گوشی های جمع و جور و زیبایی طراحی می کند. این بار با طراحی اکسپریا ۱۰ مارک ۳ علاقه مندان به گوشی بی نهایت خوش دست را خوشحال کرد. این گوشی با تنها ۱۶۹ گرم وزن و طراحی بسیار خوش دست و زیبا، سخت افزار مناسب برای میان رده و قیمت خوب باعث شده تا اکسپریا باز هم در بازار خود را نشان دهد و به میدان مسابقه برگردد. گوشی سونی اکسپریا ۱۰ مارک ۳ دارای قاب پشتی شیشه ای است که در دست گرفتن آن حس خوبی به کاربر می دهد و فریم آلومینیومی آن باعث می شود این گوشی دربرابر ضربانت و خط و خش هم مقاومت بسیار خوبی داشته باشد.

۱۹- گوگل Pixel 4a 5G

 

نمره: ۵.۳
قیمت حدودی: مدل ۱۲۸ گیگ – ۵۰۰ دلار (۱۷ میلیون تومان)
از دیگر محصولات خاص شرکت گوگل است که طراحی و ظاهر فوق العاده اما شبیه به نسخه های دیگر پیکسل دارد. شاید تنها نقص گوشی های پیکسل شباهت آن ها به یک دیگر است، اما همین طراحی به طراحی اختصاصی گوگل پیکسل تبدیل شده است که به راحتی هر کاربری می تواند تشخیص دهد که کدام گوشیگوگل پیکسل است.
این گوشی با وزن ۱۶۸ گرم و طراحی جذاب قاب پلاستیکی پشت گوشی که هیچ شباهتی به پلاستیک ندارد و حس بسیار خوبی با در دست گرفتن آن ایجاد می شود. همچنین ۵G شدن این گوشی باعث شده پردازنده بهتری روی آن قرار بگیرد و ارزش بیشتری داشته باشد.

۲۰- شیائومی Redmi Note 10s

 

گوشی‌

 

نمره: ۵.۴
قیمت حدودی: مدل ۱۲۸ گیگ رم ۶ گیگابایت – ۲۵۰ دلار (۵۵۰۰ میلیون تومان) – مدل ۱۲۸ گیگ رم ۸ گیگابایت – ۲۷۰ دلار (۶۵۰۰ میلیون تومان)
از برترین محصولات سال ۲۰۲۱ شیائومی سری گوشی های ردمی نوت ۱۰ است که بازار را در دست گرفته و مخاطبان زیادی پیدا کرده است. ردمی نوت ۱۰ اس از نظر خوش دستی و کارایی بسیار ارزنده و خوب به نظر می رسد، قیمت بسیار خوب در کنار ابعاد مناسب و وزن کم می تواند گزینه بسیار خوبی برای خرید گوشی خوش دست محسوب شود. اگر می خواهید هزینه کمتر پرداخت کنید، ردمی نوت ۱۰ معمولی هم مانند ردمی نوت ۱۰s است و تنها از نظر سخت افزار مقدار کمی تفاوت دارد.

۲۱- سامسونگ گلکسی A52 5G

 

نمره: ۵.۴
قیمت حدودی: مدل ۱۲۸ گیگ – ۴۵۰ دلار (۱۳ میلیون تومان) – مدل ۲۵۶ – ۵۵۰ دلار (۱۴۵۰۰ میلیون تومان)
سامسونگ اکثرا سعی دارد گوشی های تولید وعرضه کند که خوش دست و ظریف باشند تا مورد پسند خانم ها و آقایان قرار بگیرند. به جز خط تولید سری M که به دلیل باتری قدرتمند سایز بزرگی دارند، دیگر گوشی های سامسونگ بسیار خوش دست و ظریف هستند. یکی از برترین آن ها در سال ۲۰۲۱ گلکسی A52 است که دو نسخه ۵G و ۴G دارد و تنها تفاوت آن ها در سخت افزارشان است و از نظر طراحی و وزن هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند. گوشی A52 5g با وزن ۱۸۹ گرم و طراحی ظریف به یکی از برترین گوشی های خوش دست سال تبدیل شده که از نظر سخت افزاری هم بسیار قدرتمند است.

۲۲- ریلمی ۸Pro

 

گوشی‌

 

نمره: ۵.۰
قیمت حدودی: مدل ۱۲۸ گیگ رم ۸ گیگابایت – ۳۵۰ دلار (۷۵۰۰ میلیون تومان)
گوشی قدرتمند ریلمی ۸ پرو از گوشی های بسیار خوب و خوش دست بازار است که نسبت به قیمتی که دارد، از سخت افزار بسیار خوبی هم برخوردار است. اما با توجه به این که اکثر نسخه های پرو، از وزن و ابعاد بیشتری استفاده می کنند، این گوشی یعنی ریلمی ۸ پرو از ابعاد کوچکتر، سبک تر و ظریف تری برخوردار است نسبت به نسخه معمولی اش، پس اگر قصد خرید گوشی میان رده خوش دست و ظریف دارید، ریلمی ۸ پرو را هم مدنظر قرار بدهید.

۲۳- وان پلاس ۹

 

نمره: ۵.۴
قیمت حدودی: مدل ۱۲۸ گیگ – ۵۰۰ دلار (۱۷ میلیون تومان) – مدل ۲۵۶ گیگ – ۶۳۵ دلار (۲۱ میلیون تومان)
وان پلاس هم یکی از جذاب ترین گوشی های اندرویدی است که بعد از گوگل پیکسل، دارای روان ترین و بدون نقص ترین سیستم عامل های اندرویدی را بین گوشی های موجود در بازار دارد که این ویژگی خوب را مدیون رابط کاربری بسیار بهینه اکسیژن است.
وان پلاس ۹ پرچمدار این شرکت در سال ۲۰۲۱ است و به همراه نسخه پرو و نسخه R به بازار معرفی شده اند، این گوشی یعنی نسخه استاندارد وان پلاس ۹ دارای ابعاد بسیار خوبی است و وزن بسیار کمی هم نسبت به ابعادش دارد. این گوشی نسبت به وان پلاس ۸ که بسیار خوش دست و جمع و جور بود مقداری بزرگتر و سنگین تر شده اما هنوز همان طراحی جذاب و خیره کننده را به همراه سخت افزار بسیار حرفه ای در قاب خود دارد.

۲۴- سامسونگ گلکسی Z Flip 3

 

نمره: ۵.۵
قیمت حدودی: مدل ۱۲۸ گیگ – ۱۰۰۰ دلار (۵۵ میلیون تومان) – مدل ۲۵۶ گیگ – ۱۱۰۰ دلار (۵۷ میلیون تومان)
شاهکار سامسونگ در سال ۲۰۲۱ هم ادامه دارد؛ گلکسی زد فلیپ که در سال ۲۰۱۸ معرفی و عرضه شده بود و بسیاری از علاقه مندان به تکنولوژی را شوکه کرد، امسال هم در سال ۲۰۲۱ گلکسی زد فلیپ ۳ را روانه بازار کرد و یکی از جذاب ترین گوشی های بازار لقب گرفت.
این گوشی با قابلیت تاشویی که دارد، بسیار کم جا می گیرد و خوش دست است، در کنار این خوش دستی و ظرافتی که دارد، از سخت افزار بسیار قدرتمندی هم استفاده می کند که پیشنهاد می کنیم، اگر به دنبال خرید یک گوشی خاص و دوست داشتنی هستید که خوش دست و جمع و جور باشد، گلکسی Z Flip 3 می تواند بترین گزینه برای خرید باشد، اما متاسفانه هنوز قیمت بالایی دارد و ارزش خرید آن را به خطر می اندازد.

۲۵- شیائومی Redmi Note 8 2021

 

نمره: ۴.۸
قیمت حدودی: مدل ۶۴ گیگ – ۱۳۵ دلار (۴۵۰۰ میلیون تومان)
همانطور که به یاد دارید گوشی ردممی نوت ۸ شیائومی در سال ۲۰۱۸ به عنوان پرفروش ترین گوشی سال در آسیا شناخته شد؛ حالا نسخه به روز شده آن در سال ۲۰۲۱ وارد بازار شده تا یاد و خاطره این گوشی پر طرفدار را زنده کند. این گوشی با طراحی بسیار ظریف و سبکی که دارد، باعث می شود در جمع گوشی های خوش دست قرار بگیرد. البته پشت پلاستیکی ردمی نوت ۸ ۲۰۲۱ که شباهت بسیاری به شیشه دارد، کمک بسیاری به جذاب شدن طراحی این گوشی کرده است.

کدام گوشی را انتخاب کنیم؟

انتخاب از بین این گوشی‌های کوچک (یا گوشی‌های کوچک‌شونده) کار نسبتا سختی است! چرا که هر کدام ویژگی‌های مثبت و منفی منحصربه‌فردی دارند.
اما اولین راه برای حذف گزینه‌ها، بررسی بودجه و هزینه‌ای‌ست که قصد آن را دارید. پس از این، می‌توانید از بین گزینه‌های باقی‌مانده مواردی را که به نظرتان بهتر هستند و بیشتر با کار و استفاده شما سازگار هستند انتخاب کنید. سرآخر، کافی‌ست با یک جستجوی مختصر در بین نظرات مخاطبان، ببینید چه انتخابی به‌صرفه‌تر است.
اما اگر به تغییر گوشی و امتحان کردن گوشی‌های جدیدتر علاقه دارید، بهتر است موردی را انتخاب کنید که از تکنولوژی‌های روز بیش از بقیه بهره برده است.
همه گوشی‌های این لیست، جزو بهترین‌ها هستند. پس شک نکنید و آنچه را بیش از بقیه دوست دارید و مناسب می‌دانید تهیه کنید.