بهترین پردازنده موبایل ۲۰۲۱
بهترین پردازنده موبایل ۲۰۲۱

در سال‌های اخیر تلفن‌های هوشمند به جزئی جدانشدنی از زندگی همه تبدیل شده‌اند. کاربران به هنگام خرید گوشی موبایل عمدتاً فاکتورهای زیادی را در نظر می‌گیرند که یکی از آن‌ها پردازنده است. معمولاً کاربران برای داشتن یک تجربه خاص و روان از گوشی موبایل به دنبال بهترین پردازنده هستند، از این رو بسیاری از شرکت‌های سازنده موبایل پردازنده‌های خود را توسعه می‌دهند تا تجربه فوق‌العاده‌ای را برای کاربرانشان به ارمغان بیاورند. درواقع درست مانند مغز انسان که تقریباً تمام کارهای بدن را انجام می‌دهد، پردازنده نیز به عنوان مرکز پردازش‌ها در نظر گرفته می‎شود و بیشترین کار را بر روی موبایل انجام می‌دهد؛ پس چنانچه برنامه‌ای را بر روی گوشی موبایل خود اجرا کنید، اکثر عملکردهای آن توسط پردازنده کنترل می‌شود. به هنگام خرید گوشی موبایل، به‌ویژه در کلاس پرچمدار ممکن است با سؤالات بسیاری روبه‌رو شوید. «کدام پردازنده بهترین عملکرد را دارد؟» یا «کدام پردازنده داغ می‌کند» یا «بهترین پردازنده موبایل برای گیم کدام است» و یا «چگونه می‌توان گوشی هوشمند با پردازنده قدرتمند انتخاب کرد» اما پاسخ چیست؟ از آنجا که پردازنده جزء اصلی تلفن‌های هوشمند است و در تعیین سرعت آن نقش بسزایی دارد، بسیار مهم است که سرعت بالایی را ارائه کند. پس اگر شما نیز در جستجوی بهترین پردازنده موبایل ۲۰۲۱ هستید، مقاله ما را تا انتها دنبال کنید.

قبل از آنکه به سراغ بهترین پردازنده‌ موبایل ۲۰۲۰ و بعد از آن برویم، لازم است شما را با چند فاکتور اساسی در پردازنده‌ها آشنا کنیم.

ابتدا لازم است بدانید پردازنده گوشی «CPU» چیست؟

پردازنده موبایل Central Procesing Unite که با نام اختصاری CPU شناخته می‌شود، بیانگر واحد مرکزی پردازش است. همان‌طور که در قسمت بالا به آن اشاره کردیم، تمام پردازش‌های یک گوشی هوشمند توسط CPU انجام می‌گیرد و علت اصلی کند بودن سرعت اجرا برنامه‌ها و هنگ کردن گوشی به این قسمت مربوط است.

۳ ویژگی مهم در انتخاب بهترین پردازنده موبایل

تعداد هسته پردازنده

تعداد هسته‌های یک پردازنده، نشان‌دهنده سرعت و قدرت پردازش آن هستند؛ بنابراین هرچه تعداد هسته‌های یک پردازنده بیشتر باشد، سرعت آن بیشتر شده و کار کردن با آن گوشی موبایل راحت‌تر می‌شود. برای آنکه بهتر درک کنید به مثال روبه‌رو توجه کنید. آیفون ۱۲ پرو با ۶ هسته پردازشگر سرعت بیشتری نسبت به آیفون ۷ با ۴ هسته پردازشگر دارد.

سرعت پردازنده

علاوه بر تعداد هسته، سرعت پردازش CPU نیز در تعیین سرعت پردازنده بسیار حائز اهمیت است؛ بنابراین هرچه عدد سرعت بیشتر باشد، سرعت اجرا برنامه‌ها نیز بیشتر است. برای آنکه بهتر درک کنید به مثال روبه‌رو توجه کنید. سرعت پردازش یک CPU با فرکانس ۳.۸ گیگاهرتز از سرعت پردازش یک CPU دیگر با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز بیشتر است.

۶۴ بیت بودن پردازنده

به طور کلی پردازنده‌ها یا ۳۲ بیتی هستند و یا ۶۴ بیتی، با آنکه هر دو مدل سرعتی مشابه به هم را ارائه می‌دهند اما مدل‌های ۶۴ بیتی می‌توانند هم‌زمان برنامه‌های مختلفی را اجرا کنند.

معرفی بهترین پردازنده موبایل ۲۰۲۱

۱. A14 بایونیک

در حال حاضر اپل A14 Bionic بهترین چیپست موبایل در ۲۰۲۱ است. کاهش اندازه ترانزیستورها با استفاده از معماری ساخت ۵ نانومتری سبب شده تا ویژگی و عملکرد این تراشه افزایش پیدا کند، این در حالی است که مصرف انرژی در آن بهبود پیدا می‌کند. این شرکت در ساخت تراشه A14 Bionic نزدیک به ۱۱.۸ میلیارد ترانزیستور را به کار گرفته است که تا ۴۰ درصد عملکرد آن را نسبت A13 Bionic نزدیک بهبود می‌بخشد. جدیدترین طراحی GPU نیز باعث افزایش کیفیت تصویر و عملکرد کلی آن می‌شود از این A14 Bionic برای بازی‌های مختلف و پردازش‌های سنگین نیز مناسب است. همچنین موتور عصبی این تراشه از ۸ هسته به ۱۶ هسته ارتقاء یافته که قادر است ۱۱ تریلیون عملیات در ثانیه را ذخیره کند. A14 Bionic بهترین پردازنده موبایل در سال ۲۰۲۱ است که به طرز قابل توجهی از سایر رقبا خود جلوتر است و عملکرد خارق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهد.

پردازنده

۲. کوالکام اسنپدراگون ۸۸۸

اگر به دنبال بهترین پردازنده موبایل ۲۰۲۱ با سیستم‌عامل اندروید هستید، Snapdragon 888 سریع‌ترین و قدرتمندترین SoC موجود در بازار است. عملکرد خارق‌العاده ارائه شده توسط اسنپدراگون ۸۸۸ و تسلط شرکت کوالکام در صنعت پردازنده تلفن های هوشمند، سبب شده تا سازندگان گوشی موبایل در سراسر جهان به دنبال این تراشه برای ساخت گوشی‌های پرچمدار خود باشند. حتی شرکتی مانند سامسونگ که پردازنده‌های اختصاصی خود Exynos SoC را دارد، پرچمدار جدید خود گلکسی S21 الترا با یک نسخه اسنپدراگون ۸۸۸ برای فروش عرضه کرده است. چیپ‌ست اسنپدراگون ۸۸۸ به یک پردازشگر تصویر مجهز شده که وظیفه ثبت کم نویزترین تصویر ممکن در تلفن‌های هوشمند را بر عهده دارد.

۳. اگزینوس ۲۱۰۰

پس از اشتباه بزرگ سامسونگ در ساخت تراشه اگزینوس ۹۹۰ که نزدیک به تعطیل شدن بخش تراشه‌‌های خود بود، سرانجام با عرضه اگزینوس ۲۱۰۰ یک بازگشت عالی به دنیای پردازنده‌ها داشت. اگرچه تراشه اگزینوس ۲۱۰۰ و اسنپدراگون ۸۸۸ عملکردی شبیه به هم را ارائه می‌دهند اما همچنان باهم هم‌تراز نیستند، به‌ویژه هنگامی که صحبت از حفظ عملکرد ثابت و یا پایداری مانند انجام بازی‌های طولانی مدت می‌شود. تراشه اگزینوس ۲۱۰۰ گرما بیشتری دارد و عملکرد خود را در مقایسه با اسنپدراگون ۸۸۸ در حجم کاری بالا سریع‌تر از دست می‌دهد. با این حال تراشه اگزینوس ۲۱۰۰ در انجام کارهای روزمره سریع است و شما باید ساعت‌ها وقت بگذارید تا متوجه تفاوت آن با تراشه اسنپدارگون ۸۸۸ شوید. به نظر همین اختلاف اندک اگزینوس ۲۱۰۰ را بعد از اسنپدراگون در رتبه دوم بهترین پردازنده های موبایل قرار داده است.

پردازنده

۴. کایرین ۹۰۰۰

Kirin 9000 یک تراشه ۸ هسته‌ای است که در ۲۲ اکتبر ۲۰۲۰ توسط هواوی عرضه شده است. این تراشه قدرتمند توسط معماری ساخت ۵ نانومتری تولید شده که از یک هسته قدرتمند با فرکانس ۳۱۳۰ مگاهرتز، ۳ هسته با فرکانس ۲۵۴۰ مگاهرتز و ۴ هسته کم‌مصرف با فرکانس ۲۰۵۰ مگاهرتز بهره می‌گیرد.

۵. A13 بایونیک

بر اساس گزارش Geenkbench تراشه A13 Bionic بهترین پردازنده تلفن همراه در سال ۲۰۲۰ شناخته شده و در ساخت سری iPhone 11 و iPhone SE 2020 استفاده شده است. A14 بایونیک یک سیستم ۶۴ بیتی مبتنی بر ARM است که روی یک تراشه طراحی شده است. اپل ادعا می‌کند که A13 بهترین پلتفرم ماشین لرنینگ بوده که تا کنون در یک گوشی هوشمند به کار گرفته شده است. قلب تپنده نسل جدید گوشی آیفون یعنی قوی‌ترین تراشه دنیا A13 Bionic، حداقل ۲ سال از سایر پردازنده‌های گوشی های اندرویدی برای رقابت جلوتر است. در واقع در چند سال اخیر تراشه اپل به‌تنهایی در زمینه پردازنده‌های سریع رقابت می‌کند. به عنوان مثال تراشه A12 که در سال گذشته عرضه شد، عملکردی فراتر از تراشه کوالکام اسنپدراگون ۸۵۵ را ارائه می‌داد.

۶. کوالکام اسنپدراگون ۸۶۵ و ۸۶۵ پلاس

در دسامبر سال گذشته شرکت کوالکام، پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ را روانه بازار کرد. اکنون این شرکت تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس را در بازار عرضه کرده که قرار است بر روی گوشی های هوشمندی که در نیمه دوم سال عرضه می‌شوند مورد استفاده قرار بگیرد. این شرکت مدعی است که تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس عملکرد فوق‌العاده‌ای را در بخش هوش مصنوعی به کاربران ارائه می‌دهد، همچنین به دلیل استفاده از ماژول گرافیکی جدیدتر، عملکرد گرافیکی نیز تا ۲۵ درصد افزایش‌یافته است. چیپ‌ست اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس در بخش گرافیک از ماژول گرافیکی Adreno 650 استفاده می‌کند و در بخش CPU نیز به جای ۲.۸۴ گیگاهرتز از ۳.۸ گیگاهرتز بهره می‌برد که سریع‌ترین سرعت تا به امروز است.

پردازنده

۷. اگزینوس ۹۹۰

سامسونگ به تازگی پردازنده Exynos 990 5G را در بازار عرضه کرده که قرار است در ساخت گوشی‌های میان‌رده به کار گرفته شود. در واقع این بدان معنا است که اتصال ۵G در گوشی‌های ارزان قیمت نیز موجود خواهد بود. ناگفته نماند که تراشه‌های اگزینوس ۹۸۰ و اگزینوس ۹۹۰ در ساخت گوشی های پرچمدار نیز استفاده شده است. سامسونگ ادعا می‌کند که گوشی‌های مجهز شده به این تراشه می‌توانند محتوا را با کیفیت FHD+ به نمایش دربیاورند و پردازنده ۸ هسته‌ای آن می‌تواند با حافظه رم از نوع LPDDR4X جفت شود. به گفته سامسونگ مصرف انرژی در تراشه اگزینوس ۹۹۰ در سطح پایینی قرار دارد و به طور کلی عملکرد آن مطلوب است.

۸. مدیاتک دایمنسیتی ۱۰۰۰

شرکت مدیاتک نیز به تازگی اولین تراشه ۵G خود را بنام Dimensity 1000 5G در بازار عرضه کرده است. پردازنده های مدیاتک Dimensity 1000 5G مخصوص گوشی‌های هوشمند درجه یک و پرچمدار طراحی شده است تا بیشترین عملکرد را ارائه بدهد. به گفته شرکت مدیا تک، این اولین چیپ‌ست جهان است که با ماژول گرافیکی Arm Mali-G77 عرضه می‌شود که با بهره‌گیری از اینترنت نسل پنجم عملکرد فوق‌العاده‌ای را در انجام بازی‌های مختلف ارائه می‌دهد. مدیا تک ادعا می‌کند که تراشه Dimensity 1000 5G با پشتیبانی از حالت دوگانه ۵G سریع‌ترین پردازنده ۵G جهان است. تراشه جدید مدیا تک سرعت دانلود ۴.۷ Gbps و سرعت آپلود ۲.۵ Gbps را ارائه می‌دهد.

پردازنده

۹. کوالکام اسنپدراگون +۸۵۵

تراشه کوالکام اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس نسخه اورکلاک شده SoC 855 موجود در بازار است. این چیپ‌ست مانند Snapdragon 855 با لیتوگرافی ۷ نانومتری تولید شده که هشته هسته پردازشگر را به همراه یک هسته سفارش Kryo 485 مشابه نسل قبلی خودش ارائه می‌دهد. چیپ‌ست اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس دارای سرعت کلاک ۲.۹۶ گیگاهرتز است که برای انجام کارهای مختلف و اجرای بازی‌های سنگین مناسب است. همچنین کوالکام ادعا می‌کند که عملکرد گرافیکی این تراشه نیز تا ۱۵ درصد بهبود یافته است. وب‌سایت رسمی کوالکام درباره این پردازنده می‌گوید: تراشه اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس با عملکرد پیشرفته، گرافیک بهبود یافته، بهبود عملکرد CPU و اتصال ۵G برای بازی ساخته شده است. تراشه اسنپدراگون ۸۵۵+ از حداکثر رزولوشن ۲۰۰ مگاپیکسل در عکس‌برداری و پردازشگر تصویر Spectra 480 پشتیبانی می‌کند. همچنین شما می‌توانید به کمک آن ویدئوهایی آهسته باکیفیت ۷۲۰p و یا ویدئوهایی باکیفیت ۸K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط کنید.

۱۰. کایرین ۹۹۰

شرکت چینی هوآوی، تولید کننده گوشی های پرچمدار چینی نیز اولین پردازنده ۵G خود را به تازگی در بازار عرضه کرده است. شرکت هوآوی این تراشه را در دو نوع Kirin 990 و Kirin 990 5G روانه بازار کرده که برای اولین‌بار در گوشی‌های سری میت ۳۰ به کار گرفته شده است. اگرچه طراحی هر دو چیپ‌ست یکسان است اما با این حال، برخی تغییرات در ویژگی‌های آن‌ها ایجاد شده است. چیپ‌ست جدید هوآوی با همان معماری طراحی ۷ نانومتری تراشه اسنپدراگون ۸۵۵ معرفی شده است که به شما امکان می‌دهد تا بتوانید ویدئوهایی باکیفیت ۴K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه ضبط کنید و دیگر مجبور نباشید بین فریم بالا و کیفیت بالا یکی را انتخاب کنید.

 

 

جدول زیر لیستی بهترین پردازنده موبایل ۲۰۲۱ در جهان است که بهترین عملکرد را ارائه می‌دهند.

RANKPROCESSOR NAMEPHONECENTURION MARKANTUTU 8GEEKBENCH 5*
Apple A14 BionicApple iPhone 12۱۶۵۶۱۱۸۴۳۱۶۱۳ / ۳۹۰۹
Snapdragon 888OnePlus 9۱۵۸۷۲۲۹۰۷۱۱۴۰ / ۳۷۴۵
Exynos 2100Samsung Galaxy S21۱۵۶۶۹۸۹۶۵۱۰۸۵ / ۳۶۵۴
Apple A13 BionicApple iPhone 11۱۵۴۵۲۴۸۴۶۱۳۴۵ / ۳۵۶۸
Kirin 9000Huawei Mate 40 Pro۱۵۲۶۹۸۷۹۵۱۰۶۷ / ۳۷۶۴
Kirin 9000EHuawei Mate 40۱۵۱۶۳۳۲۵۵۱۰۷۷ / ۳۷۷۲
Exynos 1080Vivo X60 Pro۱۵۱۶۳۷۲۳۲۸۵۰ / ۲۹۸۹
Snapdragon 870Xiaomi Poco F3۱۵۱۶۴۷۵۰۹۱۰۱۰ / ۳۴۲۳
Snapdragon 865+Asus ROG Phone 3۱۵۰۶۲۰۲۶۸۹۲۶ / ۳۳۴۲
#۱۰Dimensity 1200۱۵۰*۶۲۵۱۰۲۹۳۹ / ۳۳۶۷
#۱۱Snapdragon 865OnePlus 8۱۴۹۵۹۷۲۹۷۹۴۴ / ۳۴۵۴
#۱۲Dimensity 1100Vivo S9۱۴۹۶۱۲۳۰۹۸۶۶ / ۳۴۸۷
#۱۳Snapdragon 780GXiaomi Mi 11 Lite 5G۱۴۷۵۱۲۰۸۴۸۱۳ / ۲۹۲۶
#۱۴Dimensity 1000+Xiaomi Redmi K30 Ultra۱۴۶۴۸۶۰۴۳۸۰۴ / ۲۸۰۸
#۱۵Apple A12 BioniciPhone XS Max۱۴۶۴۰۱۳۵۹۱۱۳۹ / ۲۹۴۴
#۱۶Dimensity 1000۱۴۶*۵۱۱۳۵۷۸۱۱ / ۳۰۸۴
#۱۷Snapdragon 855+Asus ROG Phone II۱۴۵۴۸۸۱۵۰۷۹۲ / ۲۸۱۶
#۱۸Snapdragon 860POCO X3 Pro۱۴۵۴۶۱۳۸۵۷۵۰ / ۲۵۸۲
#۱۹Exynos 990Samsung Galaxy S20 Ultra۱۴۴۵۳۲۷۶۹۹۳۹ / ۲۷۷۲
#۲۰Snapdragon 855OnePlus 7 Pro۱۴۴۴۳۳۹۰۳۷۵۵ / ۲۶۴۰
#۲۱Kirin 990 5GHuawei Mate 30 Pro 5G۱۴۴۵۰۵۷۲۳۷۸۲ / ۳۰۹۷
#۲۲Kirin 990 4GHuawei Mate 30 Pro 4G۱۴۳
#۲۳Kirin 990E 5GHuawei Mate 30E Pro 5G۱۴۳
#۲۴Exynos 9825Galaxy Note 10+۱۴۲۴۵۵۱۳۰۷۷۴ / ۲۴۳۴
#۲۵Exynos 9820Samsung Galaxy S10۱۴۰۳۹۲۲۰۱۸۵۱ / ۲۳۰۷
#۲۶Dimensity 1000LOppo Reno3 5G۱۴۰۳۴۲۱۰۷۳۱۳ / ۱۳۸۰
#۲۷Kirin 985 5GHuawei Honor 30۱۳۹۴۲۱۰۷۱۶۹۱ / ۲۶۱۲
#۲۸Kirin 980Huawei Mate 20 Pro۱۳۷۴۰۴۸۸۳۷۰۹ / ۲۴۸۸
#۲۹Dimensity 1000CT-Mobile LG Velvet 5G۱۳۷
#۳۰Snapdragon 768GRedmi K30 5G Racing۱۳۶۳۵۰۹۱۴۷۰۴ / ۲۰۳۱
#۳۱Dimensity 820Redmi 10X Pro 5G۱۳۶۴۱۰۴۱۶۶۶۱ / ۲۶۷۷
#۳۲Exynos 980Samsung Galaxy A71 5G۱۳۵۳۳۷۷۲۱۷۰۶ / ۱۸۶۴
#۳۳Snapdragon 765GOppo Reno 3 Vitality۱۳۴۳۱۸۹۱۷۵۹۸ / ۱۸۲۹
#۳۴Dimensity 800UXiaomi Redmi Note 9T۱۳۴۳۲۶۴۷۶۶۲۶ / ۱۹۳۱
#۳۵Exynos 880Vivo Y70s۱۳۴۲۹۲۳۷۷۶۵۹ / ۱۸۳۳
#۳۶Snapdragon 765Motorola One 5G۱۳۳۲۹۰۳۸۰۴۸۲ / ۱۸۱۸
#۳۷Dimensity 800Honor Play 4۱۳۳۳۲۱۲۵۳۵۵۴ / ۲۲۲۰
#۳۸Snapdragon 750GMotorola Moto G 5G۱۳۲۳۳۲۳۰۰۶۶۷ / ۱۹۹۹
#۳۹Snapdragon 690OnePlus Nord N10 5G۱۳۱۲۹۱۱۴۸۶۱۳ / ۱۸۵۹
#۴۰Dimensity 720Realme v3۱۳۱۲۹۳۷۴۳۵۲۴ / ۱۶۸۷
#۴۱Dimensity 700Realme 8 5G۱۳۱۲۹۳۴۱۹۵۴۰ / ۱۷۱۷
#۴۲Apple A11 BioniciPhone X۱۳۰۳۱۶۵۲۴۹۲۶ / ۲۳۶۲
#۴۳Snapdragon 845OnePlus 6T۱۲۷۳۶۲۴۷۶۵۱۵ / ۲۲۲۱
#۴۴Exynos 9810Samsung Galaxy Note 9۱۲۵۳۲۱۵۰۰۶۹۳ / ۲۰۴۰
#۴۵Snapdragon 732GPoco X3۱۲۵۲۸۲۵۰۲۵۷۶ / ۱۸۱۱
#۴۶Snapdragon 730GOppo Reno 2۱۲۴۲۸۲۹۹۹۵۴۵ / ۱۷۴۸
#۴۷Kirin 810Honor 9X۱۲۴۳۲۳۶۶۰۶۲۲ / ۲۰۴۰
#۴۸Snapdragon 730Redmi K20۱۲۳۲۵۵۳۴۰۵۴۵ / ۱۷۷۸
#۴۹Snapdragon 720GRealme 6 Pro۱۲۳۲۷۷۸۳۲۵۷۲ / ۱۷۰۷
#۵۰Snapdragon 480Vivo Y31s۱۲۲۲۶۲۵۳۴۵۲۰ / ۱۶۶۶
#۵۱Kirin 970Huawei Mate 10 Pro۱۲۱۲۳۹۴۴۰۳۹۱ / ۱۳۷۵
#۵۲Helio G95Realme 7۱۲۰۳۰۰۴۷۶۵۲۱ / ۱۶۰۸
#۵۳Helio G90TRedmi Note 8 Pro۱۱۹۲۸۵۸۲۴۴۹۷ / ۱۶۲۷
#۵۴Apple A10 FusioniPhone 7 Plus۱۱۸۲۵۳۹۹۳۷۸۰ / ۱۴۱۹
#۵۵Helio G90۱۱۸۲۲۶۹۰۱۵۱۷ / ۱۶۴۲
#۵۶Snapdragon 835Google Pixel 2 XL۱۱۷۲۸۰۱۰۱۳۹۰ / ۱۷۲۰
#۵۷Exynos 8895Samsung Galaxy S8+۱۱۴۱۷۶۰۷۸۳۸۴ / ۱۵۷۷
#۵۸Snapdragon 712Vivo Z5۱۱۴۲۲۵۴۸۵۴۰۹ / ۱۵۲۸
#۵۹Snapdragon 710Xiaomi Mi 8 SE۱۱۳۲۲۱۲۸۶۳۹۶ / ۱۴۶۹
#۶۰Snapdragon 678Xiaomi Redmi Note 10۱۱۳۲۳۶۲۹۱۵۲۰ / ۱۴۹۲
#۶۱Snapdragon 675Redmi Note 7 Pro۱۱۲۲۰۵۱۲۱۴۲۶ / ۱۳۸۶
#۶۲Snapdragon 670Oppo R17۱۱۱۱۸۰۹۸۴۳۵۱ / ۱۳۴۷
#۶۳Helio P95Oppo Reno 3 Pro 4G۱۱۱۲۱۲۵۵۶۴۰۳ / ۱۵۲۶
#۶۴Helio P90OPPO Reno Z۱۱۰۲۲۳۳۱۲۳۹۷ / ۱۵۱۰
#۶۵Helio X30Meizu Pro 7 Plus۱۰۹
#۶۶Apple A9iPhone 6S Plus۱۰۹۱۷۲۴۳۲۵۴۶ / ۱۰۰۲
#۶۷Snapdragon 821OnePlus 3T۱۰۸۱۷۷۱۶۶۳۴۳ / ۷۵۴
#۶۸Snapdragon 820LG G5۱۰۷۱۶۸۵۴۰۳۲۵ / ۸۰۸
#۶۹Helio G85Redmi Note 9۱۰۷۱۹۵۶۰۳۳۵۷ / ۱۲۶۸
#۷۰Exynos 8890Samsung Galaxy S7 Edge۱۰۶۱۷۸۱۵۴۳۷۵ / ۱۳۲۸
#۷۱Helio G80Redmi 9۱۰۶۲۰۳۸۲۹۳۵۴ / ۱۳۱۱
#۷۲Helio G70Realme C3۱۰۵۱۹۶۵۳۳۳۶۰ / ۱۲۷۹
#۷۳Helio P65Vivo S1۱۰۵۱۸۷۲۵۲۳۵۲ / ۱۲۸۳
#۷۴Kirin 960Huawei Mate 9 Pro۱۰۳۲۰۹۹۰۹۳۸۴ / ۱۵۹۰
#۷۵Exynos 9611Samsung Galaxy M30s۱۰۳۱۸۴۶۷۳۳۳۱ / ۱۲۱۸
#۷۶Exynos 9610Samsung A50۱۰۲۱۷۰۲۹۳۳۴۱ / ۱۱۵۲
#۷۷Snapdragon 660Xiaomi Mi A2۱۰۱۱۵۶۸۱۷۳۳۸ / ۱۳۳۴
#۷۸Exynos 9609Moto One Vision۱۰۱۱۸۸۸۹۰۳۳۰ / ۱۲۵۹
#۷۹Snapdragon 665Redmi Note 8۱۰۱۱۷۷۹۰۶۳۱۸ / ۱۳۷۰
#۸۰Snapdragon 662Moto G9۱۰۱۱۸۰۰۱۱۳۱۶ / ۱۴۰۲
#۸۱Helio P70Realme U1۹۹۱۹۰۵۰۹۳۰۲ / ۱۴۱۳
#۸۲Snapdragon 460Moto E7 Plus۹۹۱۴۸۶۰۳۲۶۰ / ۱۱۷۰
#۸۳Helio P60Realme 1۹۸۱۷۰۴۰۰۲۷۵ / ۱۱۲۷
#۸۴Exynos 7885Samsung Galaxy A7 (2018)۹۸۱۳۹۲۲۱۳۲۵ / ۱۰۵۴
#۸۵Kirin 710Huawei Honor 8X۹۸۱۶۵۶۶۶۳۳۶ / ۱۲۱۲
#۸۶Snapdragon 636Nokia X6۹۷۱۴۷۳۲۵۲۷۷ / ۱۱۴۰
#۸۷Exynos 7904Galaxy M20۹۶۱۱۸۴۲۰۲۷۵ / ۱۰۲۲
#۸۸Exynos 850Samsung Galaxy A21s۹۶۱۲۷۰۳۱۱۶۳ / ۹۵۵
#۸۹Snapdragon 632Meizu Note 8۹۲۱۲۲۰۲۴۲۶۵ / ۱۰۵۰
#۹۰Exynos 7884Samsung Galaxy A20۹۲۱۱۰۷۹۲۲۴۹ / ۹۰۷
#۹۱Exynos 7884ASamsung Galaxy J3 Orbit۹۱
#۹۲Kirin 955Huawei Honor V8۸۹۱۱۹۶۹۹۳۴۷ / ۱۰۹۵
#۹۳Snapdragon 630Motorola Moto X4۸۸۱۱۸۴۴۴۱۷۷ / ۹۹۰
#۹۴Kirin 950Huawei Mate 8۸۸۱۷۲۱۱۹۳۴۰ / ۱۲۸۵
#۹۵Exynos 7872Meizu M6s۸۷
#۹۶Helio X27UMIDIGI Z Pro۸۵
#۹۷Exynos 7420Samsung Galaxy S6 Edge۸۱۱۱۴۷۸۹۲۶۰ / ۸۹۳
#۹۸Helio P35Infinix Note 6۸۱۹۹۱۴۸۱۷۲ / ۹۷۴
#۹۹Helio G35Realme C11۸۱۱۱۰۶۸۵۱۷۷ / ۹۹۷
#۱۰۰Snapdragon 810OnePlus 2۸۰
#۱۰۱Helio P30Gionee M7۸۰
#۱۰۲Helio G25Redmi 9A۸۰۹۱۵۴۵۱۳۶ / ۴۷۵
#۱۰۳Helio X23Lenovo K8 Note۷۹
#۱۰۴Helio P23OPPO F5۷۹۱۰۳۳۸۷۱۵۵ / ۸۶۳
#۱۰۵Helio A25Infinix Smart 4 Plus۷۸
#۱۰۶Helio X25Meizu Pro 6۷۷
#۱۰۷Exynos 7880Samsung Galaxy A7 (2017)۷۷۱۰۵۴۸۸۱۴۷ / ۹۱۴
#۱۰۸Helio X20Sharp Z2۷۵۹۲۱۷۱۲۶۷ / ۸۱۰
#۱۰۹Helio P25Gionee A1 Plus۷۵
#۱۱۰Snapdragon 653Samsung Galaxy C9 Pro۷۴
#۱۱۱Helio P20Sony Xperia XA1۷۴
#۱۱۲Apple A8iPhone 6 Plus۷۴
#۱۱۳Snapdragon 626Motorola Moto Z2 Play۷۲
#۱۱۴Snapdragon 625Xiaomi Mi A1۷۱۱۰۲۷۲۶۱۷۱ / ۱۰۳۲
#۱۱۵Kirin 659Huawei Honor 7X۷۱
#۱۱۶Kirin 658Huawei P10 Lite۷۱
#۱۱۷Snapdragon 650Redmi Note 3 Pro۷۰
#۱۱۸Kirin 655Huawei Honor 6X۷۰۶۷۱۶۳۱۷۴ / ۸۴۸
#۱۱۹Kirin 650Huawei Honor 5C۷۰۶۴۸۰۲۱۷۱ / ۸۰۱
#۱۲۰Snapdragon 439Vivo Y93۶۹۹۸۲۸۰۱۸۰ / ۸۰۷
#۱۲۱Helio P22Xiaomi Redmi 6۶۹۹۷۸۱۶۱۵۶ / ۷۴۶
#۱۲۲Snapdragon 652Samsung Galaxy A9 Pro۶۹۹۸۰۵۵۲۵۹ / ۹۹۰
#۱۲۳Snapdragon 450Motorola Moto G6۶۹۸۸۶۹۳۱۵۲ / ۹۷۱
#۱۲۴Snapdragon 808Nexus 5X۶۸
#۱۲۵Exynos 7870Samsung Galaxy J7 (2017)۶۷۸۵۸۱۵۱۲۹ / ۴۹۵
#۱۲۶Helio A22Xiaomi Redmi 6A۶۶۸۰۸۰۳۱۶۲ / ۵۴۵
#۱۲۷Kirin 935Huawei Honor 7۶۶
#۱۲۸Kirin 930Huawei P8۶۵
#۱۲۹Apple A7iPhone 5s۶۵
#۱۳۰Snapdragon 429Nokia 3.2۶۵۸۳۵۸۵۱۷۱ / ۵۴۷
#۱۳۱Helio A20Ulefone Armor X7۶۳
#۱۳۲Exynos 5433Samsung Galaxy Note 4۶۱
#۱۳۳Helio P18Nokia 5.1۶۱
#۱۳۴Helio P10ZTE Nubia N1۵۹
#۱۳۵Snapdragon 435Moto E5 Plus۵۹۷۳۴۵۱۱۲۶ / ۵۸۰
#۱۳۶Helio X10HTC One E9۵۹
#۱۳۷Exynos 7580Samsung Galaxy A7 (2016)۵۸
#۱۳۸Snapdragon 430Xiaomi Redmi 3s۵۷
#۱۳۹Snapdragon 617Motorola Moto G4 Plus۵۵
#۱۴۰Exynos 7570Samsung Galaxy J5 Prime۵۳۵۶۹۹۴۱۰۹ / ۳۶۶
#۱۴۱Snapdragon 616Huawei Honor 7i۵۲
#۱۴۲Snapdragon 615Lenovo Vibe P1۵۱
#۱۴۳MT6750TOppo F3۵۱
#۱۴۴Snapdragon 427Moto G6 Play۵۰
#۱۴۵MT6739HTC Desire 12۵۰۴۹۲۴۰۱۰۴ / ۳۴۸
#۱۴۶Snapdragon 425Nokia 2.1۴۹
#۱۴۷MT6738Alcatel A30 Fierce۴۹
#۱۴۸MT6753Lenovo K4 Note۴۹
#۱۴۹MT6752Lenovo K3 Note۴۸
#۱۵۰MT6750Oppo F1s۴۸
#۱۵۱Qualcomm 215LG K22۴۸
#۱۵۲Snapdragon 415Lenovo Vibe K5۴۷
#۱۵۳Kirin 620Huawei P8 Lite۴۷
#۱۵۴Snapdragon 412BQ Aquaris X5۴۶
#۱۵۵MT6737TSamsung Galaxy J2 Prime۴۶
#۱۵۶Snapdragon 410Xiaomi Redmi 2۴۵
#۱۵۷MT6737Moto E4 Plus۴۵۴۱۷۸۹۱۳۰ / ۴۳۹
#۱۵۸MT6735Meizu M2۴۲
#۱۵۹MT6732Acer Liquid Jade Z۴۱