بهترین تبلت های بازار ایران

بهترین تبلت های بازار ایران

حدود ۱۰ سال پیش که تقاضا برای تبلت‌ها بسیار زیاد بود، کارشناسان فناوری اعتقاد داشتند که کامپیوترهای شخصی (لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای رومیزی) به‌پایان راهشان رسیدند و تبلت‌ها جایگزینشان خواهند شد.

برای مدتی هم این موضوع صحت داشت و بازار کامپیوترهای شخصی روزبه‌روز کوچک‌تر می‌شد؛ اما ازآنجایی‌که نمایشگر گوشی‌های موبایل به‌مرور بزرگ‌تر شد و تبلت‌ها هم نتوانستند به‌اندازه‌ی کامپیوترهای شخصی کاربردی شوند، تقاضا برای تبلت‌ها خیلی کم شد؛ به‌طوری‌که حالا فقط تعداد انگشت‌شماری تولیدکننده‌ی تبلت در دنیا وجود دارد؛ البته هنوز هم دلایل زیادی برای خرید تبلت وجود دارد؛ تبلت‌ها نمایشگر بزرگ‌تری از گوشی‌ها دارند و از نظر سادگی و راحتی کار، از لپ‌تاپ‌ها بهترند. برای گیمرهای موبایل یا طراحان و گرافیست‌ها، تبلت همچنان می‌تواند گزینه‌ی بهتری در مقایسه با گوشی یا لپ‌تاپ باشد.

طبق آمار منتشرشده از سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۱، نزدیک به ۶۰ درصد از سهم بازار تبلت دراختیار برند اپل قرار دارد. تعجبی هم ندارد؛ چراکه اپل جزو معدود شرکت‌هایی است که همچنان به‌صورت جدی به تولید تبلت می‌پردازد و اتفاقاً بهترین تبلت‌های بازار را هم ارائه می‌دهد؛ البته درست مثل دیگر محصولات اپل، برای خرید تبلت‌های آیپد هم باید هزینه‌ی زیادی بپردازید؛ ولی بدین معنی نیست که به‌جز آیپد هیچ تبلت دیگری ارزش خرید ندارد.

در ادامه، بهترین تبلت‌های بازار ایران را در بازه‌های قیمتی مختلف معرفی می‌کنیم تا بتوانید با توجه به بودجه‌ی خود، مناسب‌ترین مدل را تهیه کنید.

بهترین تبلت تا ۲ میلیون تومان

LENOVO TAB M7

ارزان‌ترین تبلت بازار، «تب M7 لنوو» است که از نمایشگر ۷ اینچ HD، پردازنده‌ی چهار هسته‌ای با حداکثر فرکانس ۱٫۳ گیگاهرتز، یک گیگابایت رم به همراه ۱۶ گیگابایت حافظه و دو دوربین ۲ مگاپیکسلی از حداقل امکانات ممکن بهره می‌برد؛ همچنین نسخه‌ی سبک اندروید ۹، درگاه شارژ microUSB و باتری ۳۵۹۰ میلی‌آمپرساعت، سایر مشخصات این تبلت کوچک را تشکیل می‌دهند.

تبلت لنوو تب ام ۷ (Tab M7) با قیمت ۹۰ دلار رسما معرفی شد - ترنجی

بهترین تبلت تا ۲ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان 

GLX F8 Plus

نوسانات شدید بازار و افزایش سرسام‌آور قیمت محصولاتی مانند تبلت‌ها موجب شده تا بسیاری از مشتریان به دنبال خرید دستگاه‌های اقتصادی با کارایی مناسب باشند. تبلت  GLX F8 Plus را باید یکی از همین محصولات دانست که توسط یک برند داخلی تولید شده و با داشتن امکاناتی همچون رم ۲ گیگابایتی و پشتیبانی از کارت حافظه تا ۱۲۸ گیگابایت، قادر است عمده نیازهای عمومی کاربران و به خصوص دانش‌آموزان را پاسخگو باشد.

باتری ۵۱۰۰ میلی‌آمپر ساعتی را می‌توان یکی از نقاط قوت تبلت ارزان‌ قیمت GLX F8 Plus دانست که تماشای محتوای ویدئویی روی نمایشگر ۸ اینچی آن را تا یک چندین ساعت را تضمین می‌کند. با این حال باید توجه داشته باشیم که این دستگاه قدرت سخت‌افزاری کافی برای اجرای بازی‌ها یا نرم‌افزارهای سنگین را نخواهد داشت

خرید، مشخصات ، بررسی و قیمت تبلت جی‌‌ال‌ایکس F8جی‌ال‌ایکس

بهترین تبلت تا ۳ میلیون تومان

LENOVO TAB M8

«تب M8 لنوو»، همان‌طور که از نام آن نیز می‌توان فهمید، یک تبلت ۸ اینچی است. نمایشگر HD، ۳ گیگابایت رم به همراه ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی، پردازنده‌ی چهار هسته‌ای هلیو A22 مدیاتک، باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت و دوربین اصلی ۵ و سلفی ۲ مگاپیکسلی، از امکانات لنوو تب M8 هستند؛ همچنین این تبت از کارت حافظه‌ی جانبی با جایگاه اختصاصی و اینترنت ۴G نیز پشتیبانی می‌کند.

مشخصات، قیمت و خرید تبلت لنوو مدل TAB M8 8505X ظرفیت 32 گیگابایت | دیجی‌کالا

بهترین تبلت تا ۳ میلیون ۲۰۰ هزار تومان

Lenovo Tab 5 M10  

تبلت Lenovo Tab 5 M10 با باید یکی از خوب‌های بازار دانست که به سختی می‌توان نقطه ضعف چشم‌گیری برای آن پیدا کرد. این محصول به ویژگی‌های دوست‌دار کودک مجهز شده و از این رو گزینه‌ای مناسب برای خانواده‌ها به شمار می‌آید.

لنوو از تراشه Snapdragon 450 برای بخش پردازشی این دستگاه استفاده کرده که برای انجام کارهای معمولی بسیار مناسب است و حتی در هنگام بازی و فشار زیاد پردازشی نیز داغ نمی‌کند و همچنان خنک می‌ماند. علی رغم عملکرد مناسب در هنگام بازی، نمایشگر Tab 5 M10 کمی از حد معمول تاریک‌تر است و به روشنایی حداکثر ۳۳۹ نیت دست پیدا می‌کند.

باتری ۴۸۵۰ میلی‌آمپر ساعتی این دستگاه هرچند در ظاهر ظرفیت بالایی ندارد، قادر است از وبگردی و تماشای ویدئو بی وقفه تا ۱۰ ساعت پشتیبانی کند. تماشای محتوای ویدئویی با این دستگاه به لطف وجود بلندگوهای استریو قدرتمند و Wi-Fi خوب، به یک تجربه لذت‌بخش تبدیل می‌شود.

Lenovo Tab M10 - Notebookcheck.net External Reviews

بهترین تبلت تا ۴ میلیون تومان

SAMSUNG GALAXY TAB A7 LITE

تبلت «گلکسی تب A7‌ لایت سامسونگ» که در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۱ معرفی شد، از نمایشگر ۸٫۷ اینچی TFT با وضوح ۸۰۰×۱۳۴۰ پیکسل بهره می‌برد که اندازه و کیفیتی معمولی دارد؛ اما از ویژگی‌هایی که موجب شده است تا Tab 7 Lite سامسونگ در فهرست بهترین تبلت‌های بازار ایران قرار بگیرد، می‌توان به عرضه با اندروید ۱۱، اسپیکرهای استریو با پشتیبانی از دالبی اتموس، رم و حافظه‌ی مناسب با امکان پشتیبانی از کارت حافظه‌ی جانبی تا ظرفیت یک ترابایت و جنس بدنه‌ی فلزی اشاره کرد.

باتری ۵۱۰۰ میلی‌آمپرساعتی گلکسی تب A7 لایت، ظرفیت کمی در مقیاس تبلت‌ها دارد و همچنین تراشه‌ی هلیو P22T که نقش قلب تپنده‌ی دستگاه را ایفا می‌کند، نسبتاً قدیمی و ضعیف است؛ اما همچنان گلکسی تب ای ۷ لایت در محدوده‌ی قیمتی ۴ میلیون تومان یکی از گزینه‌های خوب به‌حساب می‌آید؛ البته مدل Wifi و بدون سیم‌کارت این تبلت سامسونگ در بازه‌ی سه و و نیم میلیون تومان و نسخه‌ی ۴G و سیم‌کارت‌خور آن نزدیک به ۴ میلیون تومان قیمت دارد.

تبلت سامسونگ مدل Galaxy Tab A7 Lite SM-T225 با حافظه 32 گیگابایت | اعتبارکالا

بهترین تبلت تا ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان 

Samsung Galaxy Tab A8

بسیاری از افراد هستند که تبلت را برای قلمش خریداری می‌کنند و مسلماً بهترین قلم برای تبلت‌های اندرویدی، قلم  S Penسامسونگ است. متاسفانه در این روزها به دلیل عدم وجود نظمی پایدار در بازار، قیمت محصولات بیشتر از ارزش آنهاست ولی باید توجه داشت که هنوز هم می‌توان تبلت‌هایی یافت که قیمت فضایی نداشته باشند و بتوان از قلم اورجینال آنها استفاده کرد.

سامسونگ با معرفی نسخه همراه با قلم تبلت Galaxy Tab A 8.0 2019 توانسته ارزان‌ترین گزینه را برای علاقه‌مندان فراهم کند.

این تبلت نسبت به نسخه پایه نمایشگر بهتر، پردازنده قدرتمندتر، حافظه رم بیشتر و البته قابلیت‌های گسترده نرم‌افزاری دارد که آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای دانشجویان، اساتید و افرادی که دائما باید نکته برداری یا طراحی می‌کنند تبدیل می‌نماید.

خبر خوب دیگر این است که این تبلت با داشتن مودم قدرتمندتر، توانایی استفاده از شبکه۴G+ را نیز دارد. به هر حال با محصولی روبرو هستیم که ارزش خرید بالایی دارد و اگر به دنبال تبلت با قلم ارزان‌قیمت‌تر هستید بهترین گزینه خواهد بود.

Buy For Samsung Galaxy Tab A8 A 8 2019 Case Tablet Back Cover Coque Samsung Tab A7 Lite 2021 case SM-T290 T295 T220 T225 P200 S Pen at affordable prices — free

بهترین تبلت تا ۶ میلیون تومان

LENOVO TAB M10 HD GEN 2

لنوو جایگاه ویژه‌ای در بین تبلت‌های اقتصادی دارد و به نوعی کار شیائومی در گوشی‌های هوشمند را انجام داده و امکانات خوبی را با قیمتی منصفانه دراختیار کاربران قرا می‌دهد. «تب M10 پلاس لنوو مدل FHD» از جمله‌ این تبلت‌ها است. نمایشگر ۱۰ اینچ IPS LCD با وضوح FHD، پردازنده‌ی هشت هسته‌ای مدیاتک هلیو P22T، رم ۴ گیگابایت و حافظه‌ی ۶۴ گیگابایت، دوربین اصلی ۸ و دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی، اسپیکرهای استریو و باتری ۷۰۰۰ میلی‌آمپرساعت از ویژگی‌های تبلت میانرده‌ی لنوو هستند که در این رده‌ی قیمتی بسیار خوب و مناسب به‌شمار می‌آیند؛ البته اندروید دستگاه قدیمی و از نسخه‌ی نُهُم آن است و باتری حجیم تب M10 نیز با توان ۱۰ وات شارژ می‌شود.

عکس های تبلت تب M10 HD لنوو نسل دوم – Lenovo Tab M10 HD Gen 2 - زومیت

بهترین تبلت تا ۸ میلیون تومان 

Nokia T20 TA

با گذشت سال‌ها از دوران طلایی، نوکیا همچنان نامی مورد اطمینان در میان علاقه‌مندان به فناوری شمرده می‌شود و ورود این برند به دنیای تبلت‌ها را می‌توان خبر خوبی برای مشتریان این بازار دانست. بدنه فلزی تبلت Nokia T20 از طراحی بسیار زیبا و پرداخت خوبی برخوردار بوده و در مقایسه با دیگر تبلت‌های این گروه قیمتی، احساس بهتری به دستان شما منتقل می‌نماید.

تبلت نوکیا تی ۲۰ یک نمایشگر ۱۰.۴ اینچی دارای محافظ شیشه‌ای دارد که قادر است تصاویر مورد نظر کاربران را با رزولوشن تا ۱۲۰۰ در ۲۰۰۰ پیکسل به نمایش بگذارد. این نمایشگر نسبت کنتراست خوب، کیفیت رنگ‌های مناسب در زوایای دید مختلف و نوردهی ۴۰۰ نیتی را به شما ارائه می‌کند و همین دلیل می‌تواند برای تماشایی محتوای چند رسانه‌ای بسیار مناسب باشد. البته حاشیه‌های این نمایشگر نسبت به حد معمول بزرگ‌تر هستند.

نوکیا این تبلت را به یک باتری غول‌آسای ۸۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز کرده که یکی از مهم‌ترین نقاط قوت آن به حساب می‌آید و می‌تواند تا حداقل ۱۲ ساعت شما را از اتصال مجدد به شارژر بی‌نیاز کند. نوکیا تبلت T20 را به تراشه Unisoc Tiger T610 مجهز کرده هرچند در اجرای بازی‌های روز در بهترین تنظیمات با مشکل مواجه خواهد شد، با کمک رم ۴ گیگابایتی و برای گیمینگ در تنظیمات متوسط بسیار مناسب است. نوکیا T20 سیستم عامل اندروید ۱۱ را در اختیار دارد، اما بنا بر گفته HMD، از دو آپدیت نرم‌افزاری دیگر نیز پشتیبانی خواهد کرد که در این گروه قیمتی امر نادری به حساب می‌آید.

مشخصات، قیمت و خرید تبلت نوکیا مدل T20 TA-1397 ظرفیت 64 گیگابایت و رم 4 گیگابایت | دیجی‌کالا

بهترین تبلت تا ۱۰ میلیون تومان

Galaxy TAB S6 Lite

«گلکسی تب اس ۶ لایت سامسونگ» با اینکه کمی قدیمی شده؛ اما ارزان‌ترین تبلت سامسونگ است که همراه قلم عرضه می‌شود. از دیگر امکانات تب S6 لایت می‌توان به نمایشگر ۱۰٫۴ اینچی TFT با دقت ۱۲۰۰ × ۲۰۰۰ پیکسل، تراشه Exynos 9611، رم ۴ گیگابایت و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی، اسپیکرهای استریو AKG، باتری ۷٬۰۴۰ میلی‌آمپرساعتی و شارژ سریع ۱۵ وات اشاره کرد.

گلکسی تب اس 6 لایت» معرفی شد؛ یک تبلت مقرون به صرفه‌تر از سامسونگ - دیجی رو

بهترین تبلت  تا ۱۳ میلیون

Samsung Galaxy Tab S7 FE

سامسونگ امسال تبلت گلکسی Tab S7 FE را با ترکیب خصوصیات مورد علاقه مشتریان و ویژگی‌های تعدیل یافته در مدل‌های گلکسی تب S7 و S7 Plus رونمایی کرد که البته قیمت عرضه ارزان‌تری از مدل‌های سال گذشته دارد. یکی از دلایل این کاهش قیمت این است که نمایشگر ۱۲.۴ اینچی این دستگاه به جای AMOLED، با فناوری TFT LCD تولید شده است. این نمایشگر تصاویر را در رزولوشن حداکثر ۱۶۰۰ در ۲۵۶۰  پیکسل نمایش می‌دهد. این تبلت در مقایسه به دیگر تبلت‌های ساخته شده با فناوری نمایشگر TFT، قادر به نمایش رنگ‌های دقیق‌تری روی پنل بوده و نرخ بروزرسانی تصویر استاندارد ۶۰ هرتز را نیز ارائه می‌‌نماید.

باید به این نکته اشاره کنیم که در این تبلت خبری از سنسور اثر انگشت نیست، اما در بخش مدیا نیز عملکرد بسیار خوبی توسط دو بلندگوی استریو دستگاه ارائه خواهد شد. سامسونگ برای این تبلت از تراشهSnapdragon 750G 5G  بهره گرفته که قطعاً نمی‌تواند در حد و اندازه یک پرچم‌دار ظاهر شود، اما در اجرای بازی‌های سنگین با تنظیمات متوسط عالی عمل می‌کند. در بخش نرم‌افزاری ازOne UI 3.1 استفاده شده تا کاربران بتوانند با اپلیکیشن DeX، فضای رابط کاربری تبلت خود را روی دسکتاپ مشاهده و مدیریت نمایند. البته این قابلیت در گلکسی تب S7 FE با مشکلات زیادی همراه است.

این دستگاه به یک باتری غول‌پیکر ۱۰۰۹۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده که از فناوری شارژ ۴۵ واتی نیز پشتیبانی می‌نماید که این ترکیب آن را به یکی از بهترین تبلت‌های بازار در این زمینه تبدیل کرده است. از دیگر خصوصیات Galaxy Tab S7 FE می‌توان به قلم استایلوس با تاخیر پایین و امکان اتصال کیبورد اشاره نمود. این محصول در مجموع خواهد توانست برای افرادی که دنبال یک دستیار با نمایشگر خوب، باتری قدرتمند و عملکرد مناسب در حالت گیمینگ می‌گردند، تبلتی ایده‌آل با قیمتی مناسب در نظر گرفته شود.

مشخصات، قیمت و خرید تبلت سامسونگ مدل Galaxy Tab S7 FE LTE SM-T735 ظرفیت 64 گیگابایت | دیجی‌کالا

بهترین تبلت تا ۱۵ میلیون تومان

APPLE IPAD MINI 

آیپد مینی ۲۰۲۱ اپل، شاید هیجان‌انگیزترین تبلت این شرکت باشد؛ چراکه مجموعه‌ای از امکانات بسیار خوب را با برچسب قیمتی منصفانه، دراختیار کاربران قرار می‌دهد.

نمایشگر ۸٫۳ اینچ با دقت ۲۲۶۶×۱۴۸۸ پیکسل با گستره‌ی رنگی وسیع و دقت رنگ‌های بالا، پردازنده‌ی A15 بایونیک با پردازنده‌ی گرافیکی پنج هسته‌ای اپل، دو دوربین سلفی و اصلی ۱۲ مگاپیکسلی، اسپکرهای استریو و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی از ویژگی‌های بسیار خوب این تبلت خوش‌دست هستند؛ همچنین پشتیبانی از نسل دوم قلم استایلوس اپل، تاچ آیدی و درگاه شارژ تایپ C از مشخصات دیگر آیپد مینی ۲۰۲۱ محسوب می‌شوند.

با مبلغی حدود ۱۵ میلیون تومان می‌توان نسخه‌ی وای‌فای با ظرفیت ۶۴ گیگابایت آن‌ را تهیه کرد.

آیپد پرو 2021، تبلت پرچم‌دار جدید اپل معرفی شد - زومجی

بهترین تبلت تا ۲۰ میلیون تومان

APPLE IPAD AIR 2022

اگر بودجه‌تان را به بازه‌ی ۲۰ میلیون تومان برسانید، می‌توانید آخرین نسل از آیپد ایر را بخرید که از تراشه‌ی معروف و قدرتمند M1 اپل بهره می‌برد.

آیپد ایر ۲۰۲۲ از نمایشگر ۱۰٫۹ اینچ Liquid Retina IPS LCD با دقت ۲۳۶۰ × ۱۶۴۰ پیکسل، ۸ گیگابایت رم، دوربین اصلی و سلفی ۱۲ مگاپیکسلی و باتری ۲۸٫۶ وات ساعتی بهره می‌برد و یکی از ارزشمندترین محصولات اپل است. برای خرید آیپد ایر ۲۰۲۲ در نسخه‌ی ۶۴ گیگابایتی باید حدود ۱۹ تا ۲۰ میلیون تومان هزینه کرد.

آیپد ایر 2022 اپل با تراشه M1 معرفی شد | قیمت + مشخصات فنی | فارنت

بهترین تبلت تا ۲۶ میلیون تومان

APPLE IPAD PRO 11 

آیپد جزو معدود دستگاه‌های هوشمندی به‌حساب می‌آید که پسوند «پرو» بسیار برازنده‌ی آن است. اگر بحث مالی را در نظر نگیریم، آیپد پرو ۲۰۲۱ اپل با صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتز و تراشه‌ی بسیار قدرتمند M1 برای تمامی کاربران و انواع استفاده‌ها، از روزمره تا حرفه‌ای‌ترین کاربری‌ها مناسب خواهد بود. نسخه‌ی وای‌فای این آیپد را با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت می‌توانید با قیمت حدود ۲۵ میلیون تومان تهیه کنید.

ازآنجاکه امکان استفاده از کارت حافظه‌ی جانبی را ندارید، پیشنهاد می‌کنیم با چند میلیون هزینه‌ی بیشتر سراغ ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت آیپد پرو ۲۰۲۱ بروید؛ آیپد پرو قبلی نیز در همین بازه‌ی قیمتی است که با وجود نسل جدید آیپدها خرید نسخه ۲۰۲۰ چندان منطقی به‌نظر نمی‌رسد.

قیمت تبلت اپل | iPad Pro WiFi 2021 5G | 512 GB | 11 inch 📱 | کالاوما

بهترین تبلت تا ۴۳ میلیون تومان

iPad Pro 2020 12.9 inch 4G

با صرف‌نظر از گزینه‌های غیرمعقول، بدون درنظرگرفتن قیمت، بهترین یا به عبارتی معقول‌ترین تبلتی که می‌توانید در بازار ایران تهیه کنید، آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی ۲۰۲۱ است. این نسخه در مقایسه با مدل ۱۱ اینچی آیپد پرو ۲۰۲۱ تفاوت‌های زیادی ندارد؛ اما از ویژگی‌هایی که فقط در نسخه ۱۲.۹ اینچی می‌توان یافت، نمایشگر بزرگ‌‌تر با پنل Liquid Retina XDR مجهز به فناوری Mini-LED، بیشینه روشنایی تا ۱۵۰۰ نیت در حالت HDR و باتری با ظرفیت بیشتر هستند؛ البته ظرفیت بیشتر باتری و نمایشگر بزرگ‌تر در مدل ۱۲.۹ اینچی منجر به ضخامت و همچنین سنگینی بیشتر نسبت به مدل ۱۱ اینچی شده است.

Apple unveils new iPad Pro with LiDAR Scanner and trackpad support in iPadOS - Apple

بهترین تبلت ویندوزی

 Surface Pro 8 

با اینکه ویندوز ۱۱ بسیاری از ضعف‌های ویندوز ۱۰ در بحث تعامل لمسی را بهبود بخشیده است؛ اما بازهم تبلت‌های ویندوزی گزینه‌ی مطلوبی برای افرادی نیست که به‌دنبال تعامل لمسی هستند؛ البته اگر اصرار به خرید یک تبلت ویندوزی دارید یا اینکه به‌واسطه‌ی زمینه‌ی فعالیت‌تان؛ مثلاً کارهای گرافیکی با مجموعه‌ی ادوبی، نیاز به خرید یک دستگاه ویندوزی لمسی دارید، می‌توانید سراغ سرفیس پرو ۸ مایکروسافت بروید. پیش از هرچیز توصیه می‌شود

مشخصات | قیمت surface pro 8 | تبلت مایکروسافت سرفیس پرو 8 | آی تی صنف