اپل واچ سری ۸ با سنسور تشخیص تصادف و دمای بدن معرفی شد

اپل سرانجام از اپل واچ سری ۸ با ظاهری آشنا و حسگر تشخیص دما در کنار سری آیفون ۱۴ رونمایی کرد.پس از گذشت ماه‌ها انتظار انتشار شایعات متعدد، سرانجام نسل جدید ساعت هوشمند اپل رونمایی شد. اپل واچ سری ۸ در جریان مراسم رونمایی آیفون ۱۴، در کنار محصولات دیگری از این شرکت، به نمایش گذاشته شد تا در نهایت ببینیم کوپرتینویی‌ها برای طرفداران خود چه ساعتی را آماده کرده‌اند.

ساعت هوشمند اپل واچ سری ۸ با بهره‌مندی از همان طراحی گنبدی شکل سری ۷، این بار با یک سنسور تشخیص دمای بدن همراه شده است. این مدل همچنین دارای یک سنسور تشخیص حرکت برای شناسایی تصادفات رانندگی است و از یک حالت جدید برای صرفه‌جویی در مصرف باتری بهره می‌برد. اپل سری ۸ را در کنار اپل واچ SE 2 و همچنین ساعت جدید اپل واچ اولترا معرفی کرد.

ساعت هوشمند اپل واچ سری ۸

اپل واچ سری جدید تغییرات خیلی زیادی نسبت به سری ۷ ندارد ولی چندین ویژگی مهم در آن معرفی شده است. این ویژگی‌ها بیشتر بر حفظ و ردیابی سلامت بدن و همچنین قابلیت‌های ایمنی‌ متمرکز هستند. در کنار آن‌ها، اپل از چندین بند با رنگ‌ها و طراحی‌های جدید نیز رونمایی کرده است.

طراحی و نمایشگر

پیش از همه‌ چیز باید گفت که اپل واچ سری ۸ نسبت به نسل پیشین تغییری در اندازه نداشته و می‌توان آن را در نسخه‌های ۴۱ و ۴۵ میلی‌متری خریداری کرد.نسل جدید اپل واچ دارای نمایشگر بزرگ و درخشان Always-On است. همچنین حاشیه‌های نازک باعث می‌شوند اسکرین دستگاه به لبه‌ها نزدیک‌تر شود.

نمایشگر همیشه‌روشن رتینای اپل واچ سری ۸ می‌تواند واچ‌فیس‌های جذاب این دستگاه را زیباتر از همیشه نشان دهد و حروف در آن خواناتر به نظر می‌رسند.همچنین اپل سعی کرده صفحه‌نمایش ساعت هوشمند جدید خود را فوق‌العاده مقاوم طراحی کند. کریستال ضخیمی که روی آن قرار داده شده باعث می‌شود دربرابر ترک خوردگی مقاومت نشان دهد.

سلامتی بدن با اپل واچ سری 8

مشخصات اپل واچ سری ۸

اپل واچ سری ۸ از نظر مشخصات نیز تفاوت زیادی با مدل‌ سال قبل ندارد ولی از سنسورهای جدیدی بهره می‌برد. این سری همچنین با پردازنده جدید و ۲ هسته‌ای S8 عرضه می‌شود که به گفته اپل نسبت به پردازنده اپل واچ SE، نزدیک به ۲۰ درصد عملکرد بهتری دارد. اپل در زمان معرفی اپل واچ سری ۸، هیچ اشاره‌ای به این که این پردازنده چه مقدار از پردازنده سری ۷ قدرتمندتر است نکرد و به همین خاطر بعید است از نظر عملکرد شاهد بهبود قابل توجهی باشیم.

باتری و شارژدهی

در بخش باتری و شارژدهی نیز تغییر زیادی نداشتیم. اپل اما همراه با این مدل از یک قابلیت صرفه‌جویی در مصرف باتری پرده‌برداری کرده که می‌تواند شارژدهی اپل واچ سری ۸ را به ۳۶ ساعت برساند. البته این ویژگی تنها در سری ۸ قابل دسترسی نیست و در اپل واچ سری ۴ با سیستم‌عامل watchOS 9 نیز قابل دسترسی خواهد بود.

امکانات جدید سری جدید اپل واچ

ساعت هوشمند اپل واچ سری 7 سایز 41 میلیمتر – آل موبایل

  • سنسور تشخیص دمای بدن: اپل واچ سری ۸ با یک سنسور جدید برای تشخیص دمای بدن همراه شده است. با این سنسور، ساعت می‌تواند دمای بدن را ثبت کرده و هنگام خواب، دوران قاعدگی و یا در شرایط عادی با زیرنظر قراردادن تغییرات دمای بدن، کاربران را در جریان وضعیت سلامت خود قرار دهد. به گفته اپل با کمک این سنسور حتی می‌توان بیماری‌های مثل تیروئید یا سندرم تخمدان پلی‌کیستیک را خیلی زودتر و با توجه به تغییرات دمای بدن، شناسایی و تحت درمان قرار داد.
  • تشخیص حوادت رانندگی: قابلیت بعدی که اپل توجه ویژه‌ای به آن داشت، امکان تشخیص تصادفات رانندگی است. اپل واچ سری ۸ با کمک سنسورهای ژیروسکوپ، شناب‌سنج و ۲ سنسور تشخیص حرکت جدید خود، می‌تواند ضربات شدید حاصل شده از تصادفات را به محض وقوع آن‌ها شناسایی کند. ساعت سپس یک هشدار نشان می‌دهد و اگر ظرف مدت زمان مشخص شده پاسخگو نباشید، به‌صورت خودکار، اورژانس را با ارائه موقعیت مکانی شما مطلع خواهد کرد؛ افزون بر این اگر افرادی را به فهرست مخاطبان اضطراری خود اضافه کرده باشید، آن‌ها را نیز از حادثه شما با خبر خواهد کرد.

 

مشخصات فنی اپل واچ سری ۸ استیل مدل ۴۱ میلی‌متری
اتصالات
شبکه بی‌سیمWi-Fi 802.11 b/g/n، دو بانده
بلوتوث۵.۰، A2DP، LE
GPSبله، با A-GPS، GLONASS، GALILEO، QZSS، BDS
NFCبله
USBخیر، شارژ با شارژر مغناطیسی اختصاصی از طریق درگاه USB Type-C
باتری
باتریباتری غیرقابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت ۳۰۹ میلی آمپر ساعت (۱.۱۹ وات ساعت)
استندبای– تا ۱۸ ساعت (استفاده‌ی عادی) – تا ۳۶ ساعت (حالت ذخیره باتری)
مکالمهبله
بدنه
ابعاد۴۵ در ۳۸ در ۱۰.۷ میلی‌متر
وزن۴۲.۳ گرم
سیم‌کارتeSIM
– فریم استیل مقاوم در برابر ضربه – بدنه از جنس سرامیک و شیشه سافایر – گواهی IP6X برای مقاومت در برابر گردوغبار – مقاوم در برابر نفوذ آب تا عمق ۵۰ متر
پلتفرم
سیستم‌عاملwatchOS 9.0
تراشهاپل S8
پردازنده مرکزیدو هسته‌ای
پردازنده گرافیکیPowerVR
حافظه
حافظه داخلی۳۲ گیگابایت با ۱ گیگابایت رم
شبکه
فناوریGSM / HSPA / LTE
صدا
اسپیکربله
عرضه
معرفی۷ سپتامبر ۲۰۲۲
وضعیتعرضه در آینده نزدیک (۱۶ سپتامبر ۲۰۲۲)
قابلیت‌ها
حسگرهاحسگر شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، حسگر اپتیکال ضربان قلب با قابلیت محاسبه سطح اکسیژن خون (SpO2)، الکتروکاردیوگرام، فشارسنج، ارتفاع‌سنج، قطب‌نما، دماسنج
پیام‌رسانی– اعلام اعلان‌های دریافتی – نمایش پیام‌های متنی
پشتیبانی از حالت‌های ورزشی مختلف، پایش ضربان قلب، اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون، نمایش الکتروکاردیوگرام قلب، گام‌شمار، پایش وضعیت خواب، پایش سلامت بانوان، قابلیت تشخیص تصادف، قابلیت تشخیص از ارتفاع، قابلیت شخصی‌سازی واچ فیس، نمایش وضعیت آب و هوا، نمایش اعلان‌های گوشی و تقویم، نمایش روز و ساعت، تایمر، هشدار بیدارباش، قابلیت Emergency SOS، پشتیبانی از فرامین صوتی Siri، سه ماه اشتراک فیتنس پلاس
متفرقه
رنگ‌هازغال سنگی، طلایی، نقره‌ای
محدوده قیمت– حدود ۴۰۰ دلار (مدل GPS) – حدود ۵۰۰ دلار (مدل سلولار)
نمایشگر
نوعRetina LTPO OLED
سایز۱.۹ اینچ
رزولوشن۴۸۴ در ۳۹۶ پیکسل (~۳۲۹ پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)
محافظشیشه‌ی سافایر
– نمایشگر همیشه روشن (Always on Display) – روشنایی ۱۰۰۰ نیت (Peak)

قیمت اپل واچ سری ۸

قیمت نسل جدید، تغییری نسبت به گذشته نداشته است. مدل‌های جدید همچنان با قیمت پایه ۳۹۹ دلار برای مدل وای‌فای و ۴۹۹ دلار برای مدل LTE در دسترس خواهند بود. البته قیمت ساعت بسته به بندهای آن بالاتر خواهد رفت. با این حال قیمت پایه همچنان مانند سری ۷ بوده و افزایشی نداشته اشت.