بهترین اپلیکیشن های عکاسی اندروید

بهترین اپلیکیشن های عکاسی اندروید بهترین تجربه عکاسی را در اختیار شما قرار می‌دهند.

دوربین ‌های گوشی ‌های هوشمند در طول سال‌ ها به طرز عجیبی پیشرفت کرده اند. گوشی‌ های هوشمند مدرن نیاز به دوربین عکاسی کوچک یا کامپکت را از بین برده ‌اند و از نظر رنگ و همین طور جزئیات به آنچه که یک دوربین DSLR یا دوربین های بدون آینه می ‌توانند ثبت کند، بسیار نزدیک هستند. با این که می ‌توانید گوشی هایی با بهترین دوربین را (از نظر سخت افزاری) برای شرایط مختلف پیدا کنید، اما یکی از مواردی که در گوشی ها متفاوت است، نرم‌ افزاری است که از آن برای پردازش تصاویر گرفته شده استفاده می شود.

هر شرکت سازنده تجهیزات جانبی، از یک خط لوله پردازش تصویر استفاده می کند که مختص برنامه دوربین خودش است و این پردازش می تواند عکس را خوب یا خراب کند. اما برخی کاربران از بهینه سازی نرم افزاری و پردازش تصویر ضعیف نا امید می شوند، اینجاست که دوربین شخص ثالث وارد میدان می شود. نه فقط پردازش تصویر، بلکه ممکن است برخی از گوشی ‌ها برنامه دوربینی داشته باشند که کاملا ساده است و قابلیت های داخلی زیادی ندارد. برای مقابله با چنین مشکلاتی، ایده خوبی است که یک برنامه دوربین شخص ثالث روی گوشی تان نصب کنید . این احتمال هم هست که از برنامه دوربین استوک خسته شده باشید و بخواهید چیز تازه و جدیدی را امتحان کنید.

ما برای این که کار را برای تان آسان‌تر کنیم، چند اپلیکیشن دوربین مخصوص گوشی های اندروید را بهتون معرفی میکنیم.

بهترین اپلیکیشن های عکاسی اندروید

برنامه دوربین گوگل Google Camera

تلفن های هوشمند سری پیکسل گوگل همواره یکی از بهترین گوشی های هوشمند برای عکاسی بوده اند که این در درجه اول به دلیل مهارت عکاسی محاسباتی آن ها است. گوشی ‌های هوشمند پیکسل حتی با وجود داشتن سخت ‌افزار قدیمی ‌تر، به لطف پردازش ‌های انجام شده توسط اپلیکیشن دوربین گوگل، تصاویر باور نکردنی تولید می ‌کنند و یکی از بهترین اپلیکیشن های عکاسی اندروید میباشد.

گوگل همچنین Night Sight را چند سال پیش معرفی کرد که از آن زمان انقلابی در عکاسی در نور کم به وجود آورده است .

هر دو حالت Night Sight و Portrait در دوربین Google بی نظیر هستند و نکته جالب است که شما هم می توانید نسخه پورت یا تطبیق داده شده Google Camera را روی تلفن هوشمند فعلی تان نصب کنید و از تصاویر پیکسل مانند آن لذت ببرید.

بهترین اپلیکیشن های عکاسی اندروید

برنامه ادوبی لایت روم

(بهترین اپلیکیشن های عکاسی اندروید)

ادوبی لایت روم از لحاظ فنی، اپلیکیشن اختصاصی تصویربرداری محسوب نمی‌شود و یک ویرایشگر عکس به شمار می‌رود. با این حال قابلیت تصویربرداری داخلی در آن تعبیه شده است که عملکرد قابل قبولی از خود نشان می‌دهد و امکانات مهمی مثل پشتیبانی از ویژگی HDR و فرمت RAW را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و میتواند جز یکی از  بهترین اپلیکیشن های عکاسی اندروید باشد همچنین سایر تنظیمات اضافی که در بیشتر برنامه‌های دوربین به چشم می‌خورند، در محصول ادوبی هم وجود دارند.

از یاد نبریم که ادوبی لایت روم یکی از بهترین اپ‌های کنونی ویرایش تصویر در دنیای موبایل محسوب می‌شود؛ پس کاربر می‌تواند پس از ثبت عکس به صورت مستقیم و سریع به سراغ ویرایش آن برود. ادوبی در سال ۲۰۲۰ عنوان دیگری با نام Photoshop Camera را هم منتشر کرده است که امکانات متنوعی مثل فیلترهای مختلف، جلوه‌های آنی، پیکربندی خودکار تنظیمات و کنترلرهای حالت پرتره را درون خود جای داده است و بیشتر برای تولید تصاویر مناسب شبکه‌های اجتماعی کاربرد دارد.

بهترین اپلیکیشن های عکاسی اندروید

برنامه  Camera FV-5

اگرچه مدت به نسبت طولانی از زمان انتشار اپلیکیشن Camera FV-5 می‌گذرد، اما برای بازه زمانی محسوسی دیگر آپدیتی دریافت نمی‌کرد و تصور می‌شد پشتیبانی از آن به اتمام رسیده است. اما سازنده آن با انتشار نسخه جدید، بار دیگر توجه علاقه‌مندان را به محصول خود جلب کرد. نسخه فعلی اپ دارای امکانات خوبی مثل کنترلرهای دستی، اکسپوژر براکتینگ و برخی موارد پیشرفته مثل فاصله‌سنج (intervalometer) است.

اگرچه برنامه Camera FV-5 برچسب قیمت ۳.۹۵ دلاری را یدک می‌کشد، اما به صورت مداوم درحال دریافت آپدیت است. تنها مشکل، عدم عملکرد صحیح آن در برخی دستگاه‌های خاص است. پس اگر قصد خرید آن را دارید، بهتر است ابتدا از اجرای مناسب آن روی موبایل خود اطمینان کسب کنید یا به سراغ نسخه کرک شده بروید. در قسمت نظرات هم می‌توانید تجربیات و مشکلات سایر افراد در اجرای اپ را ببینید.

بهترین اپلیکیشن های عکاسی اندروید

برنامه Open Camera

Open Camera یک برنامه رایگان و ساده است که می ‌توان از آن برای عکس ‌برداری و فیلم‌ برداری با گوشی هوشمند استفاده کرد. اگر می ‌خواهید روی عکس ‌هایی که کلیک می‌ کنید ؛ کنترل بیشتری داشته باشید و تنظیمات دستی را امتحان کنید ، Open Camera برنامه خوبی برای شروع کارتان است.

برخی از ویژگی ‌های جالبی مثل نقاط تراز (alignment blip) که تضمین می کند تا عکس‌ های شما صاف باشند، کاهش نویز در نور کم ، و توانایی عکس گرفتن با گفتن عباراتی مثل Cheese یا با ایجاد صدایی خاص را در دسترس تان قرار می دهند. رابط کاربری ساده ای دارد و هیچ تبلیغی در برنامه وجود ندارد.

بهترین اپلیکیشن های عکاسی اندروید

برنامه Candy Camera

این یکی مربوط به زمانی است که برنامه‌ های پیش‌ فرض دوربین در اکثر گوشی‌ های هوشمند نیازتان را برطرف نمی کنند و شما به برنامه ‌ای نیاز دارید که بتواند سلفی ‌های خوبی با فیلتر های رنگارنگ بگیرد. Candy Camera عمدتا برای سلفی ها و مخصوص کسانی است که دوست دارند تصاویر شان را در اینستاگرام یا سایر برنامه های رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارند .

با این که امروزه اکثر برنامه‌ های رسانه‌ های اجتماعی مجموعه ‌ای از فیلتر های مخصوص به خودشان را دارند، Candy Camera هم گزینه های فوق العاده خودش را دارد و جز بهترین اپلیکیشن های عکاسی اندروید محسوب میشود این برنامه چند سال پیش اپلیکیشن دوربین اصلی بود که برای گرفتن سلفی ‌های زیبا در کنار Retrica که آن هم در نوع خودش بی نظیر است ، کاربرد داشت.

بهترین اپلیکیشن های عکاسی اندروید

برنامه  Camera MX 

(بهترین اپلیکیشن های عکاسی اندروید)

اپلیکیشن Camera MX یکی از قدیمی‌ترین عناوین موجود در این لیست است که از محبوبیت بالایی هم برخوردار است. توسعه‌دهنده برنامه تلاش زیادی در انتشار منظم آپدیت‌ها دارد و آن را همگام با ترندهای روز جلو می‌برد. اگر به دنبال عملکردی ساده و به دور از پیچیدگی هستید، به احتمال زیاد از این عنوان راضی خواهید بود؛ زیرا حالت‌های آماده متعددی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

پشتیبانی از فیلمبرداری، امکان ساخت فایل‌های گیف و ویرایشگر داخلی با ابزارهای ساده از سایر امکانات برنامه Camera MX است. البته به دنبال عکسبرداری حرفه‌ای با موبایل هستید، بهتر است به سراغ سایر نمونه‌های معرفی شده در این لیست بروید. نسخه پرمیوم برنامه در لیست اپ‌های گوگل پلی Pass قرار دارد و می‌توان آن را بدون پرداخت هزینه اضافی، تهیه کرد.

برنامه  Filmic Pro 

(بهترین اپلیکیشن های عکاسی اندروید)

اپلیکیشن Filmic Pro یکی از نمونه‌های جدیدتر در زمینه تصویربرداری موبایل ویکی از بهترین اپلیکیشن های عکاسی اندروید شمار می‌رود که از قیمت به نسبت بالایی هم برخوردار است. شاید برخی امکانات منحصربه‌فرد مثل کنترلرهای دستی اختصاصی می‌توانند چنین قیمت زیادی را توجیه کنند. برای نمونه می‌توان به اسلایدر دوگانه برای تنظیم اکسپوژر و فوکوس، ماتریکس تنظیم تعادل سفید و کنترلر منحنی گاما اشاره نمود.

کاربران برنامه Filmic Pro می‌توانند از داده‌ها و اطلاعات جانبی بیشتر در کنار کنترلر لحظه RGB هم استفاده نمایند. البته تمامی ویژگی‌های پیشرفته موجب شده است تا شروع کار با اپ چندان آسان نباشد و مدتی زمان خواهد برد تا با تمامی جنبه‌های آن به خوبی آشنا شوید. به نظر می‌رسد که توسعه‌دهنده به صورت مداوم در حال توجه به نظرات ثبت شده برای بهبود تجربه کاربری محصول خود است و در هر انتشار جدید، باگ‌های یافت شده را رفع می‌کند.

برنامه Simple Camera

(بهترین اپلیکیشن های عکاسی اندروید)

Simple Camera همان طور که از نام آن پیداست، احتمالا ساده ترین برنامه در این لیست هم از نظر رابط کاربری و هم از نظر ویژگی هایی است که ارائه می دهد . رابط کاربری ساده، واضح و مینیمال به نظر می رسد و فقط همان گزینه هایی را که برای گرفتن عکس یا ویدیو نیاز دارید را نشان می دهد. هیچ تبلیغی در برنامه وجود ندارد که کار با آن را ساده تر می کند.

با این که این برنامه قابلیت های زیادی ارائه نمی دهد ، استفاده از آن ساده است و گزینه های گیج کننده زیادی ندارد. اگر گوشی را به کسی می ‌دهید که تجربه قبلی چندانی در رابطه با کار با گوشی‌ های هوشمند ندارد، این برنامه دوربین مطمئنا باعث می شود عکاسی بی‌دردسری را تجربه کند.

برنامه Silent Camera

با نگاهی به نام این برنامه احتمالا متوجه می ‌شوید که تاکید این برنامه بر روی عکاسی بی ‌صدا و قطع بودن صدای شاتر است. با این که ممکن است اکثر برنامه ‌های دوربین از جمله برنامه پیش ‌فرض شما، توانایی غیر فعال کردن صدای شاتر را داشته باشند ، اما برخی از گوشی ها این گزینه را ندارند .

Silent Camera علاوه بر خاموش کردن صدای شاتر ، مجموعه ای از ویژگی های اضافی مثل توانایی گرفتن ۴۰ عکس در یک ثانیه با استفاده از حالت پشت سر هم و همچنین برخی از افکت ها و فیلتر های تعبیه شده در برنامه را ارائه می دهد . یکی از نکاتی که در مورد این برنامه وجود دارد این است که تبلیغاتی را در رابط کاربری دوربین نمایش می دهد که می تواند برای برخی افراد خسته کننده باشد.

برنامه  HedgeCam 2

(بهترین اپلیکیشن های عکاسی اندروید)

از اپلیکیشن HedgeCam 2 به عنوان نسخه بهبود یافته برنامه متن باز Open Camera یاد کرد که ترکیبی از سادگی و امکانات مناسب نسخه اصلی همراه با چند قابلیت اضافی است. البته این عنوان هم به صورت متن باز منتشر شده است و لینک‌های مورد نیاز برای دسترسی به کدهای آن در قسمت توضیحات گوگل پلی درج شده است.

از مهم‌ترین شاخه‌های برنامه HedgeCam 2 می‌توان از کنترلرهای دستی، حالت HDR و DRO و چندین گزینه برای شخصی‌سازی تنظیمات مثل صدای شاتر یا تشخیص چهره نام برد. در کل می‌توان گفت که این اپ نسبت به نسخه اصلی کمی بهتر اما پیچیده‌تر است و می‌توانید با امتحان هر دوی آن‌ها، گزینه مناسب‌تر را برای خود انتخاب نمایید.